کد خبر : 1675964 | 11 فروردين 1399 ساعت 21:27 | 186.3K بازدید | 1 دیدگاه

وقتی امیر کوچک بود! 

عجیب: قلعه‌نویی و پیروانی روی نیمکت مشترک(عکس)

در مسابقه ای که با اهداف خیرخواهانه برگزار شده بود، لیدرهای دو تیم با سازماندهی هواداران علیه بازیکنان سرخ و آبی جو بدی را در ورزشگاه آزادی رقم زدند.

عجیب: قلعه‌نویی و پیروانی روی نیمکت مشترک(عکس)

به گزارش "ورزش سه "، این روزها که ویروس کرونا به ترند ثابت تمام شبکه‌های خبری و اجتماعی تبدیل‌شده و بیشتر از هرزمانی دلمان برای تماشای یک فوتبال زنده تنگ‌شده است، شاید بهترین فرصت برای پرداختن به‌روزهایی باشد که اشاره به آن می‌تواند تا حد زیادی علاقه‌مندان به فوتبال را در جریان فضای حاکم بر فوتبال ایران در آن زمان قرار دهد.


درواقع آرشیو کامل و جذاب امیرحسین خیرخواه عکاس خوش‌ذوق ما در ارائه این گزارش بدون شک نقش اساسی در لمس هر چه‌بهتر این روز خاص دارد.


در سری ششم خاطره‌نویسی نوستالژی از آرشیو تصاویر امیرحسین خیرخواه، باهم برمی‌گردیم به 11 سال و 3 ماه و 14 روز پیش یعنی چهارشنبه 27 آذر سال 1387 در ورزشگاه آزادی روزی که هم‌زمان با عید سعید غدیر، به پیشنهاد علی‌آبادی معاون وقت رئیس جمهور دو تیم فوتبال متحد استقلال و پرسپولیس در دیداری خیرخواهانه به مصاف تیم منتخب لیگ برتر رفتند تا عواید فروش بلیت این دیدار دوستانه، وقف امور خیریه شود.


در این دیدار که درنهایت با برتری 4 بر دو تیم متحد استقلال و پرسپولیس به پایان رسید، حسین کاظمی (27)، ابراهیم توره (33)، حسین بادامکی (39) و محمد منصوری (87) برای قرمز و آبی‌پوشان گلزنی کردند. دو گل منتخب لیگ هم توسط هادی تامینی در دقیقه 67 و حمیدرضا رجبی در دقیقه 85 به ثمر رسید.


این در حالی است که در طول تاریخ کمتر این دو رقیب دیرینه در قالب یک تیم به میدان رفتند اما این بار آن‌ها بالباسی متشکل از دورنگ آبی و قرمز به سبک لباس بارسا در آن دوران به قضاوت تورج حق وردی در حضور حدوداً 10 هزار تماشاگر به مصاف یکدست سفید پوشان منتخب لیگ برتر رفتند.


آن چیزی که در این‌گونه بازی‌های تشریفاتی بیشتر ازهر چیزی جذابیت دارد پرداختن به همان حاشیه‌هایی است که این دیدار خیرخواهانه هم طبیعتاً کم نداشت که در ادامه قصد داریم به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.


*قبل از اینکه سوت آغاز بازی شنیده شود این صدای حمید عسگری بود که در آن دوران با انتشار آلبوم کما طرفداران زیادی پیداکرده بود و به همین خاطر تا حدودی توانست با اجرای چند ترک فضای ورزشگاه را عوض کند.

 

 

 


*بعد از حمید عسگری نوبت حضور دو تیم به زمین بود. لباس دورنگ آبی و قرمز تیم متحد استقلال و پرسپولیس و یکدست سفید منتخب لیگ برتر، هر دو بانام علی مزین شده بود تا نشان دهند فضای این دیدار با بسیاری از بازی‌ها تفاوت بارزی دارد. البته در نهایت حتی هم تیم شدن استقلالی‌ها و پرسپولیسی ها هم مانع از فحاشی گسترده در ورزشگاه آزادی نشد تا اغلب 10 هزار هواداری که از این بازی دیدن کردند از شدت شعارها از آمدن به آزادی پشیمان شوند. 

 

 

 

 


*از بین تمامی بازیکنانی که آن روز در قالب این دو تیم به میدان رفتند احمدرضا عابدزاده کاپیتان اسبق تیم ملی که سابقه بازی در هر دو تیم را دارد بیش از هر بازیکن دیگری مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت. او در ترکیب ابتدایی تیم متحد با بستن بازوبند کاپیتانی تنها پس از 15 دقیقه بازی جای خود را به اشکان نامداری داد.

 

 

 


*برخلاف عابدزاده که بیش از هرکسی تشویق شد، تماشاگران استقلالی حاضر در استادیوم بدون در نظر گرفتن هرگونه ملاحظه‌ای از خجالت نیکبخت واحدی درآمدند. او آن روزها با انتقالش به پرسپولیس جنجال زیادی را در رسانه‌ها و سکوهای استادیوم به پا کرده و هنوز مورد بخشش آبیها قرار نگرفته بود.

 

 

 


 *از نکات جالب‌توجه می‌توان به حضور هم‌زمان امیر قلعه نوعی و افشین پیروانی روی نیمکت تیم متحد استقلال و پرسپولیس اشاره کرد که اتفاقاً این روزها رابطه چندان مطلوبی باهم ندارند. امیر قلعه نوعی در آن زمان سرمربی استقلال و افشین پیروانی نیز دستیار افشین قطبی به شمار می‌رفت.

 

 

 


*علی نظری جویباری و محمود خوردبین به‌عنوان سرپرست‌های تیم منتخب سرخابی بر روی نیمکت حضور داشتند و روی نیمکت منتخب لیگ برتر علی پیامبری سرپرست تیم صبا باتری نشسته بود.


*"امیر قلعه‌نویی" سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران پس از پایان دیدار با اشاره به این‌که راجع به بازی حرفی ندارم، گفت: فوتبال عشق است و این عشق در همه جای ایران‌زمین دیده می‌شود، اما ای‌کاش قبل از این بازی لیدرهای دو تیم را هم هماهنگ می‌کردند.


* محمد یاوری، سرمربی تیم منتخب لیگ برتر پس از اتمام بازی با ناراحتی فراوان از شعارهای زیادی که علیه بازیکنان سر داده می‌شد گفت: از مسئولان انتظار داریم پیش از انجام این امور لیدرها را با یکدیگر هماهنگ کرده تا مشکلی در این خصوص پیش نیاید و هواداران تیم‌ها باید یاد بگیرند که در شادی به یکدیگر احترام بگذارند.

 


  گفتنی است در این دیدار یادشده این بازیکنان به میدان رفتند:


اشکان نامداری، هادی شکوری،‌ بیژن کوشکی، مهدی امیرآبادی، خسرو حیدری، هاشم بیگ زاده، میلاد نوری، میثم منیعی، حسین کاظمی،‌ سیاوش اکبرپور،‌ علی علیزاده، علیرضا عباسفرد،‌ ابراهیم تقی پور از (استقلال).


همچنین علیرضا حقیقی،‌ مجتبی شیری،‌ نبی الله باقری ها،‌ فرانک آتسو،‌ حسین بادامکی،‌ سپهر حیدری،‌ محمد منصوری،‌ علیرضا محمد،‌ علی کریمی، علیرضا نیکبخت واحدی و ابراهیم توره از پرسپولیس به میدان رفتند.

 


برای تیم منتخب لیگ برتر نیز که هدایت آن را محمد یاوری به عنوان سرمربی منتخب برعهده داشت این بازیکنان به میدان رفتند:


حسین آشنا، احمد تقوی، علیرضا نورمحمدی، داود حقی و ابوذر رحیمی (راه آهن)، سید محمد حسینی، اسماعیل فرهادی و محمد صلصالی (ذوب آهن)، حمید رضا بابایی، حمید رضا رجبی و مهرزاد رضایی (استقلال اهواز)، مرتضی اسدی و مرتضی کاشی (صبای قم)، امید شریفی نسب و جواد آشتیانی (سایپا)، محمد غلامی و امید خورج (پاس همدان) مهدی کریمیان و مهدی شیری (برق شیراز)، محسن نیسانی (مقاومت سپاسی)، محمد رضا مهدوی (داماش گیلان)، محمد سمیعی (پیام خراسان)، سعید خانی (ابومسلم)، محمد قاضی (فولاد) و هادی تامینی (ملوان).

 

 

 

 

پسر کو ندارد نشان از پدر؛ این تصویر متعلق به امیر، فرزند احمدرضا عابدزاده است که هم اکنون دوران حرفه‌ای فوتبال خود را در ماریتیموپرتغال سپری می‌کند. او همواره در دوران کودکی و نوجوانی کنار پدر در بازی‌ها حضور داشت تا درنهایت به رویایی جانشینی پدر با پوشیدن پیراهن تیم ملی و پرسپولیس تحقق بخشید. 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها