کد خبر : 1676498 | 15 فروردين 1399 ساعت 20:23 | 80K بازدید | 1 دیدگاه

عکسهای اولین تمرین تیم امیدوار برانکو

افسوس 14 ساله؛ کاش علی کریمی مصدوم نمیشد

امیرحسین خیرخواه امروز از عکسهای اولین تمرین تیم ملی 2006 ایران در اردوی جام جهانی را از آلبومش بیرون کشیده است

افسوس 14 ساله؛ کاش علی کریمی مصدوم نمیشد

به گزارش "ورزش سه"، اولین بار که تیم ملی با آن بازیکنان دوست داشتنی و خاطره انگیزش وارد جام جهانی فرانسه شد یک هوادار بودم و پوسترهای آن را جمع می‌کردم ولی شاید تصور اینکه روزی خودم بتوانم تصاویری برای این اتفاق ثبت کنم را در ذهن نداشتم. این تصاویر مربوط به اولین جام جهانی‌ای است که در دوران کاری‌ام تجربه عکاسی‌اش را به دست آوردم.


تیمی که شعار محل تمرین بازیکنانش شاید جذاب و نوستالژی‌تر نیز باشد "نه قرمز نه آبی فقط سفید تیم ملی" با همان پارچه نوشته مربوط به نسل ما و شعارهای خاص آن زمان. بازیکنان تیم ملی غالبا آن زمان از اردوی دو تیم استقلال و پرسپولیس می‌آمدند با میکسی از لژیونرهایی که البته در فوتبال اروپا و خصوصا آلمان آقایی می‌کردند. چمن یکدست و لباس‌های درجه یک با مارک‌های اروپایی. امروز می‌خواهم از دور نهایی تمرینات تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بنویسم. 


اردیبهشت ۸۵، روزی که لژیونرها یکی یکی به اردوی تیم ملی ملحق شده‌اند و تمرینات با حضور 23 مسافر جام جهانی برگزار می‌شد:


*برانکو ایوانکوویچ تیمی آماده جام جهانی می‌کرد که قبل‌تر از او بلاژویچ یک حسرت بزرگ برای ناکامی به جا گذاشته بود و الان وقت جبران بود. برانکوی جوان و کم تجربه‌تر در این روزها هنوز با چالشهای بزرگ آینده رخ در رخ نشده و فقط به تمرین و آماده سازی تیم فکر می کرد. 

 


* با حضور مهدوی کیا، رحمان رضایی، فریدون زندی ترکیب تیم ملی برای آماده سازی قبل از جام جهانی تقریبا تکمیل شده بود و تنها غایب این تمرین وحید هاشمیان بود. از جمع ستاره ها و لژیونرها تنها رحمان رضایی بود که بدون صدمه دیدگی در تمرینها حاضر بود. 

 


*علی کریمی زودتر از بقیه وارد چمن شد و در برخورد با من با کشیدن لپم اینطور احوالپرسی کرد:"چطوری رضا؟!" علی کریمی که در آن دوره در بایرن حضور داشت با مصدومیت مواجه بود و همه نگران وضعیت او برای حضور در جام جهانی بودند و اغلب تمرینها با او به کار روی زانویش اختصاص داشت. کریمی زودتر در محل تمرین حاضر شد و زیر نظر کادرپزشکی به بررسی شرایط خودش برای انجام تمرین پرداخت. 

 


*این تمرین که طبق انتظار و با توجه به حضور ستاره‌ها و آماده سازی آنها برای حضور در جام جهانی با استقبال و حضور جالب توجه اصحاب رسانه و عکاسان همراه شده بود، فضای جالبی را برای کار خبری شکل داد. روزی که بیشتر بازیکنان با رویی باز برابر خبرنگاران حاضر شدند و به درخواست عکاسان هم برای گرفتن ژست‌های ویژه پاسخ مثبت دادند. صحبت‌ها بیشتر حول امیدواری بازیکنان برای صعود به مرحله بعدی جام جهانی بود .توقعی که بعدا کار دست این تیم و سرمربی اش داد. 

 


*علی دایی ، جواد نکونام ، رسول خطیبی ، یحیی گل محمدی ، رضا عنایتی و محمد نصرتی ، جواد کاظمیان ، آرش برهانی ، حسین کعبی ، مهدی مهدوی کیا ، سهراب بختیاری زاده و ... ستاره هایی هستند که می توانید در این عکس ها چهره 14 سال پیش شان را ببنید. البته که اکثر خوشتیپ تر از آن روزها هستند ، حتی خود برانکو . البته تنها کسی که کوچکترین تغییری نکرده رضا چلنگر است!

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها