کد خبر : 1676710 | 16 فروردين 1399 ساعت 22:31 | 24.6K بازدید | 0 دیدگاه

کرونا در تهران رو به افزایش است

رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران از افزایش مبتلایان به این ویروس در پایتخت طی ۴۸ ساعت اخیر خبرداد.

کرونا در تهران رو به افزایش است

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا زالی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: امروز در حالی شاهد افزایش غیرمتعارف ترافیک و افراد و فراتر از آن تردد در سطح شهر بودیم که متاسفانه آمار تهران، متفاوت‌تر است.

 

او ادامه داد: امروز ۴۴۸ بیمار عادی در بخش‌های عادی به‌عنوان کرونای مثبت بستری کردیم و متاسفانه ۹۹ بیمار در بخش‌های ویژه ما به‌عنوان بیمار جدید بستری شدند. مجموع میزان مراجعین ما به بیمارستان‌ها، متاسفانه در دو روز اخیر با ۳۰ درصد رشد مواجه بوده و این مسائل نشان از استمرار و حتی افزایش مراجعین بیماری در شهر تهران است.

 

رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران اضافه کرد: طبیعی است تردد و شلوغی‌های سطح شهر خیلی موجب نگرانی می‌شود و می‌تواند با آمار رو به افزایش ما نیز کار را پیچیده‌تر کند و مشکلات جدیدتری را در حوزه بهداشت و درمان به وجود آورد.

 

دکتر زالی تصریح کرد: نکته مهمی که وجود دارد، این است که در مسائل اقتصادی که مردم از آن گلایه دارند و مثل گذشته اقساط آنها از حساب‌شان کم می‌شود، تضامین لازم و اجرایی برای اینکه قسط‌‌های آنها کم نشود، وجود نداشته و یک بخش مهمی از گلایه مراجعین امروز بوده است.

 

او عنوان کرد: بسیاری از افراد گله‌مند بودند که هنوز بسته‌های حمایتی مورد لزوم، به ویژه در بحث کسب و کار و یا افراد فرودستی که با مشکلات جدی‌تری مواجه هستند، به صورت عملیاتی محقق نشده و این موضوع می‌تواند بحث در منزل ماندن را دستخوش تغییر و با تناقضاتی روبه‌رو کند.

 

رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران ابراز کرد: بخشی از افرادِ امروز حاضر در جامعه، موضوع برگشت خوردن چک‌ها را گفتند و از این موضوع گلایه داشتند. راجع به این مسائل در ستاد ساماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا فکر شده ولی به نظر می‌رسد برای عملیاتی شدن آن فاصله افتاده است.

 

دکتر زالی اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر و به خصوص اینکه درآستانه جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، نیاز است تا تصمیمات بصورت قاطعانه‌تر، کاراتر و سریع‌تر انجام شود تا مردم بسته‌های حمایتی دولت را در ابعاد تسهیلات، حمایت‌های مالی و ... دریافت کنند و مسؤولان به این مهم، به سرعت جامه عمل بپوشاند چراکه این مسئله موجب کم شدن نگرانی افراد می‌شود.

 

او ادامه داد: امروز بسیاری از افراد با نگرانی در سطح جامعه حضور پیدا کردند که این مسئله باید برطرف و اطمینان خاطر به شهروندان داده شود تا این مسئله رفع خواهد شد؛ در غیر این‌صورت کسانی که چک دارند، ممکن است با مشکل مواجه شوند.

 

رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران تصریح کرد: از مردم شریف تهران می‌خواهیم با در منزل ماندن به کنترل شیوع این ویروس کمک کنند. در ۴۸ ساعت اخیر متاسفانه افزایش آمار مبتلایان به کرونا را در تهران و کشور داشتیم و بنابر این در شرایطی به سر می‌بریم که از نظر مراجعین به بیمارستانی با افزایش نسبی روبه‌رو بودیم.

 

دکتر زالی یادآور شد: من هم می‌دانم مشکلات متعدد اقتصادی برای مردم پیش آمده، اما اگر بتوانیم در یک زمان کوتاه و با رعایت سختگیرانه‌تر مسائل حل کنیم، زمان استمرار باقی ماندن ویروس در جامعه به حداقل می‌رسد؛ اگر اقدامات ما ضعیف‌تر و از کارایی لازم برخورد نباشد، موجب افزایش مبتلایان به ویروس هستیم.

دیدگاه‌ها