کد خبر : 1676743 | 17 فروردين 1399 ساعت 11:16 | 37.3K بازدید | 0 دیدگاه

تکرار تاریخ برای میراث ارزشمند استراماچونی

از"شیخ" استقلال " تیام" دوم نسازید!

مهاجم اهل مالی استقلال ممکن است با همان شرایطی روبرو شود که دیگر ستاره های خارجی این تیم در سال های گذشته با آن مواجه شدند؛ جدایی تلخ!

از"شیخ" استقلال " تیام" دوم نسازید!

به گزارش "ورزش سه"، شیخ دیاباته یکی از دو خرید خارجی خوب آندره آ استراماچونی برای استقلال که بعد از یکی دو ماه ناامیدکننده در بدو ورود به ایران در مصاف با تراکتور در تبریز اوج گرفت و ظرف مدت کوتاهی به محبوب ترین چهره خارجی آبی ها در لیگ نوزدهم تبدیل شد ممکن است با سرنوشتی مواجه شود که در سال های گذشته برای سایر خارجی های موفق این تیم  رقم خورد، اتفاقی که حالا انتظار می رود مدیران جدید باشگاه برای ممانعت از آن نهایت تلاش خود را انجام بدهند.


مهاجم تنومند و بلندقامت اهل مالی که با سابقه ای نسبتا درخشان در فوتبال اروپا به خصوص در فرانسه و ایتالیا سر از استقلال در آورد تا در 31 سالگی تجربه بازی برای یکی از بزرگ ترین باشگاه های ایران و آسیا را در کارنامه اش ثبت کند چنان درخشید که بسیاری خاطرات بازی های مامه بابا تیام سنگالی را از یاد بردند، بازیکنی که جدایی اش استقلال را با چالش های تلخ بسیاری مواجه کرد و حالا در کاظیم پاشا در سوپرلیگ ترکیه می درخشد.

 

 

 


در شرایطی که طرفداران استقلال در این سال ها خاطرات تلخ زیادی از جدایی آسان ستاره های خارجی خود تجربه کردند این بار هم بعید نیست این سرنوشت برای شیخ دیاباته تکرار شود چون با ابهامات فراوان در پرداختی های مالی و بندهای موجود در قرارداد این بازیکن حتی باشگاه را نیز در مقطعی با ناامیدی زیادی در راه حفظ این بازیکن در استقلال مواجه کرد. شیخ که چند هفته قبل به عنوان آخرین خارجی ایران را به خاطر کروناویروس ترک و راهی فرانسه شد حالا برای بازگشت حسابی تن استقلالی ها را به لرزه درآورده چون شنیده می شود با لغو احتمالی لیگ برتر طرفداران باید خود را برای خداحافظی با او آماده کنند.


بنا به اعلام یکی از مسئولان استقلال با وجود این که قرارداد شیخ دیاباته با باشگاه دو ساله است اما بندی وجود دارد که سال دوم این قرارداد به صورت توافقی و با مذاکرات مجدد اعتبار خواهد داشت ضمن این که بندی نیز مثل تمام قراردادهای خارجی دیگر وجود دارد که او با اولین تاخیر دو ماهه در پرداخت های مالی و دستمزدهای توافقی می تواند به صورت یکطرفه فسخ و بازیکن آزاد قلمداد شود درست مثل اقدامی که چند روز پیش نیکولای بودروف بلغاری انجام داد و هیچ بعید نیست هروه میلیچ کروات نیز همین راه را برود.

 

 

1422541

 


قرارداد سال اول شیخ دیاباته با استقلال مبلغی در حدود 550 هزار دلار +آپشن هایی در حدود 100 هزار دلار است که از این مبلغ استقلالی ها بیش از دو ماه است در پرداختی های خود به این بازیکن با وقفه و تاخیر روبرو شده اند. این مبلغ در صحبت های اولیه برای سال دوم می توانست تا 750 هزار دلار برای مهاجم اهل مالی افزایش داشته باشد اما از صحبت هایی که این بازیکن با رسانه های فرانسوی داشت او پیشنهادات به مراتب بهتری از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بعد از درخشش با استقلال در لیگ قهرمانان دریافت کرده که شاید برای او نیز سرنوشتی جزء جدایی تلخ نمی شود متصور شد.

 


شیخ بعد از پایان روند درمانی اش در کلینیک باشگاه استقلال به پاریس بازگشت تا در کنار خانواده اش روزهای کرونایی را پشت سر بگذارد. او در گفتگویی که با فرانس فوتبال داشت عملا از دریافت پیشنهادات از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس پرده برداشت و حتی مدعی شد دوست دارد یک سال بازی در عربستان را نیز تجربه کند، پیامی تلخ برای استقلالی ها که چندان روی حفظ او برنامه ریزی نداشته باشند چون شیخ بعد از یک سال بازی در تیمی عربستانی یا عرب در حاشیه خلیج فارس قصد بازگشت به فرانسه و خداحافظی در یکی از باشگاه های این کشور را دارد.

 

 

1456815

 


احمد سعادتمند مدیرعامل جدید استقلال دیروز در اولین روز کاری خود در باشگاه نشست های زیادی با معاونت ها داشت از جمله نشستی چندساعتی با معاون مالی در خصوص بررسی قراردادهای مالی و پرداخت های معوق که یکی از مباحث نیز شرایط پرداختی ها به سه ستاره خارجی بود که بودجه ای بالغ بر 250 تا 280 هزار دلار(بیش از چهار میلیارد تومان)نیاز داشت که بیشترین پرداختی نیز برای شیخ دیاباته بود که چیزی نزدیک به 120 هزار دلار است. سعادتمند بعد از اولین روز کاری ترجیح داد صحبتی پیرامون شرایط این بازیکنان از جمله شیخ انجام ندهد اما آن چه به گوش می رسد استقلال با دشواری های زیادی در تامین منابع مالی روبرو است و همین شرایط شانس ادامه همکاری با بازیکنی مثل دیاباته را کم می کند.


با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید سرنوشت ادامه رقابت های لیگ برتر به کجا می انجامد. چون در صورتی که رقابت ها تعطیل شود دیگر بعید است طرفداران استقلال دوباره شیخ دیاباته مهاجم محبوب خود با آن شادی معروف"پنجه شیر"را در تیم ببینند تا او نیز به سرنوشتی مشابه با مامه بابا تیام و ... در سال های گذشته دچار شود، ستاره ای که از او به عنوان میراثی ارزشمند از سوی استراماچونی نام برده می شد و بسیاری از باشگاه های متمول عربی از حالا برای صید او تور خود را پهن کرده اند تا باز هم سر باشگاه استقلال در ماجرای جدایی او بی کلاه بماند آن هم تنها به خاطر همان کم و کاستی ها مدیریتی و مالی!

دیدگاه‌ها