کد خبر : 1677408 | 20 فروردين 1399 ساعت 17:20 | 13.3K بازدید | 0 دیدگاه

پیشخور شدن پول اسپانسر یعنی چه؟!

رد دستیاری اسکوچیچ توسط مهدوی‌کیا

ستاره سابق فوتبال ایران پیشنهاد بازگشت به تیم ملی و فعالیت در کادر فنی جدید را رد کرد.

رد دستیاری اسکوچیچ توسط مهدوی‌کیا

به گزارش "ورزش سه"، مهدی مهدوی‌کیا در بخشی از گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی با "ورزش سه"، با بیان اینکه فوتبال ایران در یک سال و نیم اخیر شرایط عجیبی را گذرانده است، اظهار کرد: ماه‌های اخیر در ایران نبودم، اما دورادور اخبار فوتبال را دنبال کردم. نمی‌دانم انتخاب آقای ویلموتس به‌عنوان سرمربی تیم ملی به چه صورت انجام شد، اما نشان داد که خیلی موفقیت‌آمیز نبود.

 

او ادامه داد: شاید در شروع کارش مقابل سوریه و کره جنوبی قابل قبول بود ولی مثل همیشه نشان دادیم در مسابقاتی مثل بحرین که سال‌هاست در آن مشکل داریم، باز هم در این دیدار به مشکل برخوردیم و به نقطه قبلی برگشتیم! به نظرم دوران خوبی را طی یک سال و نیم اخیر پشت سر نگذاشتیم. نتایج با ویلموتس کار را سخت کرد و وضعیت صعود ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی را به اما و اگر کشید.

بازیکن سابق تیم ملی ایران اضافه کرد: ویلموتس از تیم ملی ایران رفت ولی باید دید که مفاد قراردادش در زمان جدایی چه بود که به آن شکل برخورد کرد. هیچکس از مفاد قرارداد ایشان خبر ندارد و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. متاسفانه همیش فوتبال ما در بحث غرامت‌ها محکوم بوده و باید دید که فیفا بازهم به ضرر ایران رای می‌دهد یا نه.


مهدوی‌کیا درخصوص انتخاب دراگان اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی گفت: مدت‌ها بحث شده بود که یک مربی ایرانی به تیم ملی می‌آید، اما به یکباره اسکوچیچ را انتخاب کردند. البته انتخاب اسکوچیچ این حُسن را داشت که ایشان حداقل چند سال در فوتبال ایران بوده و از فوتبال و فوتبالیست‌های ما شناخت دارد. ضمن اینکه از فوتبال اطراف ما در آسیا هم شناخت دارد. تنها مسئله مثبت جریان همین است که اسکوچیچ شناخت دارد، اما کار ما خیلی سخت شده و من برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم. ایشان مربی تیم ملی ایران است و ما احتیاج داریم که تیم ملی موفق شود چون برای نسل‌های بعدی ما خیلی مهم است که به موفقیت برسد.

 

او درباره بحث حضورش در کادر فنی تیم ملی ایران و دستیاری اسکوچیچ عنوان کرد: بله، صحبت‌هایی شد، اما من هیچ تمایلی نداشتم.

 

کاپیتان پیشین تیم ملی با بیان اینکه اتفاقات فوتبال ایران کیلومترها با استانداردهای جهانی فاصله دارد، اظهار کرد: فدراسیون فوتبال ایران مستقل نیست و نمی‌تواند تصمیمات مستقل بگیرد. درآمدها در فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مشخص نیست. دو تیمی که انقدر طرفدار دارند، ببینید با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و چه فاجعه‌ای با محکومیت‌های اخیر فیفا برای آنها اتفاق افتاده است.

مهدوی‌کیا با بیان اینکه معنی و مفهومی از اتفاقات فوتبال دنیا را در ایران درک نکردیم، گفت: بایرن مونیخ سالیانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون یورو درآمد دارد و این موضوع بخاطر مدیریت و ساختار درست در این باشگاه است که سال‌ها روی آن کار می‌کنند. بحث اصلی حق پخش تلویزیونی است که متاسفانه در فوتبال ایران این موضوع مهم هیچ معنا و مفهومی ندارد.

 

او با ابراز تعجب از اتفاقات فوتبال ایران گفت: یک چیز جدیدی در فوتبال ایران اخیرا شنیده‌ایم که می‌گویند پول اسپانسرها پیشخور شده است. واقعا این بحث را در هیچ کجای دنیا نشنیده‌ام. یعنی شرایط در فوتبال ایران طوری شده که برخی باشگاه‌ها می‌گویند اسپانسر برای فصل بعد هم هیچ پولی نمی‌دهد و معلوم نیست باشگاه چه کاری باید انجام دهد!

مهدوی‌کیا عنوان کرد: اصلا سیستم بلیت فروشی در ایران مشخص نیست. خیلی از باشگاه‌های آلمانی تکیه خود را بر بلیت فروشی گذاشته‌اند و درآمد هنگفتی از این راه دارند، اما در ایران اتفاقات عجیبی می‌افتد و یک روز قبل از برخی مسابقات، می‌گویند بازی رایگان است! اصلا خیلی از بازی‌های ایران تماشاگری در حد لیگ دسته ۵ آلمان هم ندارد. واقعا باید از این موضوعات گذشت.

 

او ابراز کرد: وقتی یک باشگاه ایرانی زمین تمرین و استادیوم خصوصی ندارد، نمی‌شود هیچ بحثی کرد. فوتبال ایران فقط شماره‌های پیراهن‌اش خارجی است!

 

دیدگاه‌ها