کد خبر : 1677415 | 20 فروردين 1399 ساعت 18:00 | 35.9K بازدید | 0 دیدگاه

درگذشت ستاره با تکنیک در سکوت (عکس)

فریبرز اسماعیلی ستاره سابق ایران در دهه 40 و 50 خیلی غریبانه و در روزهایی که همه توجه ها معطوف به کروناست، در گذشت.

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه باشگاه استقلال با انتشار بیانیه درباره مرگ این پیشکسوت خوش اخلاق فوتبال ایران درباره وی اطلاع رسانی کرده و نگاه هایی را به سمت او چرخاند اما اسماعیلی که از پیشکسوتان خاموش فوتبال ایران در دهه های گذشته محسوب می‌شد، همانطور مُرد که زندگی کرده بود؛ در سکوت کامل.

 

فریبرز اسماعیلی اما یک مهاجم درخشان در فوتبال ملی و باشگاهی بود. بازیکنی که در تیم های عقاب و تاج درخشید و در تیم ملی نیز نمایش های درخشانی از او به خاطر داریم.

 

در اولین بازی تیم ملی در جام ملت های آسیا (1968 در تهران) یکی از ستارگان تیم ملی بود، اگرچه در بازی فینال اخراج شد. اخراجی که البته با اخراج یک بازیکن اسرائیلی با تکل روی پای حسین کلانی توام شد تا دو تیم 10 نفره کار خود را دنبال کنند و ایران با دو گل بهزادی و قلیچ خانی فاتح این تورنمنت بشود.

 

1489773

 

مهم ترین نمایشی که از اسماعیلی در ذهن علاقه مندان فوتبال در دهه های گذشته باقی مانده است، بازی مقابل دوکلاپراگ با حضور یوزف ماساپوست مرد سال اروپاست که اسماعیلی در این نبرد تک به تک بارها با مغلوب کردن این بازیکن باکلاس اهل جمهوری چک هواداران ورزشگاه امجدیه را به وجد آورد.

 

این تصویر که از آرشیو شخصی جواد خیابانی به دست ما رسیده، بهانه ای شد تا دوباره یادی از این پیشکسوت نامدار فوتبال ایران کنیم؛ روحش شاد و یادش گرامی.

دیدگاه‌ها