کد خبر : 1677527 | 21 فروردين 1399 ساعت 14:50 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

کرونا به ما انسانیت یاد می دهد

الهامی: ادامه لیگ از اول خرداد امکان پذیر است

سرمربی تیم تراکتور می گوید با توجه به شرایط موجود ادامه لیگ برتر نوزدهم امکان پذیر خواهد بود.

الهامی: ادامه لیگ از اول خرداد امکان پذیر است

به گزارش "ورزش سه"، ساکت الهامی در روزهایی که تمرینات تراکتور تعطیل است و مشخص نیست چه آینده ای در انتظار لیگ برتر خواهد بود، گفت و گویی ویدئویی با سایت باشگاه تراکتور انجام داده که مشروح آن را در ادامه می خوانید:


**امیدوارم هرچه زودتر این فاجعه از بین برود


امیدوارم هموطنان سالی پر از برکت و پر از موفقیت در کنار خانوده شان داشته باشند و هر چه زودتر این فاجعه اسفبار که تمام دنیا را در بر گرفته هر چه زودتر از بین برود.


**کرونا به ما انسانیت یاد می دهد


کرونا نه تنها فوتبال بلکه در بحث های اقتصادی و زندگی روزمره زندگی را تحت شعاع خودش قرار داده است و باید از کادر درمانی و پزشکی کشور تشکر کنم که همچون یک سرباز برای مملکت شان خدمت می‌کنند. چند نفر از این کادر درمان که در بیمارستان جان خود را به خطر انداختند، اینها شهیدان واقعی  هستند. کرونا به ما انسانیت را یاد می دهد تا در کنار هم باشیم.


**جان انسان ها مهم تر از فوتبال است


تیم فوتبال تراکتورسازی جز آخرین تیمهای بود که در روز 26 اسفندماه سال گذشته تمرینات را تعطیل کرد. و قرار بود تمرینات از 5 فروردین امسال آغاز شود ولی دو روز به عقب افتاد. در روز هفتم نیز ستاد مبارزه با کرونا اجازه تمرین هیچ تیمی را نداد و ما هم به احترام به این ستاد تمرین را لغو کردیم . درست هم همین است و فوتبال به اندازه ای نیست که جان یک انسان در خطر باشد.


**لیگ ایران نمی تواند مثل اروپا تعطیل شود


باید موضوع تعطیلی لیگ فوتبال ایران کارشناسی شود  چون با سایر کشورها فرق می‌کند. در اروپا همه تیمها اسپانسر، تبلیغات، پخش تلویزیونی، فروش بلیت و فروش پیراهن دارند و مجبورند برای حقوقی که دریافت می کنند، ادامه بدهند. در کشور هیچ بازدهی وجود ندارد و فقط مسابقات پخش مستقیم می شود و یک یا دو تیم از حمایت اسپانسر برخوردارند.


**ادامه مسابقات امکان پذیر است


برای اردوی آماده سازی و آمادگی مناسب بازیکنان باید  4 هفته فرصت بدهند و بعضی تیمها هم سن بازیکنانشان بالاست به 5 هفته مهلت نیاز دارند. ستاد مبارزه کرونا تا پایان فروردین تمرین و مسابقه را لغو کرده است و برهمین اساس با این مهلت 4 هفته ای ادامه لیگ برتر فوتبال در بهترین شرایط از اوایل خردادماه امکان پذیر است.


**تابع وزارت ورزش و فدراسیون هستیم


البته باشگاه ما تابع وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است و آنها هر دستوری که بدهند انجام خواهیم داد. اما هر تصمیمی این نهادها بگیرند مخالف و موافقانی خواهد داشت و هر تیمی موضع خواهد گرفت. البته باشگاه ما هم نسبت به تمامی جوانب، نظر و بیانیه خود را اعلام خواهد کرد. بنظرم باید در شرایط سخت و بحرانی در کنار هم قرار بگیرم و با اعتماد و احترام به یکدیگر و رعایت نکات بهداشتی و درمانی سلامتی حاصل شود.


**تنها چاره ما ماندن در خانه است


برای اینکه دوباره استادیوم ها پر از تماشاگر شود و بازیهای از سرگرفته شود، تنها راه و چاره کار ماندن در خانه است و هیچ راهی برای ما نمانده است تا این زنجیزه انتقال بیماری قطع شود. شرایط برای مردم خیلی سخت است و برخی از خانواده های نمی‌توانند مراسم عزاداری و یابود را برای عزیزان از دست رفته خود برگزار کنند. بعضی دیگر از هموطنانمان نیز که قشر متوسط و ضعیف هستند در سختی زندگی خود را سپری می کنند. ان‌شالله به زودی این شرایط برای تمامی مردم دنیا تمام شود.

دیدگاه‌ها