کد خبر : 1677533 | 21 فروردين 1399 ساعت 15:17 | 13.6K بازدید | 2 دیدگاه

جام مهم تر است یا جان؛

دوئل خاموش پرسپولیس و سپاهان در دنیای کرونایی !

تغییر مدیران عامل دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان هم تغییری در مواضع این دو باشگاه فوتبال ایران نسبت به یکدیگر ایجاد نکرده است.

دوئل خاموش پرسپولیس و سپاهان در دنیای کرونایی !

به گزارش "ورزش سه"، نبرد پرسپولیس و سپاهان در اداور مختلف یکی از حساس ترین، جذاب ترین، پرهیجان ترین و البته در سوی دیگر آن یکی از دلهره‌آورترین بازی های لیگ برتر حتی بالاتر از دربی پایتخت بوده است؛ هر چند طی دهه اخیر به دلیل ضعیف شدن پرسپولیسی ها پس از قهرمانی در لیگ هفتم و پس از آن افول سپاهان پس از لیگ چهاردهم که دقیقا مصادف با اوج گیری سرخپوشان پایتخت با برانکو بود، این مسابقه حداقل در جدول رده بندی تعیین کننده قهرمان لیگ نمی شد و از حواشی پیراموش هم کاسته شده بود.


با حضور امیرقلعه نویی در سپاهان اما باز هم کینه دو تیم  که آتش زیرخاکستر بود، سر باز کرد و جنجالی ترین بازی های لیگ برتر در دوره هجدهم و نوزدهم مصاف این دو تیم بوده، که خسارات مالی و جانی زیادی هم به همراه داشته است.


برای مرور آخرین حواشی این بازی که به ال کلاسیکوی فوتبال ایران شهرت یافته، نیاز به حافظه قوی نداریم؛ کافی است به یک‌‌ماه قبل برگردیم و اتفاقاتی را به یاد بیاوریم که در نهایت باعث لغو دیدار دو تیم در ورزشگاه نقش جهان و پس از مصاحبه های فراوانی که مدیران و مسئولان دو باشگاه علیه یکدیگر انجام دادند، شد و سرانجام کمیته انضباطی رای این مسابقه را با نتیجه سه بر صفر به سود پرسپولیس اعلام کرد. رایی که شانس قهرمانی پرسپولیسی ها را خیلی زیاد کرد و سایر مدعیان هم از این رای ناراحت شدند.

 

1489916


پس از این بازی تغییرات زیادی در دو باشگاه ایجاد شده است؛ در سپاهان مسعود تابش مدیرعامل سابق باشگاه، قربانی اتفاقاتی شد که در هتل کوثر اصفهان و ورزشگاه نقش جهان رقم خورد و در تهران هم محمد انصاری فرد پس از درگیری با اعضای هیئت مدیره از سمت خود استعفا داد تا راس مدیریتی دو باشگاه دستخوش تغییر قرار بگیرد.


این روزها اما فارغ از اینکه منوچهر نیکفر سرپرست جدید باشگاه سپاهان شده و رسول پناه در پرسپولیس این وظیفه را بر عهده دارد، باز هم شاهد درگیری های لفظی مدیران دو باشگاه هستیم.


ویروس کرونا در شرایطی لیگ را به حالت تعلیق درآورده که پرسپولیس با 10 امتیاز صدرنشین مسابقات است ولی هنوز در هیچ کجای دنیا، نسخه ای برای ادامه مسابقات حتی در انگلیس که لیورپول با دو پیروزی دیگر قهرمان می شد، پیچیده نشده است و همین موضوع هم سبب شده تا هواداران تیم های مختلف دنیا در این روزها بهانه ای دیگر برای افتادن به جان همدیگر داشته باشند.

 

1489917


در ایران اما ماجرای درگیری از اینجا آغاز می شود که منوچهر نیکفر سرپرست باشگاه سپاهان اعلام کرد یکی از روش های تعیین تکلیف مسابقات لیگ در صورتی که وقت کافی برای برگزاری 9 بازی باقی مانده لیگ نوزدهم وجود نداشته باشد، این است که قهرمان نیم فصل به عنوان قهرمان اعلام شود؛ موضعی که خیلی زود با واکنش افشین پیروانی سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس مواجه شد و این چهره اعلام کرد، حتی اگر بنا بر این باشد که قهرمان نیم فصل، به عنوان قهرمان مسابقات اعلام شود، این پرسپولیس بوده که توانسته این عنوان را از آن خود کند.


پیروانی سرپرست پرسپولیس در این خصوص اینطور موضوع باشگاه پرسپولیس را اعلام کرده است:« نیم فصل را از هفته پانزدهم حساب می کنند یا هفته هفدهم. من فکر می کنم دوستان بازی با نساجی ما را که عقب افتاده هفته دوازدهم بود به خاطر آلودگی را به حساب نیاوردند و تا هفته چهاردهم را حساب کردند. اگر 15 هفته باشد ما با 31 امتیاز قهرمان هستیم و اگر نیم فصل را بعد از هفته هفدهم حساب کنند هم ما باید قهرمان باشیم. »

 

در سوی دیگر باشگاه سپاهان با استناد به این جدول رده بندی که دو تیم سپاهان و پرسپولیس هر دو 15 بازی انجام داده اند، معتقد است که این تیم قهرمان نیم فصل شده. فتاحی سرپرست سپاهان در این رابطه اینطور موضع باشگاه سپاهان را اعلام می کند:« قهرمانی نیم فصل که ما به آن اشاره می کنیم، بر اساس 15 مسابقه بوده و جدول آن هم موجود است و چیزی نیست که ما بخواهیم از خودمان حرف بزنیم ولی آن چیزی که مدنظر پرسپولیسی ها قرار دارد، 16 بازی است که یک بازی مربوط به نیم فصل دوم است.»

 

1489918


با تمام این صحبت ها اما به نظر نمی رسد در هیج جایی از دنیا، نتیجه گیری در نهایت به جایی ختم شود که قهرمان نیم فصل به عنوان قهرمان رقابت ها معرفی شود ولی دو باشگاه پرسابقه فوتبال ایران که هر دوی آنها از باشگاه شاهین به وجود آمده اند، در این روزهایی که ویروس کرونا تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده، بار دیگر وارد درگیری رسانه ای شده اند و هر کدامشان به نوبه خود سعی می کنند با استدلال هایی که می آورند، حق را به سمت خودشان جلوه دهند.


در همین بین باشگاه سپاهان امیدوار است، کمیته استیناف پس از بررسی دوباره پرونده بازی لغو شده‌اش برابر پرسپولیس، رای به برگزاری مجدد بازی بدهد و حتی منوچهر نیکفر اعلام کرده حاضر است تیمش را در آزادی هم برابر پرسپولیس به میدان بفرستد.


درنهایت اما به نظر می رسد در این روزهای بلاتکلیفیِ دنیا، باید منتظر شروع دوباره رقابت های فوتبال و برگزاری 9 دیدار باقی مانده باشیم و  در صورتی که این امکان هم فراهم نشد، شاید فیفا بتواند با پیچیدن نسخه ای جهانی، حاشیه‌ها را نه تنها در ایران که در کل نقاط جهان به پایین ترین حد ممکن برساند.

دیدگاه‌ها