کد خبر : 1677646 | 22 فروردين 1399 ساعت 12:18 | 5.1K بازدید | 0 دیدگاه

نوکمپ در خدمت مبارزه با ویروس کرونا

باشگاه بارسلونا اعلام کرد استادیوم خانگی‌اش، نوکمپ، به عنوان محل جمعه‌آوری نمونه‌های تست ویروس کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوکمپ در خدمت مبارزه با ویروس کرونا

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه بارسلونا اعلام کرد استادیوم خانگی‌اش، نوکمپ، به عنوان آزمایشگاهی برای انجام و جمع‌آوری تستهای کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد و باشگاه امیدوار است به این ترتیب در مبارزه علیه این ویروس نقشی بازی کرده باشد.

 

بر اساس پروژه‌ای که در اسپانیا با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا طراحی شده و دو پزشک سرشناس اسپانیایی هدایت آن را به عهده دارند ورزشگاه نوکمپ در اختیار این پروژه قرار گرفته تا از آن به عنوان آزمایشگاه و محل جمع‌آوری نمونه‌ها استفاده شود.

 

1490014

 

هدف این پروژه بررسی آماری بیمارانی است که از داروی هیدروکسی‌کلرکین استفاده کرده‌اند. پروژه مورد اشاره قصد دارد میزان اثربخشی این دارو بر کسانی که از آن استفاده کرده‌اند را به صورت آماری بررسی کند. هدف این است که مشخص شود آیا کسانی که این دارو را مصرف کرده‌اند به کرونا دچار می‌شوند یا آیا در صورت متبلا شدن، علائم خفیفی بروز خواهند داد یا نه.

 

ورزشگاه نوکمپ به عنوان یکی از مراکز نمونه‌گیری این پروژه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به غیر از نوکمپ، سه بیمارستان شهر بارسلونا هم با این پروژه همکاری می‌کنند.

 

دیدگاه‌ها