کد خبر : 1677728 | 22 فروردين 1399 ساعت 19:09 | 64.4K بازدید | 0 دیدگاه

از ظهور لئو مسی تا استعمال مشروبات؛

رونالدینیو؛ لبخند شیرینی که به گریه تبدیل شد! (عکس)

یکی از دراماتیک قصه های تاریخ فوتبال بی شک به رونالدینیو تعلق دارد.

رونالدینیو؛ لبخند شیرینی که به گریه تبدیل شد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ظهور لیونل مسی و درخشش او با افول رونالدینیو همراه شد. در فصل آخر حضور در بارسلونا او دیگر قادر به تکرار درخشش سابق نبود و لیونل مسی تبدیل به ستاره اصلی ترکیب بلوگرانا شده بود. الکساندر گلب، هافبک بلاروس و سابق بارسلونا مدعی شد در فصل آخر رونالدینیو و دکو مست و بعد از استعمال مشروبات الکلی در تمرینات بارسا حاضر می شدند.

 

1356453

 

بارسلونا که از رفتارهای این دو بازیکن به ستوه آمده بود تصمیم به فروش آنها گرفت و در نهایت با ورود پپ گواردیولا، رونالدینیو و دکو در سال 2008 از بارسا جدا شدند تا دوران افت این ستاره محبوب برزیلی از همینجا آغاز شود.

 

علیرغم استقبال شدید هواداران میلان و حتی کسب یک اسکودتو با لباس روسونری، رونالدینیو در سری آ هرگز تبدیل به بازیکن سابق نشد و با به ثمر رساندن 26 گل در 95 باز از جمله تک گل پیروزی در دربی دلامدونینا مقابل اینتر، دوران معمولی حضور او در سن سیرو نیز در سال 2011 به اتمام رسید.

 

1490085

 

رونالدینیو در ایتالیا بازی های زیادی را از روی نیمکت تماشا کرد و جام جهانی 2010 را نیز از دست داد تا دوران درخشش در ترکیب تیم ملی برزیل نیز برای او زودتر از حد تصور به اتمام برسد.

 

علیرغم داشتن پیشنهاد خوب از بلکبرن در سن 30 سالگی، رونالدینیو برای تفریح بیشتر در این سن و خیلی زود به برزیل بازگشته و با فلامینگو به توافق رسید. بلکبرن در آن مطع قصد داشت با جذب همزمان رونالدینیو و دوید بکام تبدیل به تیمی خبرساز و محبوب در سراسر جهان شود، اما ستاره برزیلی ترجیح داد زودتر از حد انتظار دوباره به کشورش بازگردد.

 

1490100

 

علیرغم هت تریک در جریان برتری 4-5 در مقابل سانتوس، عدم پرداخت به موقع دستمزد باعث قطع همکاری زودهنگام ستاره برزیلی با فلامینگو شده و دوران پرحاشیه او ادامه یافت.

 

اتلتیکو مینیه رو، مقصد بعدی رونالدینیو بود و او موفق شد طی دو فصل حضور در این تیم سه عنوان کسب کند. انتقال به مکزیک در ادامه بازگشت به برزیل باعث شد خداحافظی رونالدینیو در سال 2015 و در سن 35 سالگی، فرسنگ ها دورتر از شرایط مورد انتظار برای یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال رقم بخورد.

 

1484062

 

اما روزهای تلخ تری نیز در انتظار رونالدینیو بود. پس از احداث ساختمان منطقه حفاظت شده بدون مجوز در سال 2015 ، گذرنامه رونالدبنیو توسط مقامات برزیلی مصادره شده و او با جریمه حدود 1.5 میلیون پوندی مواجه شد. در ادامه رونالدینیو به دلیل غیرقانونی ساخت اسکله در دریاچه مقابل خانه اش در شهر پورتو آلگره دوباره جریمه شد.

 

در ادامه اخباری در مورد ورشکستگی مالی او و وجود تنها 5 پوند در حساب بانکس اش نیز منتشر شد. اما انتشار خبری در رسانه های محلی مبنی بر اینکه او همزمان قصد ازدواج با دو نفر را دارد، خشم عمومی را نسبت به رونالدینیو افزایش داد. حمایت از بولسونارو، رئیس جمهور جنجالی برزیل وجهه او در بین انظار عمومی را بدتر از گذشته کرد و یک ماه قبل نیز خبر بازداشت او به دلیل ورود با اسپورت غیرقانونی به پاراگوئه و انتقال به زندان منتشر شد.

 

1291982

 

در ابتدای هزاره جدید و با ظور ستاره ای به نام رونالدینیو، بسیاری علاقمند به هواداری از تیم ملی برزیل و باشگاه بارسلونا شدند، اما زندانی شدن و جریمه های متوالی تلخ ترین سرنوشتی بود که امکان داشت برای یکی از بهترین ستاره های تاریخ فوتبال در نظر گرفت.

 

 

در ادامه برخی از ماندگارترین تصاویر این ستاره برزیلی را مرور می کنیم؛

 

بسیاری این صحنه را آغاز دوران صدارت بارسلونا در هزاره جدید می دانند. ژاوی روی پای فوق العاده و چیپ رونالدینیو دروازه رئال مادرید را در سال 2003 باز کرد و بارسا در برنابئو پیروز شد.

 

1490087

 

ضربه آرام و جادویی رونالدینیو به گوشه دروازه چلسی، یکی از به یادماندنی ترین گل های تاریخ لیگ قهرمانان است؛ آنهم در شبی که بارسلونا به تلخی با لیگ قهرمانان وداع کرد.

 

1490090

 

آن شب رونالدینیو هر چه خواست در برنابئو انجام داد. دبل فوق العاده ستاره برزیلی در زمین رئال مادرید باعث شد هواداران رقیب ایستاده او را تشویق کنند.

 

1490091

 

1490086

 

رونالدینیو دو بار در لباس بارسلونا عنوان مرد سال فوتبال جهان را کسب کرده و به یکی از پرافتخارترین ها از این حیث بدیل شد.

 

1490089

 

حسرت 13 ساله بارسلونا برای فتح لیگ قهرمانان با درخشش رونالدینیو در سال 2006 و پیروزی مقابل آرسنال در فینال به پایان رسید.

 

1490083

 

آخرین چشمه ها از جادوی ستاره برزیلی؛ رونالدینیو اینگونه و به زیبایی دروازه ویارئال را در نوکمپ باز کرد.

 

1490093

دیدگاه‌ها