کد خبر : 1678430 | 26 فروردين 1399 ساعت 13:29 | 16K بازدید | 0 دیدگاه

صحبتهای متفاوت مدیرعامل  سابق استقلال 

واعظ آشتیانی: کمپ حجازی متعلق به استقلال نیست

احمد سعادتمند در اولین گفت و گوی تلویزیونی اش از گرفتن سند کمپ ناصرحجازی سخن گفت اما مدیرعامل سابق استقلال نظر دیگری دارد.

واعظ آشتیانی: کمپ حجازی متعلق به استقلال نیست

به گزارش"ورزش سه" حرف های شب گذشته مدیرعامل جدید استقلال در بعضی از بخش ها با واکنش هایی همراه بوده و یکی از آن ها ماجرای کمپ مرحوم ناصر حجازی  است که تقریبا در یک دهه اخیر هر مدیرعاملی به این باشگاه آمده از این پروژه به عنوان یکی از برنامه های اصلی ش نام برده است هرچند تا امروز آن تصوراتی که درباره این کمپ وجود داشت عملی نشده است.


امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل استقلال در سال های 87 تا 89 نیز یکی از مدیرانی است که با چالش های این کمپ روبرو بوده است. او در ارتباط با حرف های احمدسعادتمند درباره گرفتن سند کمپ مرحوم ناصرحجازی گفت:" من فکر می کنم ایشان اطلاعات جامعی از نظر حقوقی درباره کمپ مرحوم حجازی ندارند و شاید هم دارند؛من نمی دانم."


اوافزود:" درگذشته راجع به این موضوع صحبت کردم و حتی در سال 92 یک کنفرانس خبری در این ارتباط گذاشته و مدارک و مستندات را نشان دادم. براساس مصوبه سال 1369 مجلس شورای اسلامی مبنی براینکه زمین هایی که در شهرها وجود داشتند با کاربری ورزشی و توسط سازمان زمین شهری و هماهنگی با سازمان تربیت بدنی وقت به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی واگذار شوند. درواقع دولت این زمین ها را به سازمان زمین شهری می داد و آن ها با نظارت سازمان تربیت بدنی آن ها را واگذار می کردند. براساس این مصوبه کسانی که این زمین را می گیرند ، صاحب زمین نیستند بلکه ابنیه و اعیانی متعلق به آن ها خواهد بود."


او افزود:"درسال 78 مدیرکل تربیت بدنی استان تهران قراردادی سه ساله را مدیرعامل وقت باشگاه که آقای فتح الله زاده بود برای ساخت کمپ امضا کرد فارغ از اینکه موضوع اساسی اینجا است که این زمین را نمی توانستند به بخش دولتی واگذار کنند. با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی کارگزار دولت یک خلاف بیّن و بزرگ انجام داده است.با این وجود براساس این قرارداد باشگاه متعهد می شود ظرف سه سال این کمپ را بسازد و 36 هزار متر زمین در اختیار باشگاه قرار می گیرد اما بعد از سه سال هیچ اتفاقی نمی افتد و قرارداد ملغی می شود. حالا در این سال ها بارها شاهد بودیم که آقایان از ساختن کمپ استقلال یا مالکیت ان حرف زدند در حالی که این قرارداد از نظر قانونی در سال 81 ابطال شده است."

 

1490800


مدیرعامل سابق استقلال همچنین گفت:" فارغ از اینکه کارخلافی در این واگذاری انجام شده اما این زمین معارض دارد. حتی در زمان مدیریت خود من نامه معارض آمده و خواهان پاسخگویی بودند که ما آن را به اداره حقوقی سازمان تربیت بدنی سپردیم و گفتیم زمین مال ما نیست. اما بعدها آمدند سکوهایی و همچنین زمین چمنی ساختند  و حتی برخی برای فروش زمین نرخ تعیین کردند غافل از اینکه این زمین قابلیت فروش ندارد و تنها مالک هر آنچه در این زمین ساخته ، به حساب می آید."


واعظ آشتیانی با بیان اینکه برخی حرف نادرست درباره کمپ در این سال ها زده شده گفت:" در سال 90 فتح الله زاده گفت من شش ماهه سند این کمپ را می گیرم و تا امروز که 9 سال گذشته هنوز اتفاقی نیفتاده است. شاید هم به نوعی ماجرای کمپ مرحوم حجازی نوعی مانور و وعده انتخاباتی برای مدیران شده است. اما باز هم می گویم استقلال مالک این کمپ نیست ، جالب است که در سال 92 استعلامی که خبرگزاری فارس از اداره کل تربیت بدنی استان تهران درباره حقوق باشگاه استقلال کرده بود اداره کل جواب داد که استقلال تنها صاحب اعیانی یا هرچه که در انجا ساخته ، به حساب می آید. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که این زمین متعلق به سازمان تربیت بدنی نبوده که بخواهد واگذار کند بلکه متعلق به سازمان زمین شهری است. آقای حناچی شهردارتهران که در سال 92-93 معاون مسکن و شهرسازی بود اعلام کرد که زمین این کمپ متعلق به سازمان زمین شهری است."


او در ادامه گفت:" تنها راهکار به نظر من این است با کمک سازمان زمین شهری، اداره کل تربیت بدنی و شهرداری تهران بتوانند این زمین را با جای دیگری عوض کنند چرا که محل زمین کمپ مرحوم حجازی برای تبدیل شدن به کمپ ورزشی مشکلاتی دارد که مهمترین آن ها ، این است که این زمین در منطقه مسکونی واقع شده است.  شاید بتوانند با تغییر کاربری این زمین بتوانند آن را با زمینی که شرایط ایجاد کمپ را دارد تعویض کنند."


او اضافه کرد:"  به نظر تکمیل کردن این کمپ با توجه به اینکه معارض دارد هم کار اشتباهی است. در زمان خود من به همین دلیل کاری انجام ندادیم، من چون عضو شورای شهر تهران هم بوده ام به قوانین و مسایل شهری آگاه بودم و می دانستم  با این کار باعث ایجاد ارزش افزوده برای معارض  می شدیم."

 

واعظ آشتیانی در ادامه به حرف های سعادتمند بازگشته و گفت:" آقای فتح الله زاده می گفت شش ماهه سند می گیرم و الان 9 سال گذشته است. من امیدوارم که آقای سعادتمند بتواند این کار را انجام بدهد اما توصیه ام به ایشان این است که بهتر است اول کاری را انجام و بعد گزارش آن را بدهد تا برای مردم هم اثربخشی داده باشد در غیراینصورت باید بگویم بسیاری از این شعارها ممکن است در لابه لای مسایل حقوقی گیر کنند و با توجه به انتظاراتی که شعارها ایجاد کرده ممکن است سرخوردگی به وجود بیاید."

دیدگاه‌ها