کد خبر : 1679321 | 31 فروردين 1399 ساعت 13:22 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

شاگردان مربی سوئدی، نسل جدید مربیان انگلیسی

سون گوران اریکسون، سرمربی سابق تیم ملی انگلیس می‌گوید از اینکه چندین نفر از شاگردانش در نسل طلایی انگلیس به مربی‌گری رو آورده‌اند خوشحال است.

شاگردان مربی سوئدی، نسل جدید مربیان انگلیسی

به گزارش "ورزش سه"، سون گوران اریکسون سوئدی، سرمربی سابق تیم ملی انگلیس می‌گوید از اینکه می‌بیند چندین نفر از بازیکنان سابقش در سه‌شیرها، که آن زمان نسل طلایی فوتبال انگلیس را تشکیل می‌دادند، مثل گرت ساوت‌گیت، استیون جرارد، فرانک لمپارد و وین رونی، به مربی‌گری رو آورده‌اند خوشحال است.

 

1491672

 

اریکسون 72ساله در دورانی که ستاره‌هایی مثل لمپارد، جرارد و وین رونی در اوج درخشش خود بودند و به نسل طلایی فوتبال انگلیس معروف بودند هدایت آنها را در تیم ملی این کشور به عهده داشت. اریکسون که آن روزها اولین مربی خارجی تیم ملی انگلیس بود تاثیر قابل توجهی بر نسل طلایی فوتبال این کشور گذاشت و حالا می‌گوید از اینکه می‌بیند شاگردانش به دنیای مربی‌گری راه یافته‌اند خوشحال است و به آنها افتخار می‌کند.

 

اریکسون در گفتگو با سان گفت:" وقتی می‌بینم بازیکنان سابقم سرمربی و مربی شده‌اند خیلی خوشحال می‌شوم. یادم می‌آید که آنها حتی وقتی بازیکن بودند در این باره صحبت می‌کردند. من فقط در یک بازی مربی‌شان نبودم بلکه سالها با آنها کار می‌کردم. اگر آنها در مربی‌گری هم موفق بشوند من خیلی خوشحال خواهد شد".

 

1491674

 

سون گوران اریکسون در ادامه صحبت‌هایش گفت:" این روزها فرانک لمپارد، استیون جرارد و گرت ساوت‌گیت در مربی‌گری هم موفق هستند و این برای من واقعا لذت‌بخش است".

 

1491675

 

سرمربی پیشکسوت سوئدی در ادامه گفت:" قبل از اینکه به انگلیس بیایم مربی لاتزیو بودم و جالب اینجا است که پنجاه درصد بازیکنانم در آن تیم هم الان مربی هستند. سیمئونه در اتلتیکو، مانچینی در تیم ملی ایتالیا، مهایلوویچ در بولونیا، کونسیسائو در پورتو و اینزاگی در لاتزیو".

 

دیدگاه‌ها