کد خبر : 1680251 | 05 اردیبهشت 1399 ساعت 23:06 | 24.1K بازدید | 0 دیدگاه

غول یونانی متهم به دستکاری در نتایج

شوک تبانی در فوتبال یونان؛ المپیاکوس در آستانه سقوط

باشگاه یونانی المپیاکوس به اتهام دستکاری در نتایج مسابقات در آستانه سقوط به لیگ دسته دو و مالک آن ماریناکیس در آستانه محرومیت مادام‌العمر از فوتبال قرار دارد.

شوک تبانی در فوتبال یونان؛ المپیاکوس در آستانه سقوط

به گزارش "ورزش سه"، رسانه‌های یونانی اعلام کردند باشگاه المپیاکوس به اتهام دستکاری در نتایج مسابقات در آستانه سقوط به لیگ دسته دوی این کشور و مالک آن ماریناکیس در آستانه محرومیت مادام‌العمر از فوتبال قرار دارند. بر اساس این گزارش‌ها حالا تنها یک قدم به اثبات جرم المپیاکوس و صدور حکم قطعی برای این باشگاه و مالکش باقی مانده.

 

1492764

 

بر اساس شکوائیه ارسالی علیه المپیاکوس به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال یونان از این کمیته خواسته شده باشگاه را به دلیل دستکاری در نتایج مسابقات فوتبال بر اساس ماده 29 آیین‌نامه انضباطی فوتبال این کشور به سقوط به دسته پایین‌تر، مالک آن وانجلیس ماریناکیس را به محرومیت مادام‌العمر از هر گونه فعالیت فوتبالی و باشگاه را به 3 میلیون یورو جریمه نقدی محکوم کند. این سنگین‌ترین مجازاتی است که در آیین‌نامه انضباطی یونان در نظر گرفته شده است.

 

بر  اساس شکوائیه ارسالی به کمیته انضباطی فدراسیون، المپیاکوس متهم شده که در سال 2015 در نتیجه بازی دو تیم المپیاکوس و آترومیتوس دستکاری کرده. رسانه‌های یونانی می‌گویند اتهام دستکاری در نتایج چندین بازی دیگر هم در فهرست اتهامات المپیاکوس گنجانده شده است.

 

رسانه‌های یونانی می‌گویند با وجود اهمیت این خبر شوکه‌کننده برای فوتبال یونان، عمده رسانه‌های این کشور که منتقدین آنها را وابسته به حلقه مافیایی ماریناکیس می‌دانند از کنار آن بی‌اهمیت گذشته و سعی می‌کنند از پرداختن جدی به آن خودداری کنند.

 

با اینحال، حالا این خبر توسط دیگر رسانه‌های یونانی به صدر اخبار این کشور راه یافته و المپیاکوس را در آستانه سقوط به لیگ دسته دو قرار داده است.

 

1492763

 

وانجلیس ماریناکیس چندی پیش به دلیل دیگری خبرساز شد. بعد از آنکه او شخصا در اینستاگرام خود اعلام کرد به کرونا مبتلا شده، ترس و وحشت فوتبال انگلیس را فرا گرفت چرا که مالک المپیاکوس چند شب پیش از آن در جریان دیدار تیمش مقابل آرسنال در استادیوم امیریتس در سکوی وی‌آی‌پی این ورزشگاه نشسته و بعد از اتمام بازی وارد زمین شده و بعد از خوشحالی با بازیکنان پیروز تیمش، با چندین نفر از بازیکنان آرسنال دست داده و خوش و بش کرده بود. نگرانی از بابت انتقال کرونا از او به بازیکنان آرسنال به حدی بود که لیگ برتر، کمی پیش از تعلیق این لیگ به دلیل بحران کرونا، دیدار آرسنال و منچسترسیتی را به تاریخی دیگر موکول کرد.  المپیاکوس 

دیدگاه‌ها