کد خبر : 1681449 | 12 اردیبهشت 1399 ساعت 10:58 | 12.6K بازدید | 0 دیدگاه

سامان از سال کابوس وارش می گوید

قدوس: فقط می خواهم این فصل تمام شود

بعد از تعطیل اعلام شدن لیگ فرانسه ، پاری سن ژرمن به عنوان قهرمان انتخاب شد و تیم های تولوز و آمیان که در رده های آخر جدول بودند سقوط کردند.

قدوس: فقط می خواهم این فصل تمام شود

به گزارش"ورزش سه" به نقل از fotbollskanalen در آمیان سامان قدوس بازیکن سابق تیم استروسند سوئد بازی می کند که بلافاصله بعد از سقوط آمیان با او تماس گرفتیم. هافبک 24 ساله که فصل کابوس واری را با یک محرومیت 4 ماهه ،مصدومیت و حالا سقوط به دسته پایین تر پشت سر گذاشت.  او در کل در 5 بازی و 230 دقیقه برای آمیان به میدان رفت اما سخت ترین قسمت این فصل برای او محرومیت چهارماهه بود:"واقعا شرایط خاصی بود. مجبور بودم که به چیزهای جدیدی فکر کنم. من همیشه بازیکن مثبتی بوده ام و فکر می کردم این چهار ماه محرومیت شاید بهانه خوبی باشد که بتوانم به نقاط ضعف و ایراداتم فکر کنم."


قدوس همچنین می گوید:"تماشای فوتبال به خصوص بازی های تیم آمیان خیلی کار سختی بود چون در این شرایط شما هیچ کاری نمی توانید بکنید."


او ادامه داد:" یک ماه قبل از ماجرای تعلیق یک مصدومیت بد برایم اتفاق افتاد و باعث شد تا مدتی تمرینات را از دست بدهم." قدوس از ناحیه لگن مصدوم شده بود که به او فقط اجازه داد 69 دقیقه در بازی خانگی برابر مونت پلیه بازی کند و پس از آن دو ماه دیگر از فصل را از دست بدهد:" خیلی سخت بود. من فکر نمی کردم بعد از آن چهار ماه  بار دیگر دوماه نتوانم بازی کنم. من سعی می کردم به خودم بقبولانم که هفته آینده دوباره می توانم در تمرینات شرکت کنم و هفته بعد می آمد و از دکتر می پرسیدم می توانم بازی کنم و او می گفت باید ببینیم. به همین ترتیب هفته می گذشتند و من بازی نمی کردم. همیشه به خودم می گفتم این هفته دیگر تمام می شود."


قدوس بالاخره برگشت. او قبل از درخشش در دقایق پایانی برابر مارسی ، 45 دقیقه در بازی خانگی برابر متس به میدان رفت. آمیان در بازی با مارسی 2-1 بود اما در دقیقه 95 توانست بازی را به تساوی بکشاند و چه کسی گل را به ثمر رساند؟ سامان قدوس:" در آن لحظه احساس کردم سه پونداز وزنم را از دست داده ام. بعد از آن گل بهتری اتفاق افتاد. یک احساس باورنکردنی بود و نمی دانستم باید چکار کنم و کجا بروم. گل زدن به مارسی یک احساس خارق العاده بود و من بسیار از این لحظه لذت بردم."


بعد از محرومیت و مصدومیت قدوس احساس کرد که گل دقایق پایانی به مارسی نقطه عطف او در فوتبال فرانسه خواهد شد. او همه چیز را پشت سر می گذاشت و می توانست توانایی هایش ر ا به فوتبال فرانسه نشان بدهد اما سپس نوبت شیوع ویروس کرونا بود. تمام فوتبال متوقف شد و  آمیان هیچ  مسابقه ای انجام نداد. قدوس و آمیان حدود شش هفته قبل تمرینات را متوقف کردند.

 

قدوس چه نظری درباره تصمیم  دولت فرانسه را برای تعلیق مسابقات دارد؟


واقعا نمی دانم. این یک سوال خیلی سخت است. البته به نظرم تصمیم خوبی هرچند برای تیم ما بسیار بد شد. شاید رفتن ما به دسته پایین تر کمی ناعادلانه است. ده بازی باقی مانده و من  فکر می کنم می شد که کمی صبر کرد و بازی ها را دیرتر انجام داد. این کاری است که فکر کنم خیلی از لیگ ها انجام خواهن داد و ده بازی را در حدود دوماه برگزار می کنند.


او ادامه داد:" من هم خوشحال هستم و هم عصبانی، شاید بد نباشد که این فصل بد برای من کاملا تمام شود. اما واقعیت این است که برای تیم ما این اتفاق عادلانه ای نبود. تیم ما در بازی های آخر خوب کار کرد. تصمیمات را می پذیریم اما این اتفاق ناعادلانه است.


آیا لیاقت حضور در پایین جدول را دارید؟


باید صادق باشم. در چهار ماه محرومیتم خیلی جدی بازی ها را تماشا کردم. واقعا نمی توانستم بفهمم چرا نتیجه نمی گیریم. من در تمام مدت خودم را در زمین مسابقه احساس می کرد. در تمرینات عالی بودم اما در مسابقات نمی توانستم بازی کنم. نمی توانم بگویم این چهار ماه به من چگونه گذشت. با اینحال فکر می کنم در نتایج تیم آمیان اشتباهات فردی و بدشانسی خیلی تاثیر داشتند. مثل کل این فصل که یک فصل عجیب بود. ما می توانستیم مارسی را 3 بر صفر ببریم.


حالا که آمیان به دسته پایین سقوط کرده ایا در لیگ2 بازی می کنید؟


مساله آینده است و باید ببینیم شرایط چگونه است. من واقعا از بودن در آمیان لذت می برم. و شهر و باشگاه را دوست دارم و دوستان خوبی دارم. اما جاه طلبی من در فوتبال بازی در بالاترین لیگ ها و بهترین تیم  ها است. البته گاهی باید شما دو قدم به عقب و یک قدم به جلو بردارید هرچند در حال حاضر این اتفاقی نیست که می خواهم تجربه اش کنم.


درباره آینده چه فکری می کنید؟


گفتن از آینده دشوار است و شما نمی دانید در کدام لیگ بازی خواهید کرد. اما من جاه طلبی های واضحی دارم، می دانم از زندگی ام چه می خواهم و برای رسیدن به قله باید چه گام هایی را بردارم. در حال حاضر سعی می کنم فقط به خودم فکر و تا جایی که می توانم کار کنم. بعد باید ببینیم وقتی پنجره باز شد چه اتفاقی برای لیگ می افتد. یک زمان هیجان انگیز پیش روی ما است و من فقط به چیزهای مثبت نگاه می کنم و به بهترین اتفاقات امیدوارم.


جمع بندی ات از این سالی که گذشت چیست؟


جمع بندی آن دشوار است. فراز و نشیب های زیادی رخ داد و من فوتبالیست و انسان بهتری شده ام و چیزهای بیشتری یاد گرفته ام.از نظر فوتبالی وقتی من دو ماه مصدوم و 4 ماه محروم بوده ام یعنی سال خوبی نداشته ام. اما من می گویم فصل خاصی بوده است و فقط امیدوارم این فصل تمام شود تا اتفاقات تلخ آن فراموش شود.

دیدگاه‌ها