کد خبر : 1682833 | 20 اردیبهشت 1399 ساعت 13:31 | 8K بازدید | 0 دیدگاه

دنیا چشم به راه شروع بازی زیبا

از استرالیا تا آمریکا؛ فوتبال کی شروع می‌شود؟

درحالیکه احتمال از سر گیری دوباره فوتبال روز به روز بیشتر می‌شود، گاردین احتمال شروع مجدد فوتبال در 13 کشور را بررسی کرده است.

از استرالیا تا آمریکا؛ فوتبال کی شروع می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"، چیزی در حدود دو ماه است که اپیدمی ویروس کووید19 به توقف فعالیت فوتبال در سراسر دنیا منجر شده. این روزها در حالیکه به نظر می‌رسد در برخی نقاط دنیا دولتها کم کم به فکر کاستن از شدت سخت‌گیری قوانین قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی هستند، احتمال بازگشت فوتبال بیش از پیش تقویت شده است. به خصوص با توجه به اینکه دو لیگ بوندس‌لیگای آلمان و سوپرلیگ ترکیه تاریخ شروع مجدد فصل را هم اعلام کرده‌اند. روزنامه انگلیسی گاردین با بررسی 13 کشور احتمال از سر گیری لیگهای فوتبال آنها را بررسی کرده است.

 

استرالیا

باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال امیدوارند لیگ این کشور از ماه آگوست یعنی مرداد آغاز شده و  تیمها تمرینات خود را از ماه ژوئیه یعنی تیرماه از سر بگیرند تا شاهد شروع دوباره ای‌لیگ باشیم.

 

اتریش

این هفته رئیس بوندس‌لیگای اتریش اعلام کرد اطمینان دارد فوتبال در این کشور می‌تواند از اواخر ماه مه یعنی اوایل خرداد از سر گرفته شود. ولی بعد دولت اتریش اعلام کرد اگر حتی تست کرونای یک بازیکن مثبت شود کل تیم باید 14 روز قرنطینه شود تا شروع مجدد لیگ این کشور در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

 

برزیل

رئیس‌جمهوری جنجالی این کشور اعلام کرده احتمال مرگ فوتبالیست‌ها بر اثر کرونا اندک است و خواهان شروع مجدد لیگ شده است. در مقابل چند فوتبالیست برزیلی با انتشار یک ویدیو اعلام کردند سلامت بازیکنان اولویت اول است. باشگاه اینترناسیونال از روز سه‌شنبه تمرینات خود را از سر گرفته و به نظر می‌رسد لیگ این کشور زودتر از یک ماه دیگر آغاز نخواهد شد.

 

چین

منشا ویروس کرونا هنوز تاریخی برای شروع سوپرلیگ خود اعلام نکرده ولی رئیس فدراسیون چین اعلام کرده که این کشور مجبور است لیگ را بدون حضور بازیکنان خارجی از سر بگیرد. بهترین سناریو برای چینی‌ها شروع مجدد لیگ از اواخر ماه ژوئن یعنی اوایل تیرماه است.

 

1495376

 

 

دانمارک

باشگاه‌های دانمارکی از روز پنج‌شنبه با چراغ سبز دولت تمرینات خود را آغاز کردند ولی هنوز تاریخ مشخصی برای شروع دوباره لیگ اعلام نشده. انتظار می‌رود لیگ دانمارک از اواسط خردادماه از سر گرفته شود.

 

انگلیس

باشگاه‌های لیگ برتری این هفته دوشنبه جلسه دیگری برای بررسی زمان شروع دوباره لیگ این کشور برگزار می‌کنند. البته همه منتظرند تا نخست‌وزیر این کشور امروز نظرات خود را درباره قرنطینه عمومی اعلام کند. لیگ برتر قصد دارد بازی‌های باقی‌مانده را در ورزشگاه‌های بی‌طرف برگزار کند و به نظر می‌رسد محتمل‌ترین تاریخ برای شروع لیگ برتر اواخر خرداد باشد.

 

آلمان

بوندس‌لیگا اولین لیگ بزرگی است که مسابقاتش از تاریخ 16 مه یعنی 27 اردیبهشت از سر گرفته خواهد شد. دو لیگ دسته یک و دوی آلمان تا پیش از پایان ماه ژوئن به پایان خواهند رسید.

 

1495375

 

 

مجارستان

فصل لیگ مجارستان از تاریخ 23 مه یعنی 3 خرداد از سر گرفته خواهد شد. فدراسیون این کشور اعلام کرده همه مسابقات با رعایت سخت‌گیرانه قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می شود.

 

ایتالیا

20 باشگاه ایتالیایی سری آ اخیرا رای دادند که خواهان شروع مجدد این لیگ هستند. تمرینات تیمها قرار است از تاریخ 18 مه یعنی 29 اردیبهشت از سر گرفته شود و به نظر می‌رسد محتمل‌ترین تاریخ برای شروع دوباره سری آ اواسط ژوئن یعنی اوایل تیرماه باشد.

 

پرتغال

باشگاه‌های لیگ برتر پرتغال تمرینات را این هفته آغاز کردند و هدف سازمان لیگ این کشور، شروع مجدد لیگ از اوایل خرداد است. پرتغالی‌ها به دنبال این هستند که نهایتا تا اواسط خردادماه شاهد شروع مجدد لیگ این کشور باشند.

 

کره جنوبی

لیگ کره جنوبی از جمعه این هفته آغاز شد و دو تیم جئونبوک موتورز و سوون بلووینگز به مصاف هم رفتند. بازیکنان ذخیره و کادر فنی همه ماسک به صورت داشته و پیش از شروع بازی از همه بازیکنان تست دمای بدن گرفته شد.

 

1495377

 

 

اسپانیا

باشگاه‌های لالیگا تمرینات خود را از این هفته آغاز کردند. سازمان لیگ اسپانیا امیدوار است از  اواخر خرداد بتواند مسابقات را از سر بگیرد.

 

آمریکا

26 باشگاه آمریکایی از فصل جدید لیگ MLS تنها دو هفته را پشت سر گذاشته بودند که به دلیل اپیدمی کرونا شاهد تعلیق لیگ این کشور شدند. گفته می‌شود این لیگ امیدوار است مسابقات خود را از اواسط خرداد ماه از سر بگیرد.

                                      

دیدگاه‌ها