کد خبر : 1682897 | 20 اردیبهشت 1399 ساعت 18:35 | 14K بازدید | 0 دیدگاه

با برتری برابر 4 دروازه بان منتخب

مظاهری بهترین دروازه‌بان لیگ ‌قهرمانان‌ آسیا 2016 شد

گلر ملی پوش ایرانی پس از نظرسنجی یک هفته ای AFC توانست خود را به عنوان اولین بازیکنِ اولین تیم مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا در لیگ قهرمانان معرفی کند.

مظاهری بهترین دروازه‌بان لیگ ‌قهرمانان‌ آسیا 2016 شد

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا که اخیرا تصمیم گفته است تا یک تیم منتخب از 4 دوره از رقابت های لگ قهرمانان آسیا انتخاب کند حالا نام اولین بازیکن اولین تیم منتخب که مربوط به رقابت ها لیگ قهرمانان آسیا 2016 است را می داند. نام این دروازه بان رشید مظاهری است که موفق شد 64% کل آرا را به نام خود بزند.

 

1495430


برای انتخاب بهترین دروازه بان آن دوره از لیگ قهرمانان آسیا، رشید مظاهری، دروازه بان وقت تیم ذوب آهن اصفهان و تیم ملی فوتبال ایران به عنوان یکی از پنج دروازه بان در لیست بهترین ها جای گرفت. رشید باید برای رسیدن به عنوان بهترین، با 4 دروازه بان دیگر می جنگید، گلرهایی به همراه وی بهترین عملکرد را در آن دوره از رقابت ها داشتند.


خالد عیسی از العین امارات، ایگناتی نستروف از لوکوموتیو ازبکستان، شوساکو نیشیکاوا از اوراواردز ژاپن و جانجتویچ از اف سی سیدنی استرالیا چهار نامزد دیگر حاضر در این نظرسنجی بودند که باید شانس خود را برابر گلر ایرانی برای رسیدن به عنوان بهترین دروازه بان 2016 امتحان می کردند. دروازه بان هایی که هرکدام از آنها در آن سال توانستند عملکرد فوق العاده ای از خود به جا بگذارند.

 

1495429


نظرسنجی مورد نظر که حدودا یک هفته پیش آغاز شد در نهایت عصر امروز به پایان رسید و دروازه بان تیم ملی ایران توانست با کسب 64% آرا به عنوان بهترین دروازه بان، خالد عیسی با کسب 27% آرا به عنوان گلر دوم و نستروف با کسب 5% آرا به عنوان گلر سوم انتخاب شوند.


مظاهری که این روزها با پیراهن تیم تراکتور در لیگ برتر حضور پیدا می کند در لیگ قهرمانان آسیا 2016 با پیراهن ذوب آهن به میدان می رفت و در پایان نیز توانست عملکرد درخشانی از خود به جا بگذارد. او در 8 بازی ذوبی ها 5 بار دروازه خود را باز شده دید و بارها برابر حملات مهاجمان تیم های مختلف ایستادگی کرد و به نوعی در هر دیدار به طور متوسط 0.6 گل دریافت کرده است.

 

1495431


گلر ملی پوش وقت ذوب آهنی ها در 8 بازی که برابر رقبای آسیایی ایستاد در 5 بازی موفق شد کلیت شیت کند و دروازه خود را بسته نگه دارد. او البته در سیوهای خود مهارت ویژه ای هم داشته چرا که از مجموع سیوهای او برای مهار توپ در 85.3 درصد موفق بود که در نوع خود درصد جالبی به نظر می آید.  


سایت رسمی ای اف سی درباره مظاهری می نویسد: همراه با لخویا که اکنون الدحیل نامیده می‌شود، ذوب‌آهن مستحکم‌ترین خط دفاع را در مرحله گروهی داشت و در شش بازی تنها دو گل خورد. این عملکرد بیشتر به‌خاطر نمایش چشمگیر محمدرشید مظاهری در دروازه ذوب‌آهن بود. کسی که یک دروازه‌بان برجسته در این مسابقات بود. ذوب‌آهن در مرحله یک‌هشتم نهایی با شکست مقابل العین حذف شد، اما مهارهای مظاهری جلوه‌ای ماندگار از او به جای گذاشت.

 

1495432


نکته جالب درباره مظاهری و لیگ قهرمانان آسیا اینکه، رشید در بازی های سال 2018 موفق شده بود با کیفیتی بالاتر در مسابقات حضور داشته باشد و در نهایت عنوان بیشترین سیو و درصد موفقیت را پس از پایان بازی به نام خود بزند. با این حال باید دید آیا نام او در میان نامزدهای سال های بعدی لگ قهرمانان آسیا نیز دیده خواهد شد یا خیر.


 

دیدگاه‌ها