کد خبر : 1683152 | 22 اردیبهشت 1399 ساعت 12:26 | 4.5K بازدید | 0 دیدگاه

مشهورترین گل هاکی روی یخ: بابیِ پرنده!

پنجاه سال پیش، مشهورترین گل تاریخ هاکی روی یخ توسط رابرت اور به ثمر رسید و به یمن عکسی که توسط یک عکاس خبری ثبت شد شهرتی تاریخی پیدا کرد.

مشهورترین گل هاکی روی یخ: بابیِ پرنده!

به گزارش "ورزش سه"، مشهورترین گل تاریخ هاکی روی یخ پنجاه سال پیش توسط رابرت اور در رقابتهای جام استنلی به ثمر رسید. اما آنچه این گل را به گلی تاریخی تبدیل کرد عکس جالبی بود که یک عکاس در لحظه پرش عجیب و غریب زننده گل به ثبت رساند تا نام او برای همیشه به نام بابی پرنده در حافظه هاکی روی یخ ثبت شود.

 

1495683

 

این گل به خودی خود گل نامتعارفی نبود. چند پاس سریع و سرضرب و ضربه‌ای که گوی را از لای پاهای دروازه‌بان وارد دروازه کرد. مهم اما عکسی بود که از این گل به ثبت رسید و به شمایل ورزش هاکی روی یخ تبدیل شد. البته اهمیت این گل علاوه بر عکس تاریخی مورد اشاره، این بود که باعث قهرمانی تیم  بابی اور در جام استنلی شد تا نام بابی اور به نام بابی پرنده در یادها بماند.

 

50 سال پیش، روز 10 مه 1970، بازی فینال جام استنلی بین بوستون و سنت‌لوئیس. گیم چهارم، وقتهای اضافه. بوستون به یک گل احتیاج دارد تا اولین قهرمانی NHL خود بعد از سی سال را جشن بگیرد. اینجا است که گل معروف به گل بابی برنده اتفاق می‌افتد.

 

مت گرزلیک، مدافع سابق بوستون می‌گوید:" احتمالا هر هوادار هاکی روی یخی آن عکس را در خانه دارد. من هم آن را به دیوار  زده‌ام". عکسی که در آمریکا همه جا دیده می‌شود، از استادیومهای محلی گرفته تا پاتوق‌های پخش تلویزیونی مسابقات، حتی در مقابل استادیوم بوستون، مجسمه‌ای برنزی از بابی پرنده نصب شده است.

 

1495681

 

عکس تاریخی

این عکس تاریخی توسط ری لوسیر گرفته شده. این عکاس روزنامه بوستون رکورد آمریکن در زمان به ثمر رسیدن گل پشت دروازه حریف ایستاده اما کمی پیش از شروع وقت اضافه به این نتیجه می‌رسد که بهتر است جایش را عوض کرده و پشت آن یکی دروازه بایستد. با اینکه محل قرارگیری عکاسها از پیش مشخص می‌شود ولی با توجه به اینکه یکی از همکارهای او پستش را خالی کرده و برای خوردن نوشیدنی رفته فرصت مهیا است تا ری لوسیر در جای او  بایستد. چهل ثانیه بعد بابی اور گل تاریخی خود را به ثمر رسانده و به هوا می‌پرد. اینجا است که روی لوسیر مهمترین عکس دوران زندگی‌اش را می‌گیرد.

 

 

رکورد آمریکن فردای آن روز این عکس را روی جلد خود منتشر می‌کند و بابی پرنده به یکی از مهمترین شمایل های ورزش هاکی روی یخ تبدیل می شود. 

 

دیدگاه‌ها