کد خبر : 1683352 | 23 اردیبهشت 1399 ساعت 13:18 | 15.4K بازدید | 0 دیدگاه

حسن اشجاری: می‌شد با سپاهان قهرمان آسیا هم شد

بوناچیچ فحش می‌داد و می‌گفت این الفاظ در فرهنگ من فحش نیست

مدافع سابق سپاهان خاطرات جالبی از دوران حضورش در این تیم و دستیابی به سومین قهرمانی پیاپی می‌گوید.

بوناچیچ فحش می‌داد و می‌گفت این الفاظ در فرهنگ من فحش نیست

به گزارش "ورزش سه"، حسن اشجاری یکی از بازیکنانی بود که در تیم زلاتکو کرانچار، سومین قهرمانی سپاهان را جشن گرفت و اکنون با گذشت چند سال از آن اتفاق خاطرات جالبی از آن دوران در ذهن دارد. او که اکنون به جرگه مربیان اضافه شده و در تیم شهرداری آستارا در دسته دوم یکی از شانس‌های اصلی صعود است، در این گفتگو بار دیگر به اتفاقات جالبی اشاره می‌کند که می‌توانید آن را بخوانید.

 

روز گذشته سالروز هت تریک قهرمانی سپاهان در لیگ برتر بود. تیمی که شما هم عضوی از آن بودید.

 

آن فصل تیم خیلی خوبی داشتیم. نیم فصل 9 امتیاز از استقلال عقب بودیم ولی در نهایت موفق شدیم. اولین سال حضورم در سپاهان را تجربه می‌کردم. یک تیم فوق‌العاده بودیم که برای قهرمانی همه چیز داشتیم و خوشبختانه به آن رسیدیم و در بازی آخر مقابل مس سرچشمه یک تساوی هم برای ما کافی بود تا جام را بالای سر ببریم و یک سال فراموش نشدنی بود.البته من در قهرمانی‌های قبلی حضور نداشتم ولی خب تیم خوبی بود و شاکله اصلی آن حفظ شده بود و فقط چند بازیکن مثل مهدی رحمتی و خسرو حیدری از تیم جدا شده بودند و مابقی بازیکنان حفظ شدند. رسیدن به سه قهرمانی پیاپی کار سخت و ارزشمندی است که سپاهان به آن رسید.

 

*  آن تیم شانس قهرمانی آسیا را هم داشت که به خاطر یک اشتباه از دست داد.

 

بله در آن فصل تیم خوبی بودیم و لیگ قهرمانان آسیا هم شرایط خوبی داشت و می‌شد در آن فصل به قهرمانی رسید. تیم السدی که رفت و برگشت شکستش داده بودیم به فینال رفت و تیم کره‌ای به سختی و در وقت‌ اضافه توانست آنها را شکست دهد و این نشان می‌دهد ما پتانسیل قهرمانی داشتیم ولی یک اشتباه در بازی دادن به رحمان احمدی که محروم بود باعث شد نتیجه تغییر کند و حذف شویم.


در آن فصل تغییر سرمربی داشتید و کرانچار به جای بوناچیچ آمد. در مورد حواشی آن دوران صحبت کن.

 

به نظرم بهترین تصمیم را مدیریت در آن مقطع گرفت. بوناچیچ مربی بداخلاقی بود و به بازیکنان فحاشی می‌کرد که البته الفاظی که به کار می‌برد از نظر خودش توهین و فحاشی نبود. او با بازیکنان به مشکل خورد خصوصاً‌ بازیکنان بزرگ آن زمان تیم مثل بنگر و چند نفر دیگر که در نهایت قدرت بازیکنان بیشتر بود و مدیریت بوناچیچ را اخراج کرد و کرانچار را آورد که بهترین تصمیم بود. کرانچار مربی با دانش و انسان محترمی بود و از بهترین خارجی‌هایی است که به ایران آمده است.

 

1487602

 

 در آن تیم هم بازیکنان بزرگی حضور داشتند و هم نفرات جوانی که در آینده تبدیل به بازیکنان بزرگ شدند مثل سردار آزمون. سردار در تمرینات چطور بود و فکر می‌کردی یک روز به چنین بازیکنی تبدیل شود؟

 

سردار بازیکن خوب و مستعدی بود ولی خب در آن مقطع سپاهان مهاجمان خوبی مثل عمادرضا، سیدصالحی و برونو سزار را داشت و مشخص بود در این شرایط به او بازی نرسد. بعد از چند وقت هم پدرش آمد و دنبال رضایتنامه بود و می‌گفت از روسیه پیشنهاد دارد و می‌خواهد جدا شود. در کل بازیکن مستعدی بود و مشخص بود آینده خوبی دارد.

 
خودت هم به عنوان یک ذوب آهنی در فوتبال ایران شناخته می‌شدی. آمدنت به سپاهان جنجالی نشد؟


زمانی که قلعه‌نویی مربی سپاهان بود تفاهم‌نامه‌ای با ذوب آهن امضا شده بود که از هم بازیکن نگیرند ولی این موضوع بعداً برطرف شد ضمن اینکه من از استیل آذین به سپاهان آمدم و مستقیم بین دو تیم جابجا نشدم. حساسیت در اصفهان وجود دارد ولی مثل استقلال و پرسپولیس نیست. این را هم بگویم من 6 سال بازیکن ذوب آهن بودم و به عقیده همه کارشناسان بهترین دوران فوتبالم در این تیم بود ولی وقتی رفتم استیل آذین در بازی که برگشتم اصفهان هواداران ذوب آهن به من رکیک‌ترین فحش‌ها را دادند واقعاً دلیلش را نمی‌دانم.

 

  در آن فصل که تو آمدی حاج صفی از سپاهان جدا شده بود و به نوعی جانشین او بودی. این موضوع کارت را سخت نمی‌کرد؟


بله آن فصل حاج‌صفی برای سربازی به تراکتور رفته بود. البته اوایل فصل من بال چپ بودم و هاشم بیک زاده دفاع چپ بازی می‌کرد ولی وقتی مصدوم شد من دفاع چپ شدم و نمی‌شود گفت به عنوان جانشین حاج‌صفی به تیم آمدم.


فکر می‌کنی لیگ‌ها باید ادامه پیدا کنند یا تعطیل شود؟

 

من تیم خودم را مثال می‌زنم که سوم جدول هستیم و 2 امتیاز اختلاف داریم و بازی‌های باقی مانده بیشترش خانگی هستند و شانس زیادی برای صعود داریم. تیم ما شهرداری آستارا است و حمایت شهرداری را دارد و الان فرصت صعود داریم اگر بازی‌ها تعطیل شود شهرداری ممکن است از تیمداری کناره‌گیری کند و به نوعی این تیم نابود شود. نباید تصمیمی بگیرند که زحمات تیم‌ها بر باد برود.

دیدگاه‌ها