کد خبر : 1683756 | 25 اردیبهشت 1399 ساعت 14:32 | 16.5K بازدید | 5 دیدگاه

77 بازی در 40 روز؛ تب فشردگی لیگ بالا می‌رود

در صورت صدور مجوز شروع لیگ برتر رکورد فشردگی مسابقات در ایران می شکند!

77 بازی در 40 روز؛ تب فشردگی لیگ بالا می‌رود

به گزارش "ورزش سه"، مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به دنبال اخذ مجوز شروع تمرینات و مسابقات فوتبال هستند. در این رابطه ظاهرا رایزنی های خوبی نیز انجام شده و احتمال صدور مجوز از سوی ستاد مبارزه با کرونا زیاد است.


در چنین شرایطی اما مسئولان سازمان لیگ باید یک برنامه فشرده را برای پایان مسابقات فوتبال فصل جاری در نظر بگیرند. آنها که باید تا اواسط مرداد ماه مسابقات را تمام کنند، باید همه بازی ها را در یک بازه زمانی 40 روزه به پایان ببرند. از این رو 9 هفته از رقابت های لیگ برتر باقی مانده که در هر هفته 8 بازی انجام خواهد شد. با احتساب دیدار معوقه استقلال و فولاد جمعا 73 بازی از لیگ باقی مانده است.


دغدغه دیگر مسئولان سازمان لیگ رقابت های جام حذفی است. از این بازی ها یک مسابقه یک چهارم نهایی میان استقلال و سپاهان باقی مانده که تکلیف آخرین تیم صعود کنننده به نیمه نهایی را مشخص می کند. طبیعتا میان برنده این بازی و 3 تیم تراکتور، پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان دو بازی برای تعیین فینالیست ها برگزار خواهد شد و یک مسابقه فینال هم برای تعیین قهرمان باید انجام شود. یعنی جمعا 4 بازی هم ازجام حذفی مانده است.


به عبارت بهتر مسئولان سازمان لیگ در یک بازه 40 روزه باید 77 مسابقه را انجام دهند که این می تواند رکورد فشردگی در تاریخ مسابقات را بشکند. با این روند احتمالا شاهد این هستیم که فاصله مسابقات حداکثر 4 روز باشد و تیم ها فقط 3 روز بعد از هر بازی استراحت داشته باشند که این مساله می تواند عواقبی برای بازیکنان مانند مصدومیت و... به ارمغان بیاورد.

دیدگاه‌ها