کد خبر : 1684198 | 28 اردیبهشت 1399 ساعت 09:44 | 15.6K بازدید | 0 دیدگاه

اختلاف بر سر میزبانی بازی ها را به روال قبل برمی گرداند

AFC قید سیستم رالی در لیگ قهرمانان را می زند

کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال مطالعه یک برنامه جایگزین برای سیستم رالی یا بازی های متمرکز در یک کشور در لیگ قهرمانان آسیا است.

AFC قید سیستم رالی در لیگ قهرمانان را می زند

به گزارش" ورزش سه" به نقل از استادالدوحه کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال گزینه های پیشنهادی برای تکمیل رقابت های لیگ قهرمانان آسیا است که از ماه مارس گذشته به دلیل شیوع ویروس کوید-19 متوقف شده است زیرا به نظر می رسد راهکاری که تا الان پیش روی کنفدراسیون برای برگزاری بازی ها در یک کشور وجود دارد در بحث و گفت و گو با فدراسیون ها به نتیجه نرسیده است.  شاید مهمترین چالش انتخاب محل برگزاری مسابقات گروهی و میزبانی 4 گروه باشد.


جستجوی گزینه های جایگزین برای سیستم تجمع تیم ها در یک کشور و برگزاری مسابقات توسط ویندزور جان دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا تقویت شد و این مساله را روشن کرد که هنوز تاریخ و ساز و کار تکمیل لیگ قهرمانان فعلی مشخص نشده است چون او اظهار داشت که کمیته های مختلف در فدراسیون هنوز در حال حل مسایل این پرونده هستند. کنار گذاشتن مسایل قبلی چون "نزدیکترین راه بهترین گزینه است "نشان می دهد که مشاوره هایی که انجام شده ممکن است مسیر رسیدن به نقطه نظر نهایی درباره برگزاری مسابقات را تغییر داشته باشد. به نظر می رسد اختلاف برسر مسایل میزبانی همه را چیز را نقطه اول برگردانده باشد.


اما مهمتری گزنه AFC برای سیستم رالی یا متمرکز از سرگیری معمول چهار دوره مرحله گروهی به همان روش معمول است که تیم ها براساس همان برنامه از قبل تعیین شده عمل می کنند و نیازی به انجام مسابقات در یک کشور و به صورت متمرکز نیست.

 

در پیشنهاد جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا، بازی های مرحله گروهی مثل گذشته به صورت رفت و برگشت با حفظ حق میزبانی برگزار می شود .همچنین تمام مراحل حذفی به صورت تک بازی برگزار می شود. هر تیمی که در مرحله گروهی صدرنشین است و در بازی تیم دوم گروه دیگر بازی دارد، طبق سال های دور صدرنشین میزبان بازی خواهد بود. فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 به دلیل مسائل اسپانسری به صورت گذشته رفت و برگشت برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها