کد خبر : 1684422 | 29 اردیبهشت 1399 ساعت 11:59 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

2500 اثر در موزه ورزش در سالروز یک سالگی

رییس کمیته ملی المپیک دستاوردهای موزه ورزش در سالروز یک سالگی آن را تشریح کرد.

2500 اثر در موزه ورزش در سالروز یک سالگی

به گزارش "ورزش سه"، امروز به بهانه یک سالگی موزه ورزش، تعدادی از مسئولان، ورزشکاران و پیشکسوتان در محل این موزه در کمیته ملی المپیک و پارالمپیک حاضر شدند. 


در مراسم امروز قرار است علاوه بر اهدای برخی از مدال ها، کاپ ها و یادبودها، از وصیت نامه جهان پهلوان تختی هم برای نخستین بار رونمایی شود. 


رییس کمیته ملی المپیک در مراسم سالروز یک سالگی موزه ورزش گفت: موزه ملی ورزش یک خواست تاریخی جامعه بزرگ ورزش قهرمانی ایران بود که خوشبختانه سال گذشته در ماه مبارک رمضان افتتاح شد. تا امروز بیش از 2500 اثر موزه ای به این موزه اهدا شد. قبل از رونمایی هم خبر دهم که امروز از نسخه اصل وصیت نامه مرحوم تختی که توسط پسر او به موزه اهدا شده، رونمایی می کنیم. 

 

 

 


وی افزود: این 2500 شی در دو و نیم طبقه جانمایی شد، اما فاز دوم ساخت موزه ای در تراز ایران و ورزش ایران است که انشالله آن موزه با معماری اسلامی و ایرانی ساخته می شود. در یک سال گذشته بیش از صد گروه از این موزه بازدید کردند. ما همه آثار را ثبت کردیم و به تدریج آن ها را ثبت ملی می کنیم. امروز هم که سالگرد هست، از تندیس موزه رونمایی می کنیم و برخی آثار جدید هم اهدا می شود.


رییس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: در مجموع موزه روندی را آغاز کرد که آینده خوبی را نوید می دهد برای نسل آتی. من از اینجا از همه صنوف، خانواده ها و... نوید می دهم که از اول تیرماه بتوانند از این موزه بازدید کنند. تا آن زمان هم ما برنامه ریزی کردیم که در فضای مجازی این بازدید صورت بگیرد.

دیدگاه‌ها