کد خبر : 1684437 | 29 اردیبهشت 1399 ساعت 12:55 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

شاید انتخابات فدراسیون شش ماه دوم سال برگزار شود

نبی: تصمیمات ستادکرونا لازم الاجرا است

فدراسیون فوتبال در حال حاضر دغدغده های و چالش های متعددی از جمله پرونده های ویلموتس و کی روش و همچنین تصویب اساسنامه را پیش رو دارد.

نبی: تصمیمات ستادکرونا لازم الاجرا است

به گزارش" ورزش سه" چالش های فدراسیون فوتبال آنقدر زیاد هست که حتی در حاشیه مراسم افتتاح موزه المپیک نیز خبرنگاران دبیرکل فدراسیون را درباره آن ها سوال پیچ کنند.مهدی محمد نبی دبیر فدراسیون هم اتفاقات بعد از گفتن اولین جملاتش که درباره مراسم موزه المپیک بود به خبرنگاران این موضوع را یادآوری کرد که آمده است تا درباره موزه صحبت کند اما بخش عمده حرف های او درباره پرونده ویلموتس، کی روش و ماجرای اساسانامه فدراسیون فوتبال بود.


نبی در ابتدا درباره مراسم یکسالگی موزه ورزش گفت:" ابتدا تشکر می کنم از دکتر صالحی امیری و دکتر سلطانی فر بابت انجام این کار. موزه تاریخ هر کشوری در بخش های مختلف است و این موزه باعث می شود کسانی که قرار است که الگوهای ورزش ایران شوند انگیزه بگیرند و اثرات خیلی خوبی دارد."


با این وجود دبیرکل فدراسیون خیلی زود با سوالاتی مربوط به پرونده های باز فدراسیون مواجه شد. اولین سوال درباره ماجرای شکایت مارک ویلموتس و پرداخت غرامت به این مربی بود:"وکلای فدراسیون در این بخش کارها را پیگیری می کنند. مراحل قانونی انجام شده و امیدواریم با توجه به لوایحی که به فیفا ارسال شده و دقت نظری که کمیته تعیین وضعیت در این بخش درد انشالله نتیجه به نفع فوتبال ایران خواهد بود."


او درباره اینکه پیش بینی اش در این رابطه چیست هم گفت:" نمی توانم پیش داوری بکنم اما باید تلاش کنیم که رایی که در کمیته تعیین وضعیت صادر می شود به نفع فوتبال ایران باشد. سه وکیل –دو وکیل ایرانی و یک وکیل خارجی- از طرف فدراسیون از سال گذشته روی این پرونده کار می کنند.خوشبختانه سیری که در پرونده هست ما را به کسب نتیجه مثبت امیدوار می کند."

 

1495615


نبی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره سرنوشت انتخابات فدراسیون فوتبال هم گفت:" فیفا با توجه به الزماتی که سال گذشته به فدراسیون فوتبال اعلام کرد انتخابات اسفند ماه را به تعویق انداخت. یکی از ضروریات فیفا اصلاح اساسنامه بود. ما منتظر هستیم اساسنامه مراحل قانونی اش طی شود و استنباطم این است که انتخابات در شش ماه دوم سال برگزار می شود."


او درباره اینکه سرانجام فدراسیون فوتبال یک نهادعمومی غیردولتی یا نه هم گفت:" مقر فیفا در سوئیس است وبا ضوابط کشور سوئیس به ثبت رسیده است. ما هم در ایران هستیم و به قوانین کشورمان احترام می گذاریم. براساس قوانین کشورمان ما نهادعمومی غیردولتی هستیم و فیفا در این بخش ایرادی نمی گیرد."


دبیرکل فدراسیون فوتبال در ارتباط با پرونده کارلوس کی روش هم گفت:" در خصوص آقای کی روش کارهای حقوقی را انجام می دهیم و انشالله با یک توافق خوب پرونده کی روش را می بندیم."


او دربخش دیگری از صحبت هایش درباره انتخابات هیا فوتبال استان قم هم گفت:" با توجه به موضوعات سال گذشته، یکسری اعضای مجمع نظراتی داشتند و امسال آقای بهاروند در مجمع بودند . قطعا مراحل قانونی طی شده است که رئیس فدراسیون در مجمع بوده اند."


نبی در آخر هم در ارتباط با برگزاری مسابقات لیگ برتر با اعلام ستادمقابله با کرونا گفت:" تصمیمات ستاد مقابله با کرونا لازم الاجرا است و هیات رئیسه سازمان لیگ براساس آن تصمیمات بعدی را می گیرد."

دیدگاه‌ها