کد خبر : 1684704 | 30 اردیبهشت 1399 ساعت 16:24 | 4.5K بازدید | 0 دیدگاه

مهدی: باید فضای ورزش را بر فضای کرونا قالب کنیم؛

خلیلیان: کسی علائم داشت، حتماً گزارش بدهید

خلیلیان و مهدی دو مسئول تصمیم ساز در شروع مجدد بازی‌های فوتبال، توصیه‌هایی پس از آخرین جلسه خود ارائه کردند.

خلیلیان: کسی علائم داشت، حتماً گزارش بدهید

به گزارش "ورزش سه"، نشست هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی و سازمان لیگ برای نهایی کردن پروتکل بهداشتی تمرینات و مسابقات فوتبال ظهر امروز (سه شنبه) در محل فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد.

امیدواریم پروتکل‌ها به بهترین شکل اجرا شود


در پایان این جلسه مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی-ورزشی در رابطه با جلسه‌ای که برگزار شد و تصمیماتی که طی دو سه روز گذشته برای شروع دوباره مسابقات گرفته شده، این‌طور حرف‌هایش را آغاز کرد و افزود: «ما به عنوان فدراسیون پزشکی کاملاً در اختیار فدراسیون فوتبال هستیم. وزیر ورزش برای برگزاری هر چه سالم‌تر تمرینات و مسابقات دستوراتی داده است. روز گذشته در حضور معاونان وزارت ورزش و بهداشت مسائلی مطرح شد و امیدواریم پروتکل‌های مربوطه توسط ناظرینی که با هماهنگی سازمان لیگ انتخاب می‌شوند و آموزش می‌بینند، به خوبی اجرایی شود؛ همچنین امیدواریم تمرینات هم به خوبی انجام شود تا فوتبال با کمترین مشکلات به اهدافی که دارد برسد.»



اگر کسی علائمی داشت، حتماً باید گزارش داده شود


سرپرست فدراسیون پزشکی-ورزشی افزود: «ما هم به عنوان ناظر، همیار همکارانمان هستیم که با شنیدن نظرات آنها خوشحال می‌شویم اگر ابهامی وجود دارد برطرف کنیم. یادمان نرود تأکیدات وزارت ورزش و ستاد مبارزه با کرونا این است که ممکن است کرونا به کمترین حد رسیده باشد اما هنوز تمام نشده است. برخی از استان‌ها شرایط خطرناکی دارند؛ بنابراین توصیه ما این است که فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی نمی‌توانند ضامن سلامتی ما باشند، ضامن اصلی خداوند است ما هم باید خودمان مراقب باشیم بنابراین اگر اگر کسی علائمی داشت حتماً باید گزارش شود.»

 

نیاز داشتیم پروتکل ها را شفاف کنیم

 

سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ نیز پس از حرف‌های خلیلیان صحبت کرد و در رابطه با پروتکل‌های در نظر گرفته شده، این‌طور شروع به صحبت کرد و گفت:«این پروتکل مورد بازبینی قرار گرفته است. باید برای اجرایی شدن پروتکل شفاف سازی می‌شد. از همکاری فدراسیون پزشکی تشکر می‌کنیم و این کمک را به ما کردند تا پروتکل‌ها شفاف شود. امیدواریم تمامی ارکان برگزاری مسابقات از جمله تیم‌ها، بازیکنان و به خصوص پزشکان که در این ایام نشان دادند چقدر از جان گذشته هستند، در اینجا هم کمک حال ما باشند و کمک کنند این پروتکل به خوبی در فاز تمرین و مسابقه اجرایی شود.»



کمک کنید فضای ورزش را بر فضای کرونا قالب کنیم


وی خاطرنشان کرد: «موضوع کرونا فراگیر است. از همه تیم‌ها خواهش می‌کنم همکاری لازم را داشته باشند تا ریسک به حداقل برسد. این خبر هست، حتی اگر در شرایط تمرین نباشیم. کمک کنید فضای ورزش نشاط را به جامعه برگرداند و فوتبالیست‌ها هم فضای ورزش را غالب بر فضای کرونا کنند.»

دیدگاه‌ها