کد خبر : 1684828 | 31 اردیبهشت 1399 ساعت 10:21 | 14.8K بازدید | 0 دیدگاه

در سالگرد پیروزی بزرگ مقابل بایرن در فینال چمپیونزلیگ

دروگبا: درس بزرگی که ستاره اسپانیایی به من داد

دیدیه دروگبا زننده گل بسیار مهم چلسی در فینال چمپیونزلیگ 2012 که به قهرمانی این تیم منجر شد می‌گوید خوان ماتا در قهرمانی آبی‌های لندن در آن سال مهمترین نقش را داشته.

دروگبا: درس بزرگی که ستاره اسپانیایی به من داد

به گزارش "ورزش سه"، دیدیه دروگبا اسطوره ساحل عاجی باشگاه چلسی می‌گوید خوان ماتا، ستاره اسپانیایی همبازی او نقشی کلیدی در قهرمانی چلسی در چمپیونزلیگ 2012 داشته. دروگبا در فینال آن رقابتها گل کلیدی‌ای برای تیمش به ثمر رساند و از قضا پاس این گل تعیین‌کننده را خوان ماتا در اختیار او گذاشت.

 

چلسی در آن سال، ماه‌های دشواری را پشت سر گذاشته بود. در ماه مارس آندره ویلاس بواس سرمربی این تیم اخراج شده بود و آبی‌ها با تنش‌های مدیریتی مواجه بودند ولی یاران دروگبا با وجود همه این مشکلات موفق شد در فینال لیگ قهرمانان، بایرن مونیخ را در ضربات پنالتی شکست داده و جام قهرمانی را بدست بیاورند. دروگبا در سالگرد بزرگترین شب تاریخ چلسی، در یک رشته‌توییت به صحبت درباره آن پرداخت.

 

1497605

دروگبا در توییت‌های خود نوشت:" هشت سال پیش سرمربی ما اخراج شده بود و بازیکنان چلسی در یک جلسه درون‌تیمی به این نتیجه رسیدند که در اخراج او نقش داشته‌اند. کاپیتان تیم، جان تری، فرانک لمپارد، پتر چک و دیگر رهبران تیم در آن جلسه صحبت کردند. ما تصمیم گرفتیم با وجود شکست 3-1 مقابل ناپولی در یک‌چهارم نهایی در ادامه رقابتها از جان و دل مبارزه کنیم. ما هشت سال به دنبال آن جام دویده بودیم و مقامی بهتر از دومی بدست نیاورده بودیم. همه موافقت کردند که منیت‌ها را کنار بگذارند و برای رسیدن به هدف مشترک تلاش کنند".

 

دروگبا در ادامه توییت‌هایش نوشت:" بعد از آن جلسه من به خوان ماتای 23 ساله گفتم خواهش می‌کنم استاد، به من کمک کن قهرمان چمپیونزلیگ شوم. او نگاهی به من کرد و گفت دیوانه شده‌ای؟ تو دیدیه دروگبا هستی. تو به من کمک می‌کنی قهرمان شوم. به او گفتم هشت سال است با این تیم نتوانسته‌ام جام را بدست بیاورم و او گفت باور دارد من چلسی را قهرمان می‌کنم. گفت اگر امسال قهرمان شویم هدیه خوبی پیش من داری".

 

1497606

 

اسطوره ساحل‌عاجی چلسی در ادامه نوشت:" سه ماه بعد در فینال لیگ قهرمانان در مونیخ بودیم، در استادیوم خودشان. در یک کاسه قرمز بزرگ غرق شده بودیم. درحالیکه هشت دقیقه به پایان مانده بود بایرن جلو افتاد. من ناامید شده بودم ولی خوان ماتای جوان به من گفت باور کن دیدی، باید باور داشته باشی. ولی در آخرین دقیقه بازی، در آخرین کرنر بازی، حدس بزنید کی پشت ضربه کرنر ایستاد، بله خوان ماتا. بقیه‌اش را هم که همه می‌دانند. درس ما از این ماجرا این است که همیشه  باید باور داشت".

 

 

دیدگاه‌ها