کد خبر : 1685044 | 01 خرداد 1399 ساعت 12:29 | 19K بازدید | 0 دیدگاه

هرناندز؛ برتری شاعرانگی بر ریاضیات

روزی که ژاوی با دو گل در تهران از فوتبال خداحافظی کرد (عکس)

ستاره اسپانیایی با کوله باری از افتخارات، مراسم خداحافظی خود را در ورزشگاه آزادی برگزار کرد تا یک روز تاریخی در تهران رقم بزند.

روزی که ژاوی با دو گل در تهران از فوتبال خداحافظی کرد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی هرناندز در راستای طرح‌های اقتصادی – ورزشی قطر روزهای پایانی فوتبال خود را در دوحه دنبال کرد و البته ایرانی‌ها خوش شانس بودند که مراسم خداحافظی او را از نزدیک به تماشا نشستند. 

 

ستاره اسپانیایی که زندگی حرفه‌ای خود را از 11 سالگی در لاماسیا استارت زد و در 39سالگی و در 31 اردیبهشت 98 در تهران به کارش پایان داد. از اولین جدال رسمی مقابل مایورکا تا پایان بعد از شکست دو گله مقابل پرسپولیس در آزادی. بعد از  ۷۶۷ بازی و ۸۵ گل در رویدادهای مختلف. با کوله باری از افتخارات که از ارزشمندترین آنها می‌توان به هشت قهرمانی لالیگا، 17 جام مختلف در اسپانیا، چهار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، دو سوپرکاپ اروپا و دو قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان. قهرمانی در جام جهانی و دو عنوان قهرمانی در یورو. 

 

ژاوی اما بعد از خداحافظی حزن انگیز خود از نیوکمپ به یک برند تجاری بزرگ برای غول‌های قطری تبدیل شد تا او را برای السد شکار کنند. حضور او در دوحه با اتفاقات جالبی همراه شد. او بارها به تهران سفر کرد تا مقابل نمایندگان ایرانی قرار گیرد که این موضوع حتی دستمایه شوخی‌های زیادی در فضای مجازی نیز شد.

 

 

هرچند حضور چند باره این ستاره اسپانیایی حداقل مقابل پرسپولیس با طعم دلچسبی همراه نبود و او در دو بار پایانی تقابل حساس مقابل شاگردان برانکو ایوانکوویچ یک مغلوب بزرگ لقب گرفت. حسرت بزرگ او مقابل بیرانوند رقم خورد تا شماره یک ملی‌پوش پرسپولیس در فصل رقابت برای صعود به فینال لیگ قهرمانان در آخرین لحظات ضربه سر او را با یک واکنش باورنکردنی راهی کرنر کند و تیمش را از سقوط بزرگ نجات دهد.

 

آخرین حضور ژاوی در قامت بازیکن در آزادی اما با خداحافظی پایانی او از دنیای فوتبال همراه شد. دیداری کم اهمیت که البته با شکست دو گله السد یک خاطره تلخ در روز پایانی این مسیر 28 ساله را رقم زد. 

 

در پایان این دیدار که با دو گل مهدی ترابی و علی علیپور برای پرسپولیس به اتمام رسید، مسوولان برگزاری و نمایندگان فدراسیون و باشگاه پرسپولیس با اهدای لوح تقدیر و پیراهن شماره 6 در تلاش برای رونق بخشیدن به عصر ستاره‌ای که تیکی تاکا با او معنا گرفت و مغز متفکر ماتادورها و البته آبی‌ و اناری‌ها محسوب می‌شد. ستاره‌ای تکرار نشدنی که در آزادی به کار پایان داد. 

 

 

محمد نادری، ستاره پرسپولیس در سمت چپ سرخ‌ها در پایان بازی تلاش زیادی داشت تا موفق شود آخرین پیراهن دوران فوتبالی ژاوی را از آن خود کند و مسیری طولانی او را مشایعت کرد اما موفق به سرانجام رسیدن خواسته‌اش نشد.

 

 

 

 

 

 

پرسپولیسی‌ها بعد از تقابل چند باره با ژاوی در حالی که او 39 سالگی را سپری می‌کرد همچنان با یک جمله به تمجید او می‌پردازند؛ غیرقابل پیش بینی! ستاره اسپانیایی با پاس‌هایی مختص به خودش همچنان نشان می‌دهد که در فوتبال شاعرانگی بر ریاضیات برتری دارد.

 

 

ژاوی آخرین توپی که به آن در دوران فوتبالی‌اش ضربه زد را با خود به یادگار برد. پایان یک مسیر 28 ساله.

 

 

 

دیدگاه‌ها