کد خبر : 1685407 | 03 خرداد 1399 ساعت 18:10 | 17.5K بازدید | 0 دیدگاه

مصدومان در مهمترین روزهای فوتبالی برگشته اند

گروهان استقلال دوباره گردان می شود

بازگشت مصدومان به استقلال می تواند مهم ترین و امیدوارکننده ترین خبر برای این تیم در لیگ برتر،جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا باشد.

گروهان استقلال دوباره گردان می شود

 به گزارش "ورزش سه " چهار  ماه پیش  و در کوران رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر ایران و قبل از همه گیر شدن ویروس کرونا ،نداشتن زمین تمرین مناسب و خانه به دوشی به همراه نبود مدیر عامل در تیم استقلال و مصدومیت های پی در پی بازیکنان و سرماخوردگی های بد موقع نفس استقلال گرفته بود و هواداران این تیم نگران تیمی بودند که در اسفند ماه می بایست با مصدومانی بالا در 25روز 7بازی را انجام می داد.


نگرانی آن ها بیراه نبود آبی ها در فشردگی مسابقات و کمبود بازیکن بالاخره در سیرجان  و در دومین بازی از هفت بازی سخت و نفس گیر طعم شکست را در لیگ با فرهاد مجیدی چشیدند تا در کورس قهرمانی از رقیب دیرینه عقب بمانند.با این حال گردان استقلال که به گروهان و حتی در بعضی از تمرینات به دسته تبدیل شده بود دوباره تجدید قوا کرده است و این بهترین خبر برای هواداران این تیم و زنگ خطری برای سایر رقباست.


 تمرینات استقلال  از روز پنج شنبه بعد از سپری کردن آزمایشات تست کرونا آغاز شده است تا آن ها اولین بازی لیگ برابر فولاد در  اهواز بابت بازی  عقب افتاده در 29خرداد برگزار کنند.دو غایب ایرانی تیم دشتی و دانشگر خیلی زود به تمرینات اضافه خواهند شد و میلیچ و دیاباته هم بر اساس اخبار دریافتی از باشگاه در راه تهران و پیوستن به تیم هستند.


فرهاد مجیدی که بعد از رفتن استراماچونی رهبری این تیم به عهده گرفت  و با انبوهی از مصدومان موفق شد در دو بازی حساس در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا 8گل به الکویت و الریان خارج از تهران بزند و استقلال به مرحله گروهی این رقابت ها برساند خیلی زود محبوب هواداران شد. استقلال و تیم فرهاد در ادامه با بردن نفت مسجد سلیمان برابر پرسپولیس در لحظات آخر در تهران  متوقف شدند تا با این نتایج هواداران کمتر به یاد استراماچونی بیفتند که در نیم فصل دل هواداران ربوده بود و خاطره ای ماندگار از خود ساخته بود .

 

1467536


تعداد کم بازیکنان در این تیم که مصدومان این تیم را تا 7بازیکن تاثیر گذار نیز رسانده بود در ادامه مسابقات اثر خود را بر نتایج استقلال گذاشت . آن ها برابر الشرطه عراق در روزی که کم موقعیت گل ایجاد کردند متوقف شدند و در ادامه در روزی که علی کریمی و فرشید باقری و مهدی قایدی را علاوه بر هفت مصدوم به همراه نداشتند  با ازدست دادن پنالتی و اشتباه محرز کمک داور در نپذیرفتن گل ارسلان مطهری مغلوب الاهلی عربستان  شدند تا با یک امتیاز در رده سوم جدول رده بندی لیگ قهرمانان آسیا در گروه اول مسابقات قرار بگیرند.


 استقلال هنوز در لیگ قهرمانان اسیا فرصت جبران خواهد داشت .تیمی که با داشتن این تعداد مصدوم از یاران اصلی بتواند گلیم خودش جلوی الریان درقطر از آب بیرون بکشد و برابر الاهلی عربستان سزاوار شکست نباشد لیاقت صعود از این مرحله را خواهد داشت .


در حال حاضر و آنطور که از تصاویر پیداست مصدومان استقلال همه به مرز آمادگی و شروع تمرینات رسیده اند.سیاوش یزدانی ، عارف غلامی ،محمدبلبلی ،شیخ دیاباته ،فرشید اسماعیلی و حتی داریوش شجاعیان صلیبی پاره کرده در ادامه راه می توانند در ترکیب استقلال موثر باشند و این بهترین خبر برای فرهاد مجیدی و طرفداران استقلال می باشد. استقلال تنها محسن کریمی صلیبی پاره کرده را در ادامه راه نخواهد داشت.


استقلال علاوه بر لیگ قهرمانان آسیا جام حذفی را نیز در پیش دارد ، جامی که می تواند علاوه بر قهرمانی این تیم سهمیه مستقیم آسیا را برای این تیم به ارمغان آورد .داشتن  سه  مهاجم با کیفیت در این تیم شیخ دیاباته ،ارسلان مطهری و مهدی قایدی که مجموعا بیش از 13تیم لیگ برتر 25گل به ثمر رسانده اند و آماری بی نظیر از خود به جای گذاشته اند و علی دشتی که فوتبال خوبی در تیم مجیدی ارائه می کردو مرتضی تبریزی کم فروغ ، به همراه رسیدن فرشید اسماعیلی ،محمدبلبلی و حتی داریوش شجاعیان در کنار علی کریمی ،مسعود ریگی و فرشید باقری در خط میانی و دست باز مربی در خط میانی دفاع با عناصری با کیفیت بالا که آرزوی هر تیمی می باشد،روزبه چشمی ،عارف غلامی ،محمددانشگر،سیاوش یزدانی و شاهین طاهرخانی و  میلیچ و زکی خانی و کاپیتان وریا غفوری در کناره های خط دفاعی تن هر تیمی را در ادامه جام حذفی  و لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر ایران خواهد ترساند.


فشردگی مسابقات در لیگ که ظاهرا قرار است با فاصله زمانی کوتاه برگزار شود و دست پر فرهاد مجیدی درصورت آماده شدن بدن بازیکنان ، استقلال را یکی از ترسناکترین تیم های ادامه مسابقات در لیگ ،حذفی و قهرمانان آسیا خواهد کرد.


محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها