کد خبر : 1685489 | 04 خرداد 1399 ساعت 11:34 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

تقاضای دوباره لیون برای ادامه برگزاری لیگ فرانسه

باشگاه لیون بار دیگر از فدراسیون فوتبال فرانسه درخواست کرد تا در تصمیمش برای پایان دادن زودهنگام به رقابت های این فصل لیگ 1 تجدید نظر کند.

تقاضای دوباره لیون برای ادامه برگزاری لیگ فرانسه

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های لیگ 1 هم مانند سایر لیگ های اروپایی به دلیل شیوع کرونا متوقف شد و پس از اینکه دولت فرانسه برگزاری رقابت های ورزشی را تا ماه سپتامبر ممنوع اعلام کرد، فدراسیون فوتبال این کشور هم پایان رقابت های این فصل لیگ را با قهرمانی پاری سن ژرمن اعلام کرد.

لیون هم در رتبه هفتم قرار گرفت و برای اولین بار از سال 1997، از رسیدن به رقابت های اروپایی بازماند. همین مسئله باعث شد تا این باشگاه به همراه باشگاه های آمیان و تولوز که به دسته پایین تر سقوط کردند، خواستار از سر گیری رقابت های این فصل شدند.

روز گذشته پدرو سانچس، نخست وزیر اسپانیا، چراغ سبز لازم برای شروع دوباره رقابت های لالیگا را صادر کرد و همین بهانه ای شد تا بار دیگر لیون با انتشار بیانیه ای، خواستار تجدید نظر در نحوه پایان رقابت های این فصل لوشامپیونا شوند.

در بیانیه این باشگاه آمده است:" خاویر تباس (رئیس لالیگا) از زمان تعویق رقابت ها توضیح داد که چطور توقف کامل رقابت ها می تواند به یک فاجعه اقتصادی و اجتماعی برای فوتبال اسپانیا تبدیل شود. او تخمین زد که با توقف بازی ها، حدود 1 میلیارد یورو به باشگاه ها ضربه می خورد اما با برگزاری رقابت ها پشت درهای بسته، این ضرر فقط 300 میلیون یورو خواهد بود. المپیک لیون امیدوار است که الگوی اسپانیا بعد از شروع دوباره بوندس لیگا، تجدید نظر در برگزاری رقابت ها در فرانسه را موجب بشود.

ما تصور می کنیم که موضع بازیکنان و مربیان باشگاه های فرانسوی در حال حاضر خیلی بیشتر متمایل به برگزاری رقابت هاست، نسبت به روز 23 آوریل که از اتحادیه بازیکنان رای گیری شد یا وقتی که روز 27 آوریل، دیدیه دشان، سرمربی فرانسه، نگرانی اش در مورد سلامت بازیکنان را به امانوئل مکرون (رئیس جمهور فرانسه) اعلام کرد."

پیش از این ژرار هولیه، سرمربی سابق فرانسه که اکنون به عنوان مشاور ژان میشل اولا، رئیس باشگاه لیون فعالیت می کند، توقف رقابت های لیگ 1 را توطئه پاری سن ژرمن و لیون برای زمین زدن لیون توصیف کرده بود.

تاکنون در فرانسه بیش از 182 هزار نفر به کرونا مبتلا شدند اما اکنون روند شیوع این بیماری در این کشور کنترل شده و روزانه کمتر از 74 نفر به این ویروس آلوده می شوند.

دیدگاه‌ها