کد خبر : 1685647 | 05 خرداد 1399 ساعت 01:51 | 17.3K بازدید | 0 دیدگاه

تفاوت های مربیگری فرگوسن و فان خال از زبان گیگز

رایان گیگز، اسطوره باشگاه منچستریونایتد، در مورد تفاوت سبک مربیگری سرالکس فرگوسن و لوئیس فان خال صحبت کرد.

تفاوت های مربیگری فرگوسن و فان خال از زبان گیگز

به گزارش "ورزش سه"، گیگز که در حال حاضر هدایت تیم ملی ولز را برعهده دارد، تقریبا تمام دوران حرفه ای اش را زیر نظر فرگوسن سپری کرد و 13 قهرمانی در لیگ برتر و دو قهرمانی در چمپیونزلیگ به دست آورد.

در سال 2014 و بعد از اینکه لوئیس فان خال هدایت منچستریونایتد را برعهده گرفت، گیگز به عنوان دستیار او انتخاب شد. اما این مربی هلندی تنها دو سال هدایت شیاطین سرخ را برعهده داشت و در این مدت انتقادهای زیادی از سبک بازی تیم او شد.

وین رونی، کاپیتان آن زمان منچستریونایتد، به تازگی از فان خال به عنوان بهترین مربی دوران حرفه ای اش از بعد تاکتیکی نام برد. گیگز اعلام کرد که نظر رونی را درک می کند اما معتقد است که کار کردن زیر نظر این مربی هلندی، بسیار پیچیده تر از دوره فرگوسن بود.

 

1498646

 

او به سایت اختصاصی باشگاه منچستریونایتد گفت:" آنچه وین گفته را درک می کنم. هر دو ما زیر نظر فرگوسن کار کردیم؛ مربی ای که من از 13 سالگی می شناسم.

سرالکس همه چیز داشت- مدیریت نیروی انسانی، نظم، استاندارد کاری، تاکتیک، شناخت بازیکنان اما در زمان او، ما بازیکنان خوبی داشتیم که مدت ها در کنار هم بازی کرده بودند و فقط باید به زمین می رفتیم و بازی می کردیم. شما نقش تان را می دانستید.

با فان خال احتمالا برعکس این بود. ما زیر نظر او، با سیستم هایی متفاوت از دوره فرگوسن بازی می کردیم. در دوره فرگوسن تقریبا با یک سیستم بازی می کردیم.

 یادم نمی آید در دوره فرگوسن، با سه مدافع بازی کرده باشیم؛ شاید یک یا دو بار اگر نیاز به حفظ نتیجه بوده اما در غیر این صورت، از این سیستم استفاده نکردیم. مسئله وین، درک سیستم های مختلف بود زیرا فان خال در تمرینات خیلی بیشتر روی الگوی بازی و کارهای تاکتیکی، کار می کرد."

دیدگاه‌ها