کد خبر : 1686832 | 11 خرداد 1399 ساعت 01:19 | 21.1K بازدید | 0 دیدگاه

آنلاین از آذربایجان؛ تردد فقط با کُد ملی!

روزهای سخت ستاره ایرانی در باکو

هافبک ایرانی نفتچی باکو می‌گوید حتی یک روز هم به قرنطینه خانگی بی‌توجه نبوده و نتوانسته به ایران برگردد.

روزهای سخت ستاره ایرانی در باکو

به گزارش "ورزش سه"، سامان نریمان جهان، مهاجم ریزنقش سابق تراکتور در این فصل بعد از درخشش در ترکیب ماشین‌سازی راهی لیگ برتر آذربایجان شد و در ترکیب نفتچی باکو هم خوش درخشید. نریمان‌جهان تازه در ترکیب نفتچی جاخوش کرده بود و گلزنی می‌کرد و پاس گل می‌داد که کرونا مانع از پیشروی او شد و بازی‌ها را به تعطیلی کشید. پس از آن هفته‌های موفق به همراه نفتچی، خبری از این بازیکن نبود که خبرنگار ما در تماس با او در جریان آخرین وضعیت‌اش قرار گرفت.

 

نریمان‌جهان در خصوص شرایط فعلی خود در روزهای کرونایی آذربایجان گفت: ایران زودتر از آذربایجان درگیر کرونا شده بود. ما در جریان تمرینات بودیم که ایران قرنطینه شد و بعد از آن نیز کرونا به آذربایجان آمد و قرنطینه‌های سختگیرانه من را در باکو ماندگار کرد. تا به امروز که با شما صحبت می‌کنم در خانه‌ی خود در باکو قرنطینه هستم و حتی برای عید نیز نتوانستم خانواده‌ام را ببینم.

 

ایرانی‌ها دیگری هم در لیگ برتر آذربایجان بازی می‌کنند و نریمان‌جهان می‌توانست با آنها هم‌خانه باشد تا حداقل در این روزهای کسل کننده تنها نماند، اما شرایط آنگونه که فکر میکردیم نبود و نریمان‌جهان در اینباره توضیح می‌دهد: پیمان(بابایی) یا دیگر بچه‌های ایرانی در باکو نبودند. دوستان در سومقایت هستند و من در باکو؛ زمانی که کشور آذربایجان قرنطینه شد، به کلی راه‌های ارتباطی بین شهرها را نیز بستند. من در باکو تنها بودم و تلاش‌هایم برای برگشتن به ایران و کنار خانواده بودن نتیجه‌ای نداشت تا به معنای واقعی دور بودن از خانواده را تجربه کنم.

 

لژیونر ایرانی نفتچی باکو در مورد شرایط لیگ برتر آذربایجان ابراز کرد: فعلا کل کشور تعطیل است و ظاهرا از اوایل ماه میلادی یعنی چند روز دیگر برخی مراکز بازگشایی خواهد شد و احتمال دارد تمرینات ما هم آغاز شود ولی هنوز چیزی مشخص نیست و فعلا از راه دور تمرینات اختصاصی کنترل می‌شود.

 

نریمان‌جهان درباره قرنطینه در آذربایجان و پیگیری تمریناتشان توضیحات جالبی ارائه می‌کند و می‌گوید: قرنطینه در آذربایجان با قرنطینه در ایران متفاوت است. در ایران از مردم خواهش می‌کردند که در خانه بمانند و مردم اگر می‌خواستند بیرون و حتی مسافرت می‌رفتند و جلوی دوربین تلویزیونی می‌گفتند ما خودخواه هستیم! ولی اینجا از این خبرها نبود و هر شخصی در روز تنها دو ساعت فرصت داشت که برای تهیه مایحتاج زندگی بیرون برود.

 

او یادآور شد: قبل از ترک خانه، باید کد ملی را به یک شماره مشخصی می‌فرستادیم که با این کار مجوز دو ساعته برای ما صادر می‌شد و در بیرون از خانه نیز پلیس‌ها نظارت داشتند و به شدت بازرسی می‌کردند که اگر شخصی خارج از ساعت مقرر بیرون از خانه بود، با جریمه های سنگین مواجه شود. در کل، راهی برای دور زدن قانون نبود و شهر باکو با آن همه بزرگی و شلوغی کاملا خلوت بود و کسی در خیابان دور دور نمی‌کرد.

 

هافبک ایرانی نفتچی باکو یادآور شد: باشگاه با ما در ارتباط بوده و تمریناتِ خانگی پیگیری می‌شد. برنامه‌های تمرینی پنج روزه داشتیم که باید طبق برنامه پیش می‌رفتیم و به صورت منظم پیگیر بودند و بر تمرینات نظارت می‌کردند  ولی با این حال شرایط تمرینی در خانه و محل تمرین متفاوت است.

 

نریمان جهان در مورد زمان از سرگیری مسابقات لیگ برتر آذربایجان گفت: همانطور که گفتم هنوز چیزی مشخص نیست و احتمال می‌دهیم با بازگشایی برخی اماکن در روزهای آتی، اجازه تمرین به تیم‌ها نیز داده شود.

 

او تصریح کرد: اگر تمرینات را آغاز کنیم، فرصت ۲۰ روزه‌ای نیز برای آغاز مسابقات خواهیم داشت که به نظرم با مدت دوری‌ای که از مسابقات داشتیم، فرصت کمی است و از کیفیت بازی‌ها کم خواهد کرد ولی همه‌ی این‌ها احتمالات است و هنوز زمان قطعی تمرینات نیز اعلام نشده است و فعلا در قرنطینه خانگی به سر می‌بریم.

 

دیدگاه‌ها