کد خبر : 1687919 | 16 خرداد 1399 ساعت 21:04 | 19K بازدید | 0 دیدگاه

فتح اله زاده: وزارت را رها کنید و به فوتبال بیایید!

چرا امثال دایی و قلعه‌نویی نمی توانند رییس شوند؟

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: من به افرادی که دادکان را تهدید می کنند، اخطار می کنم که فکر نکنند او تنهاست.

چرا امثال دایی و قلعه‌نویی نمی توانند رییس شوند؟

به گزارش "ورزش سه"، علی فتح اله زاده مدیر عامل سابق باشگاه استقلال در گفت و گو با برنامه 2-4-4 از رادیو جوان گفت: آدمهای بزرگی در فوتبال ما حضور دارند، اما افرادی هستند که به راحتی در فوتبال ما مسئولیت پیدا می کنند. در کشوری مثل بلژیک یک ایرانی می تواند رییس فدراسیون شود، اما در کشور ما امثال قلعه نویی، دایی و دادکان نمی توانند رییس شوند.


وی درباره درگیری روزهای اخیر دادکان با مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک عنوان کرد: دادکان دو کلمه صحبت کرده است ببینید که چه بلایی به سرش آورده اند. ایشان برای فوتبال کشورمان زحمت کشیده اند، رییس فدراسیون فوتبال بوده و صادقانه کار کرده است، چرا می خواهید به کسی که با جان دل کار کرده است حمله ور شوید؟


مدیرعامل سابق باشگاه استقلال ادامه داد: من 30 سال است مدیر فوتبالی ام و می دانم چه کسی خوب  کار کرده است و چه کسی خوب کار نمی کند. من به جرات می گویم که محمد دادکان صادقانه ، دلسوزانه و پاک کار کرده است. الان تهدیدش می کنید؟ من به افرادی که ایشان را تهدید می کنند، اخطار میکنم که فکر نکنند دادکان تنهاست. من هم کنار دادکان هستم و اگر حمله کنید به شما حمله می کنیم. دلیلی ندارد بترسیم و مقابل شما تعظیم کنیم، اجازه دهید فوتبال آب خوش از گلویش پایین برود.


وی در بخشی دیگر از صحبت هایش درباره اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهارداشت: ضعفهای اساسنامه از راستی آزمایی فاصله گرفته و هر حرفی می رنیم حتی اگر راست هم گفته شود، فیفا نمی پذیرد و خودش به تحقیقات در رابطه با آن قضیه می پردازد.


فتح الله زاده افزود: چرا در کشور ما فوتبال به گونه ای شده است که همگان خواهان این هستند که در آن به نحوی دخیل باشند و حتی کسانی که حاضر نیستند یک ضربه از جایی بخورند علاقه دارند در تمام ارکان این فوتبال حضور داشته باشند.


وی با اشاره به بحث خصوصی سازی سرخابی ها گفت: سال هاست صحبت از هزینه بر بودن فوتبال است و ما دائما می گوییم که این فوتبال را خصوصی کنید و بگذارید روی پای خودش بچرخد تا اگر پولی هزینه  می شود مربوط به خود شخص باشد و همانطور که دوست دارد خرج کند. واگذای به بخش خصوصی هم نباید به گونه ای باشد که دولت بگوید به ما ربطی ندارد. حتی در انگلیس که تیم های فوتبال به طور کامل مستقل هستند، دولت یک بسته حمایتی برای فوتبال دارد.


فتح الله زاده در پایان گفت: اگر فدراسیون فوتبال خوب است، وزارت را رها کنید و بیایید رییس فدراسیون فوتبال شوید! چرا دخالت های بی جا در فوتبال می شود؟

 

دیدگاه‌ها