کد خبر : 1687974 | 17 خرداد 1399 ساعت 10:50 | 26.2K بازدید | 0 دیدگاه

فعلا تا المپیک 2024 برای کشتی برنامه دارم

یزدانی: به اشتباهاتم مقابل دیوید تیلور فکر کردم

حسن یزدانی با تاکید بر اینکه به خوش رنگ ترین مدال المپیک فکر می کند، گفت: شاید با بالا رفتن وزنم به وزن 97 کیلوگرم بروم.

یزدانی: به اشتباهاتم مقابل دیوید تیلور فکر کردم

به گزارش "ورزش سه"، حسن یزدانی که با وجود انجام عمل جراحی برای حضور قدرتمند در المپیک 2020 توکیو آماده بود، به دلیل تعویق این مسابقات و شیوع ویروس کرونا فعلا به صورت شخصی تمریناتش را ادامه می دهد. مدعی اول وزن 86 کیلوگرم در جهان، در گفت و گویی اینستاگرامی با صفحه رسمی اتحادیه جهانی کشتی به سوالات هوادارانش پاسخ داده است.


* حسن به ما بگو که کشتی را از کجا شروع کردی؟


من از سن 12 سالگی کشتی را شروع کردم. در کشور ما و به ویژه در شهر ما به کشتی علاقه شدیدی دارند. در مناطق ما کشتی سنتی برگزار می شود و ما از بچگی این مسابقات را نگاه می کردیم. به تدریج به این رشته ورزشی علاقه مند شدم و به طور حرفه ای کشتی را آغاز کردم و الان هم همچنان در کشتی هستم.

 

* قهرمان و الگوی تو در کشتی چه کسی است؟


به یک نفر نمی توان اتکا کرد، من سعی می کنم به کشتی های همه قهرمانان ایرانی و حتی خارجی نگاه کنم و نکات خوب و بارز آن ها را برای خودم بردارم. در تمرینات هم سعی می کنم از آن ها استفاده کنم.از نظر ورزشی نمی توانم فقط نام یک نفر را ببرم، اما از نظر اخلاقی قهرمان من جهان پهلوان تختی است.


* بعد از عمل جراحی که داشتی، الان می توانی تمرین کشتی داشته باشی؟


حدودا 2 ماه است که دارم فشرده و خوب تمرین می کنم. بعد از عمل جراحی حدود 2 ماه کارهای تقویتی و بدنسازی کردم و یک ماه هم سبک تر کشتی تمرین کردم. پای من الان وضعیت خوبی دارد و اذیتم نمی کند.


* تو از 66 کیلوگرم شروع کردی و حالا در 86 کیلوگرم کشتی می گیری. امکان دارد به وزن 97 کیلوگرم بروی؟


وزنم مرا مجاب کرده که تغییر وزن بدهم و به یک وزن بالاتر بروم. مجبور بودم برای کشتی گرفتن 6، 7 کیلو وزن کم کنم و با توجه به قانون جدید که صبح روز مسابقه وزن کشی می شود، مجبور بودم که وزنم را تغییر دهم. وزن طبیعی من 89 کیلو است که برای کشتی گرفتن در 86 کیلوگرم ایده آل است. اگر وزنم بازهم بالاتر برود، در وزن های بالاتر کشتی می گیرم.


* در فینال مسابقات جهانی 2015 لاس وگاس به قاضی ماگمدوف باختی. از آن باخت چه درسی گرفتی که سال بعد توانستی قهرمان المپیک شوی؟


من بعد از هر باخت درس های زیادی را می گیرم. اشتباهاتی که از نظر فنی یا ذهنی دارم را بعد از کشتی مرور می کنم تا بتوانم ضعف هایم را در مسابقات بعدی پوشش دهم. سال 2015 اولین سال حضورم در مسابقات بزرگسالان بود که در فینال باختم. به اردو که برگشتم، ضعف هایم را برطرف کردم تا بتوانم خوش رنگ ترین مدال المپیک را برای کشورم بیاورم.


* وقتی در فینال المپیک 6 بر صفر از انور گدویف عقب افتادی، به چه چیزی فکر می کردی که توانستی نتیجه را برگردانی و برنده شوی؟


قطعا به برد مسابقه فکر می کردم و حتی یک درصد هم به فکر باخت نبودم. مصدومیتی برای رقیبم پیش آمد و وقفه هایی را به وجود آورد. خدا کمک کرد که عصبانی نشوم و بتوانم کشتی را مدیریت کنم. در نهایت هم در ثانیه های آخر پیروز میدان شدم.


* در مسابقات UFC می بینیم که رقبا برای یکدیگر رجزخوانی می کنند و حتی گاهی اوقات حرف های ناشایستی به هم می زنند، اما تو و دیوید تیلور که با هم رقیب هستید، خیلی با احترام درباره هم حرف می زنید و هر گاه یکی از شما دو نفر آسیب دیدگی دارید، برای همدیگر آرزوی سلامتی می کنید.


هر ورزشکار سعی می کند سنت های کشور خودش را به نمایش بگذارد. مهمترین مساله برای من احترام است. همه رقبا برای من قابل احترام هستند و برایشان آرزوی موفقیت می کنم. چه دیوید تیلور چه بقیه رقبا دوست دارم در بهترین شرایط باشند تا بتوانیم یک رقابت خوب داشته باشیم تا مردم از دیدن کشتی لذت ببرند.

 

1463476


* می خواهم سوال برخی از طرفداران را از تو بپرسم. از دو مسابقه قبلی که به تیلور باختی، چه چیزی یاد گرفتی که در توکیو بتواند به کمک تو بیاید؟


قطعا به آن اشتباهاتی که در آن دو مسابقه داشتم، فکر کردم. سعی می کنم نقاط ضعف خودم چه فنی و چه روانی را پوشش دهم تا با شیوه جدیدی وارد هر مسابقه ای شوم.


* لقب های زیادی به تو داده اند؛ حسن کبیر، پادشاه و...خودت کدام را بیشتر دوست داری؟


امیدوارم لایق اینطور لقب ها باشم. هر کدام از این لقب ها برای من قابل احترام است. امیدوارم هیچ وقت مردم و طرفدارانم را ناامید نکنم.


* خارج از کشتی سرگرمی شما چه چیزی است؟


سرگرمی خاصی ندارم و بیشتر به فکر کشتی هستم. یکی، 2 ماه بعد از مسابقات هم بیشتر در خدمت خانواده هستم و شاید هم برای تفریح گاهی اوقات به کوه و جنگل بروم.


* بعد از اینکه کشتی را کنار بگذاری و بازنشسته شوی، می خواهی چه کار کنی؟


خیلی به این موضوع فکر نکردم، اگرچه گاهی اوقات به فکر بیزنس هستم. کارهایی هم کردم، اما بیشتر کارها را پدرم انجام می دهد و نمی گذارد من تمرکزم از روی کشتی برداشته شود.


* یکی از هواداران از تو پرسیده که می خواهی چند مدال المپیک بگیری؟


امیدوارم تا زمانی که می خواهم کشتی بگیرم، بتوانم خوش رنگ ترین مدال ها را در مسابقات جهانی و المپیک بگیرم. تا جایی که بدنم به من اجازه دهد، دوست دارم با خوش رنگ ترین مدال از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم. برنامه ریزی من فعلا تا المپیک 2024 است.


* بزرگترین حریف تو در ایران چه کشتی گیری است؟ کامران قاسمپور؟


بهترین رقیب من فعلا کامران قاسمپور است. البته احمد بذری هم هست. قهرمانان دیگری هم هستند. شاید یک جوانی بیاید و رقیب مستقیم من شود، اما فعلا همین یکی، 2 نفر هستند.


* در فضای مجازی هواداران چطور می توانند با تو در ارتباط باشند؟


من در اینستاگرام صفحه ای دارم که توسط خودم و برادرم مدیریت می شود. البته بیشتر سعی می کنم تمرکزم روی کشتی باشد و خیلی در دنیای مجازی نیستم.

دیدگاه‌ها