کد خبر : 1691830 | 05 تیر 1399 ساعت 22:40 | 10.4K بازدید | 0 دیدگاه

کمک 28هزار میلیارد تومانی فیفا برای مقابله با کرونا

فیفا اعلام کرد برای کمک به عبور دنیای فوتبال از بحران اپیدمی کرونا، مبلغ 1.5 میلیارد دلار به اعضای خود پرداخت خواهد کرد.

کمک 28هزار میلیارد تومانی فیفا برای مقابله با کرونا

به گزارش "ورزش سه"، فیفا اعلام کرد برای عبور هر چه سالم‌تر و بی‌صدمه‌تر دنیای فوتبال از اپیدمی بحران کووید19 یک برنامه عملیاتی طراحی کرده و به موجب آن مبلغ 1.5 میلیارد دلار به کشورهای درگیر با این اپیدمی پرداخت خواهد کرد.

 

برنامه‌ای که از سوی فیفا اعلام شده شامل سه مرحله است. از جمله مواردی که در این برنامه لحاظ شده اختصاص بودجه برای کمک به فوتبال زنان در مواجهه با بحران کرونا است.

 

1505902

 

فیفا البته در بیانیه طولانی خود از چند تغییر در تقویم بین‌المللی رقابت‌های فوتبال مردان نیز پرده برداشته. از جمله این تغییرات برگزاری یک تورنمنت فوتبال پان‌عرب است که در سال 2021 در کشور قطر برگزار خواهد شد.

 

در دو مرحله اول برنامه مبارزه با کرونا، فدراسیونهای عضو فیفا مبالغی برای پوشش دادن هزینه‌های عملیاتی خود به صورت مساعده و پیش‌پرداخت دریافت می‌کنند. پرداخت‌های بعدی اما بر اساس هزینه‌های عملیاتی آنها در روند مبارزه با کرونا محاسبه و پرداخت خواهد شد. طبق اعلام فیفا دست‌کم 50درصد از این کمک‌های فیفا باید صرف فوتبال زنان شود.

 

در مرحله سوم این طرح که از سوی فیفا اعلام شده، حمایت‌های مالی بیشتری تدارک دیده شده که از طریق  وام‌ و وام‌ها بی‌بازگشت به فدراسیونهای عضو داده خواهد شد.

 

فیفا اعلام کرده به تک‌تک فدراسیونهای عضو، مبلغ 1 میلیون دلار تحت عنوان  وام بی‌بازگشت همبستگی جهانی پرداخت می‌کند. اما از این گذشته 500هزار دلار نیز برای کمک به فوتبال زنان در هر کشور به فدراسیونها پرداخت خواهد شد. فارغ از فدراسیونهای عضو، هر کنفدراسیون قاره‌ای هم وام بی‌بازگشتی به میزان 2 میلیون دلار از فیفا دریافت خواهد کرد.

 

 

دیدگاه‌ها