کد خبر : 1693189 | 11 تیر 1399 ساعت 19:40 | 27.2K بازدید | 16 دیدگاه

آقا کریم می‌خواهد دوشغله باشد

پشت پرده جلسه کریم باقری در فدراسیون فوتبال

حضور کریم باقری در فدراسیون فوتبال برای خبرنگاران میدانی غیرمنتظره بود، اما مربی پرسپولیسی ها برای انجام یک مذاکره مهم وارد ساختمان سئول می‌شد.

پشت پرده جلسه کریم باقری در فدراسیون فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از یک ساعت حضور این ملی پوش سابق تیم ملی در فدراسیون فوتبال او از میان خبرنگاران گذشت و بدون پاسخ به سوالی، محل را ترک کرد. اما ساعاتی بعد خبرگزاری تسنیم گفتگویی از کریم باقری منتشر کرد که او در آن به موضوع انتخاب از بین تیم ملی و پرسپولیس اشاره کرده بود. مساله ای که از ابتدای انتخابش از سوی دراگان اسکوچیچ به عنوان دستیار مورد بحث رسانه ها بوده است.

 

یک موضوع مهم در مورد کریم باقری این است که او همواره به عنوان مربی پرسپولیس، دستمزدی غیرمتعارف از این باشگاه دریافت می‌کرده اما توجیه باشگاه برای پرداخت دستمزد کرد، استیلای شخصیتی او به مسائل حاشیه‌ای تیم و جمع و جور کردن مسائل تیم پرستاره ای است که برانکو ایوانکوویچ را بالای سر خود می دید. ضمن اینکه باقری از محبوبیت خاصی بین هواداران پرسپولیس بهره می برد و بنابراین کسی از این پرداخت این دستمزد برای او ناراضی نیست.

پرداخت این دستمزدها در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران در اوج مشکلات مالی به سر می برد و در پرداخت حقوق مربیان رده های ملی مختلف خود کاملا درمانده است و البته سرمربی تیم ملی اش هم با دستمزدی حداقلی و ارزان قیمت هدایت این تیم را برعهده گرفته است. در این شرایط کریم باقری با اطلاع از شرایط موجود در جلسه ای که با نبی و خراطی داشته به آنها اعلام کرده می تواند در پرسپولیس و تیم ملی باهم حضور داشته باشد و کار را پیش ببرد. چرا که حضورش در تیم ملی هم معطوف به اردوهاست و نقشی که سرمربی تیم ملی از وی درخواست کرده می تواند در همین مدت از سوی او بدون کم و کاست انجام شود. اما فدراسیون با اطلاع از حساسیت ها با این نظر کریم باقری موافق نیست اما از سوی دیگر فدراسیون فوتبال توان تامین دستمزد این اسطوره سابق تیم ملی را نیز ندارد کما اینکه حمید استیلی و سیروس پورموسوی، دو سرمربی تیم امید و جوانان از دریافت دستمزد از زمان حضور طولانی در این سمت وامانده‌اند و پورموسوی به همین دلیل خود بخود کنار رفت.

 

1483436

 

در این شرایط اگرچه حضور کریم باقری به عنوان دو شغله یک راهکار برای کاهش فشار مالی باشد اما این یک مساله استاندارد نیست و انتقادات زیادی را در پی خواهد داشت و بنابراین فدراسیون از کریم باقری خواسته تا یکی از دو شغل را انتخاب کند.

بنا بر شنیده‌های خبرنگار ورزش سه، جلسه دیگری نیز در این زمینه برگزار خواهد شد تا تکلیف حضور کریم باقری در تیم ملی مشخص شود. او بهمراه وحید هاشمیان دو دستیار ایرانی سرمربی تیم ملی هستند که با توجه به انجام مسابقات و دورخیز تیم ملی برای حضور در دو مسابقه مقدماتی انتخابی جام جهانی در آبان ماه، آرام آرام باید کار خود را در فضای تیم ملی آغاز کنند.

 

کریم باقری در این باره گفته است: با توجه به اینکه با پرسپولیس قرارداد دارد، فدراسیون و باشگاه باید به توافق برسند. آقای نبی در این مورد شرایط خود را اعلام کردند و قرار بر این  شد در صورت توافق نهایی نظرات‌مان را اعلام کنیم.

 

به نظر شما کریم باقری حضور در تیم ملی را به موقعیت مناسبی که در پرسپولیس دارد ترجیح می‌دهد؟

دیدگاه‌ها