کد خبر : 1694107 | 16 تیر 1399 ساعت 10:30 | 35.6K بازدید | 7 دیدگاه

رکوردشکنی مسی؛ سلطان پاس گل لالیگا

لیونل مسی با دو پاس گل دیشب خود در جریان پیروزی 4-1 بارسا بر ویارئال، رکورد تعداد پاس گل در یک فصل دوران فوتبالی‌اش را شکست.

رکوردشکنی مسی؛ سلطان پاس گل لالیگا

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی ابرستاره آرژانتینی بارسلونا دیشب صفحه دیگری به کتابهای رکورد خود اضافه کرد. مسی در جریان پیروزی 4-1 بارسلونا مقابل ویارئال دو بار به هم‌تیمی‌هایش لوئیس سوارز و آنتوان گریزمان پاس گل داد تا تعداد پاس گلهای این فصل خود در لالیگا را به عدد 19 برساند. این رکورد جدیدی برای مسی بود چرا که او تا کنون موفق نشده بود در یک فصل لالیگا این تعداد پاس گل به نام خود ثبت کند.

 

1509044

 

در جریان دیدار دو تیم در ال‌مادریگال، مسی در اواسط نیمه اول در دقیقه 20 پاس گل دوم بارسا را به لوئیس سوارز داد. او به این ترتیب به رکورد قبلی خود یعنی 18 پاس گل در یک فصل رسید. رکوردی که توسط او در دو فصل 2014-2015 و 2010-2011 ثبت شده بود.

 

اما کمی مانده به پایان نیمه اول مسی این بار آنتوان گریزمان را صاحب یک پاس گل طلایی کرد و با پشت پا توپ را به گریزمان رساند تا مهاجم فرانسوی نهمین گل خود را برای بارسا بزند. مسی از 9 گل گریزمان در این فصل، سه گل را برای او ساخته و پرداخته کرده و هیچ بازیکن دیگر بارسا به این اندازه به گریزمان پاس گل نداده. این در حالی است که در روزهای اخیر گفته می‌شد مسی با گریزمان مشکل دارد و خواهان جدایی او از بارسا است.

 

ثبت رکورد دیشب مسی بار یدرگ ثابت کرد که ابرستاره آرژانتینی با وجود سن بالایش همچنان از چه اهمیت کلیدی‌ای برای بارسا برخوردار است.

 

او حالا نه تنها در صدر فهرست بیشترین پاس گل لالیگا قرار دارد بلکه در آمار گلزنی این لیگ هم صدرنشین است. مسی تا این لحظه 22 گل در این فصل لالیگا به ثمر رسانده و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش کریم بنزما از رئال مادرید است که با او پنج گل فاصله دارد. مسی دیشب حتی می‌توانست تعداد گلهای فصل خود را به 23 برساند ولی گلی که از فاصله نزدیک به ثمر رساند بعد از بررسی صحنه توسط داور با استفاده از VAR مردود شد.

 

 

دیدگاه‌ها