کد خبر : 1694354 | 17 تیر 1399 ساعت 13:17 | 10.2K بازدید | 1 دیدگاه

در پرونده جودو موازی کاری صورت نگرفته

علی نژاد: طلب کالدرون باید پرداخت شود

معاون وزیر ورزش گفت: اعضای جدید هیات مدیره پرسپولیس به زودی معرفی خواهند شد.

علی نژاد: طلب کالدرون باید پرداخت شود

به گزارش "ورزش سه"، مهدی علی نژاد که به عنوان رییس در مجمع سالیانه فدراسیون جودو حاضر شده بود، بعد از پایان این مجمع در جمع خبرنگاران به سوالات مختلف پاسخ داد.


معاون وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که در پرونده تعلیق جودو موازی کاری بین نهادهای مختلف انجام شده،  گفت: فکر می‌کنم شما با افراد مطلع صحبت نکردید. کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون در کنار هم بودند. اقدامات حقوقی در فدراسیون در حال انجام است. وزارت و کمیته هم حمایت می‌کنند و اگر نیاز به رایزنی باشد فدراسیون این کار را انجام می‌دهد. اقدامات صورت گرفته با هم تضادی ندارد و موازی‌کاری نشده است.


وی همچنین افزود: حوادثی که در مسابقات جهانی رخ داد و اتفاقاتی را که مولایی رقم زد باعث تعلیق جودو شد. البته ما در این خصوص به دادگاه بین‌المللی ورزش شکایت کرده‌ایم. قرار بود این جلسه فروردین برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا تا شهریور به تعویق افتاد.


علی نژاد درباره رای فیفا در پرونده طلب کالدرون از پرسپولیس گفت: این جریمه نیست بلکه موضوع حقوقی است که پرداخت نشده است و فیفا هم رای داده که این حقوق باید پرداخت شود.


او همچنین درباره روند خصوصی سازی سرخابی ها عنوان کرد: مسئولیت این کار برعهده معاون حقوقی و پارلمانی است. البته من هم در ستاد مربوطه عضویت دارم. مراحل به خوبی پیش می‌رود و ما جلسات منظمی در این خصوص داریم. امروز هم قرار است با حضور شخص وزیر جلسه‌ای برگزار شود. موضوع در دست پیگیری است امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش برود که کار به خوبی انجام شود. دو فضا توسط وزارت ورزش به نام استقلال و پرسپولیس زده شده و مالکیت به آنها داده شده تا به افزایش سرمایه و حضور موفق در بورس کمک کند.


معاون وزیر ورزش در بخش دیگری از صحبت هایش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت ورزش در بحث ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی، می تواند به جز استقلال و پرسپولیس به باشگاه دیگری هم ورود کند، گفت: استقلال و پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش هستند به خاطر همین درباره آنها این تصمیم گرفته شده است. با توجه به شرایط ارزی برای جلوگیری از اتلاف منابع این تصمیم گرفته شده از طرفی به بازیکنان و مربیان ایرانی فرصت داده می‌شود تا رشد کنند. این موضوع را نمی‌توان درباره باشگاه‌های دیگر به کار برد.
علی نژاد در رابطه با زمان معرفی هیات مدیره پرسپولیس گفت: هیات مدیره استقلال هفته گذشته معرفی شد. برای پرسپولیس هم به زودی اعلام می‌شود.


وی در پایان درباره بحث کرونای بازیکنان استقلال و اختلاف نظر با سازمان لیگ افزود: پروتکل‌هایی هست که وزارت بهداشت اعلام کرده، براساس آن کارها صورت می‌گیرد.

دیدگاه‌ها