کد خبر : 1694855 | 20 تیر 1399 ساعت 10:07 | 15.9K بازدید | 0 دیدگاه

تبعات احتمالی قانون جدید دولت اسپانیا درباره شرط‌بندی

ممنوعیت تبلیغ شرط‌بندی در اسپانیا؛ فقط نیمه شب

دولت اسپانیا قصد دارد تبلیغ شرط‌بندی فوتبالی را در استادیوم ها، روی پیراهن بازیکنان و در زمان پخش تلویزیونی بازی ها را ممنوع کند.

ممنوعیت تبلیغ شرط‌بندی در اسپانیا؛ فقط نیمه شب

به گزارش "ورزش سه"، دولت اسپانیا قصد دارد به زودی با اجرایی کردن یک قانون، هر گونه تبلیغ شرط‌بندی آنلاین در جریان مسابقات فوتبال را ممنوع کند. بر اساس این قانون جدید، تبلیغات مربوط به شرط‌بندی تنها بعد از ساعت ۱ بامداد مجاز بوده و می‌تواند تا ساعت ۵ صبح در معرض دید قرار داشته باشد.

 

1509861

 

بر اساس این قانون تنها شبکه‌های تلویزیونی می‌توانند در ساعت‌هایی که گفته شد تبلیغات شرکت‌های شرط‌بندی را پخش کنند ولی قرار گرفتن نام این شرکت‌ها روی پیراهن تیم‌ها یا درون استادیوم‌ها به کلی ممنوع خواهد بود.

 

 

این قانون در اسپانیا سر و صدای زیادی به پا کرده چرا که هم باشگاه‌ها و هم تلویزیون‌ها از آن متضرر خواهند شد. در صورت اجرایی شدن این قانون باشگاه هایی مثل والنسیا که در حال حاضر اسپانسر اصلی شان یک شرکت شرط‌بندی است و نام آن روی پیراهن آنها نقش بسته با بیشترین مشکل مواجه خواهند شد.

 

1509858

 

نسخه نهایی این قانون که برای تصویب از سوی دولت اسپانیا ارائه خواهد شد توسط وزارت امور مشتریان این کشور طراحی شده است. در نسخه قبلی این قانون که در ماه فوریه تهیه شده بود قواعد سهل‌تری وجود داشت و از جمله آنها این بود که تبلیغات شرط‌بندی تلویزیونی می‌تواند توانست از ساعت ۸ شب شروع شود. در نسخه جدید اما این زمان به ۱ بامداد منتقل شده است.

از این گذشته در نسخه قبلی این قانون پیشنهادی، ممنوعیت درج شدن تبلیغات شرط‌بندی روی پیراهن تیم‌ها تنها به پیراهن‌های سایز کودکان خلاصه می‌شد و باشگاه‌ها حق نداشتند روی پیراهن‌هایی که در فروشگاه‌های خود با اندازه کودکان به فروش می‌رسانند از چنین تبلیغاتی استفاده کنند. اما در قانون جدید درج هر نوع تبلیغ شرط‌بندی روی پیراهنها به کلی ممنوع شده.

 

در این قانون جدید برای جلوگیری از دور زده شدن قانون به مسائلی همانند پخش مسابقات از شبکه‌های مجازی‌ای مثل یوتیوب هم توجه شده. در قانون آمده که حتی در زمان پخش مسابقات یا خلاصه آنها از شبکه‌های مجازی مثل یوتیوب نباید از تبلیغات شرط‌بندی استفاده شود مگر آنکه زمان نمایش آن از ساعت ۱ بامداد تا ۵ بامداد باشد.

 

1509860

 

بخشی از این قانون که به ممنوعیت تبلیغات تلویزیونی اختصاص دارد از شب گذشته در این کشور به اجرا درآمده و تلویزیون‌ها تبلیغات مربوط به شرط‌بندی را از تصاویر خود حذف کرده‌اند. اما بخشی از این قانون که به مساله پیراهن باشگاه‌ها مربوط می‌تواند شود از فصل آینده اجرایی خواهد شد.

 

این قانون در اسپانیا مخالفین بسیاری دارد و عده زیادی مدعی هستند که دولت چپگرای اسپانیا از اجرایی کردن آن هدف‌های سیاسی دارد و نه دغدغه ورزش و حفاظت از منافع عامه. در هر صورت این خبر تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد فوتبال در اسپانیا خواهد گذاشت چرا که باشگاه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

دیدگاه‌ها