کد خبر : 1696117 | 25 تیر 1399 ساعت 18:59 | 12.2K بازدید | 2 دیدگاه

از خانه نشینی تا مشتری دست به نقد

هومن افاضلی در فصل اعاده حیثیت

سرمربی جدید ماشین سازی بعد از یک فصل خانه نشینی بازگشتی موفق به لیگ داشته و اکنون طی یک نیم فصل دو نیمکت مربیگری را از آن خود کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از حضور در صبای قم و نفت تهران که یک ریسک بزرگ و ناکام برای هومن افاضلی محسوب می‌شد، او مجبور به حضور در لیگ دسته اول و در ادامه نیز مدتی دوری از فوتبال شد.

 

سرمربی سابق تیم امید ایران و دستیار برانکو در تیم ملی، بعد از مدتی دوری از نیمکت مربیگری در ادامه یک پیشنهاد پرریسک دیگر را قبول کرد. پیشنهادی که می‌توانست نسخه او را به طور کامل برای آینده شغلی‌اش بپیچد اما افاضلی علیرغم تمامی مشکلات باورنکردنی که حول تیم پارس جنوبی وجود داشت، طی مدت حضورش در این تیم توانست عملکرد فنی مناسبی از خود به جا بگذارد.

افاضلی که کار در پارس جنوبی را با 14 امتیاز و رتبه سیزدهم آغاز کرده بود، با دستیابی به هفت امتیاز طی 6 بازی و قبول تنها یک شکست و در همان رتبه سیزدهم به پایان رساند. او بعد از دو نتیجه روحیه بخش پیروزی برابر تراکتور و در ادامه تساوی مقابل سپاهان اصفهان، به دلیل آنچه که عدم حمایت لازم از سوی مدیران استانی و تداوم مشکلات تیم عنوان شد، ترجیح داد کار را رها کند.

 

نکته جالب اما اینجا بود که اینبار برخلاف گذشته، افاضلی خیلی زود توانست بازار کار خود را به دست بیاورد و در فاصله 24 ساعت بعد از استعفا نیمکت دیگری به او برای مذاکره و قبول همکاری پیشنهاد شد و اینبار چالش خود را در ماشین سازی دنبال می‌کند.

 

1511392

 

سرمربی تازه وارد ماشین سازی، همانند دوره سرمربیگری پارس جنوبی، کار در تیم جدیدش را هم با تقابل برابر ذوب آهن و در خانه حریف استارت خواهد زد. او اما اینبار برخلاف تیم پارس جنوبی نه نگرانی بابت اسکان تیمش و نه پرواز و نه البته مطالبات بازیکنانش پیش پا خواهد داشت. پرواز چارتر ماشین سازی در کنار حمایت‌هایی که زنوزی از ماشین سازی داشته، می‌تواند امیدواری او برای حفظ تمرکزش برای عملکرد فنی را افزایش دهد و باید دید طی شش دیدار باقیمانده با این تیم به چه نتیجه‌ای دست خواهد یافت.

 

تیمی که طی 9 بازی اخیر خود 7 شکست متحمل شده و تنها 2 امتیاز از آن خود کرده و در دیدارهای سخت باقیمانده باید برابر ذوب آهن، سایپا، پارس جنوبی، استقلال، گل گهر، تراکتور و نفت آبادان قرار گیرد و فاصله 3 امتیازی خود تا منطقه سقوط را حفظ کند که مسلما در این راه دیدارهای فینال گونه‌اش برابر دیگر مدعیان سقوط از اهمیت بالاتری برخوردار خواهد بود. باید دید اینبار هومن افاضلی در بازگشتی که به لیگ برتر داشته و توانسته برخلاف گذشته اعتبار مناسبی برای روی بورس و موردتوجه بودن توسط دیگر تیم‌ها را به خود اختصاص دهد، قادر به حفظ ماشین سازی از خطر سقوط خواهد بود یا خیر.

 

دیدگاه‌ها