کد خبر : 1696780 | 28 تیر 1399 ساعت 19:50 | 27.7K بازدید | 6 دیدگاه

پنج دلیل اصلی موفقیت تیم زیدان؛

پاسخ لالیگا به سوال "ورزش سه" درباره قهرمانی رئال

رئال مادرید اخیراً به مقام قهرمانی لالیگا دست یافت که در این باره می‌توان به پنج عامل مهم در راه رخ دادن این اتفاق اشاره کرد.

پاسخ لالیگا به سوال "ورزش سه" درباره قهرمانی رئال

به گزارش "ورزش سه"، پنجشنبه شب بود که رئال مادرید در چهارچوب رقابتهای هفته سی و هفتم لالیگا به مصاف ویارئال رفت و با پیروزی مقابل این تیم قهرمانی خود در این رقابت‌ها را قطعی کرد؛ موضوعی که باعث شد سی و چهارمین جام لالیگا نیز به ویترین افتخارات لوس بلانکوس اضافه شود.

 

دلایل زیادی باعث شد که تیم زین الدین زیدان در این فصل از رقابت‌های لالیگا به مقام قهرمانی دست پیدا کند که لالیگا در همکاری اختصاصی با "ورزش سه" به این سوال با اشاره به پنج مورد اصلی پاسخ داده است.

 

نگرش مثبت زیدان
حالا یک جام لالیگای دیگر به ویترین افتخارات مرد فرانسوی اضافه شده است؛ کسی که پیش از این یک بار دیگر نیز موفق به انجام این مهم شده بود. زیدان همچنین رکورد حیرت انگیز سه قهرمانی پیاپی لیگ قهرمانان اروپا را با لوس بلانکوس در کارنامه دارد. شاید مهم ترین فاکتور زیدان به عنوان یک مربی فوق العاده به توانایی او در ایجاد نگرش مثبت در بازیکنانش برمی‌گردد. سال گذشته بود که در اواخر فصل فاصله امتیازی رئال با رقیب دیرینه خود یعنی بارسلونا به 19 امتیاز افزایش یافته بود بنابراین بسیار دور از انتظار بود که تیم زیدان بتواند با وجود شرایط دشوار در نقل و انتقالاتی به عنوان حتی یک مدعی در فصل جاری ظاهر شود. مرد فرانسوی اما نگرش مثبت خود را حفظ و اعلام کرد که رئال مادرید بهترین بازیکنان را در اختیار دارد و هدف اصلی آنها کسب جام لالیگا خواهد بود. همین ایده زیدان به یک برگ برنده برای کهکشانی‌ها تبدیل شد و نهایتاً قهرمانی سی و چهارم آنها در لالیگا را رقم زد.

 

 

1512468

 

 

تمرکز بالا بعد از وقفه به وجود آمده به خاطر کرونا
تمرکز بالای رئال بعد از وقفه به وجود آمده در رقابت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، یکی از مهمترین عوامل قهرمانی این تیم در فصل جاری بود. این موضوع به زیدان و تیمش کمک کرد که با پیروزی در 10 دیدار پیاپی قهرمانی خود را قطعی کنند. رئال مادرید در اولین بازی خود بعد از پیگیری مسابقات تنها دو دقیقه پس از شروع دیدار مقابله ایبار، توسط تونی کروس موفق به گلزنی شد. آنها همچنین هیچ گاه از حریفان خود در این 10 مسابقه عقب نیفتادند. کمترین خطای فردی و تیمی نیز یکی از مهم ترین فاکتور های رئال مادرید در این چند بازی بود. از طرف دیگر آنها همه بازی های خود را به دور از هیاهو و در کمپ تمرینی خود یعنی آلفردو دی استفانو انجام دادند که این موضوع نیز شاید یکی از دلایل بالای تمرکز آنها بود؛ اتفاقی که به دلیل بازسازی ورزشگاه اصلی رئال یعنی سانتیاگو برنابئو رخ داد.

 

 

1512458

 

 

قدرت دفاعی فوق العاده با وجود کورتوا، راموس، واران، کاسمیرو
تنها 23 گل خورده در 37 بازی یکی از مهمترین دلایل قهرمانی رئال مادرید در لالیگا بوده است. همچنین دریافت چهار گل در 10 مسابقه توسط تیم زیدان بعد از پیگیری مجدد لالیگا، نشان می‌دهد که وضعیت دفاعی این تیم از ثبات فوق‌العاده‌ای برخوردار است. در این مدت دروازه بان بلژیکی یعنی تیبو کورتوا بیش از 500 دقیقه دروازه خود را بسته نگه داشت و خط دفاعی رئال با وجود سرخیو راموس و در کنار بازیکنانی نظیر رافائل واران و کاسمیرو کم نظیر عمل کرد.

 

 

1512465

 

 

21 گل بنزما در کنار 21 گلزن مختلف
مشخص نبودن ترکیب رئال مادرید و استفاده از اکثر بازیکنان، یکی دیگر از دلایل موفقیت تیم زین الدین زیدان در فصل جاری بود. سرمربی فرانسوی در طول 37 هفته گذشته از 26 بازیکن مختلف استفاده کرده که تعداد 21 نفر از آنها نیز موفق به گلزنی شده اند. از طرفی به ثمر رساندن 21 گل توسط کریم بنزما در کنار بازگشت بازیکنانی نظیر مارکو آسنسیو با توجه به طولانی شدن فصل، از دیگران دلایل موفقیت لوس بلانکوس بوده است. این در حالی است که به عنوان مثال فرلان مندی در دیدار مقابل گرانادا اولین گل خود را برای رئال به ثمر رساند. هیچکدام از رقبای رئال مادرید و حتی بارسلونا هم در این زمینه تا این حد فوق العاده عمل نکرده اند.

 

 

1511986

 

 

پیروزی مهم در دیدار ال کلاسیکو
مسابقه کلیدی این فصل رئالی‌ها تقابل دور برگشت این تیم مقابل بارسلونا در سانتیاگو برنابئو بود؛ دیداری که نهایتاً با دو گل به سود شاگردان زین الدین زیدان خاتمه یافت. این سه امتیاز از اهمیت بالایی برای رئال برخوردار بود و علاوه بر مسائل جدولی، این تیم را به لحاظ روحی نیز پیش انداخت؛ دیداری که با دو گل و با گل های وینیسیوس جونیور و ماریانو دیاز به سود کهکشانی‌ها پایان یافته بود.

 

 

1512462

 

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

 

دیدگاه‌ها