کد خبر : 1697681 | 02 مرداد 1399 ساعت 14:07 | 70K بازدید | 9 دیدگاه

سردار و هت‌تریک آقای گل های آسیایی در اروپا!

سردار آزمون به دومین آقای گل ایرانی قاره سبز تبدیل شد و حالا احتمالا رویاهای خود را در لیگی معتبرتر دنبال خواهد کرد.

سردار و هت‌تریک آقای گل های آسیایی در اروپا!

به گزارش "ورزش سه"، در هفته پایانی رقابت های لیگ برتر روسیه، تیم زنیت سن پترزبورگ موفق شد مقابل روستوف به برتری دو بر یک برسد. این دیدار در نیمه ی اول با برتری یک بر صفر روستوف به پایان رسیده بود. اما آزمون و زیوبا که رقابت سختی برای کسب عنوان آقای گلی روسیه داشتند، در نیمه ی دوم به بازی آمدند که سردار موفق شد در دقیقه 75 گل دوم تیمش را به ثمر برساند تا در جدول گلزنان لیگ برتر روسیه در کنار آرتم زیوبا 17 گله شود. در پایان رقابت های این فصل روسیه، آزمون به دلیل تعداد پنالتی‌ها و دقایق بازی کمتر نسبت به زیوبا، دیگر مهاجم زنیت در صدر جدول گلزنان فصل 20-2019 لیگ برتر روسیه قرار گرفت و عنوان آقای گلی این رقابت ها را از آن خود کرد. سردار در لیگ روسیه فقط یکبار از روی نقطه ی پنالتی موفق به گلزنی شد در حالی‌که هفت گل از 17 گل زیوبا از روی نقطه ی پنالتی به ثمر رسید و همچنین سردار 2101 دقیقه در ترکیب زنیت حاضر بود در حالیکه این آمار برای زیوبا 2316 دقیقه است.

 

در دیدار زنیت و اورنبورگ در دقیقه 90 در حالیکه سردار با دروازه بان حریف تک به تک شده بود، ترجیح داد به زیوبا پاس بدهد تا او دروازه ی خالی اورنبورگ را باز کند و بالاتر از سردار در صدر جدول گلزنان بایستد تا داستان های سردار و هم تیمیش ادامه داشته باشد. هرچند سردار در ادامه این اختلاف را جبران کرد و به تنهایی به عنوان آقای گل لیگ برتر روسیه انتخاب شد. 

 

سردار آزمون پس از ماکسیم شاتسکیخ و علیرضا جهانبخش، سومین بازیکن آسیایی است که در یک لیگ معتبر اروپایی، موفق به تصاحب عنوان آقای گلی می شود. پیش از این، شاتسکیخ مهاجم ازبکستانی در فصل 2002-2003 توانست با به ثمر رساندن 21 گل، بالاتر از اولسکی بیلک آقای گل لیگ اوکراین شود. او به همراه دیناموکیف به مقام قهرمانی لیگ اوکراین رسید. علیرضا جهانبخش نیز در فصل 2017-2018 با به ثمر رساندن 21 گل، آقای گل لیگ هلند شد و حالا سردار آزمون نیز سومین بازیکن آسیایی است که به این عنوان می رسد.

دیدگاه‌ها