کد خبر : 1698305 | 05 مرداد 1399 ساعت 12:01 | 27.6K بازدید | 3 دیدگاه

کلین شیت؛ اسم رمز پوکر قهرمانی 

دگردیسی پرسپولیس: گل نخور و بازهم قهرمان شو!

لیگ برتر ایران برای چهارمین بار پیاپی شاهد قهرمانی پرسپولیس بود تا این تیم با شش قهرمانی رکورددار قهرمانی در لیگ ایران شود

دگردیسی پرسپولیس: گل نخور و بازهم قهرمان شو!

به گزارش "ورزش سه " پرسپولیس برای چهارمین بار پیاپی و این بار در چهار هفته مانده به پایان لیگ ،قهرمانی خود را جشن گرفت تا رکوردی تاریخی و جاودانه برای این تیم ثبت شود. راز و دلیل اصلی قهرمانی قرمزها در این سال ها چه بوده است .چه چیزی در زمین فوتبال اتفاق می افتاد تا این تیم با برانکو،کالدرون و یحیی قهرمانی ها را تکرار کند. بسته شدن پنجره نقل و انتقلات این تیم در مقاطعی از این سال ها  ، تعویض های مدیریتی و  نبود هیئت مدیره در بعضی از زمان ها نیز نتوانست قطار سریع السیر قرمزها را که از چهار سال پیش راه افتاده است از ریل  قهرمانی خارج کند.


پرسپولیس فارغ از هر گونه اتهامات در فضاهای مجازی و یا اظهار نظرهای صورت گرفته کارشناسان و اهالی فن  دارای یک خصیصه منحصر بفرد در این سال ها بود که قهرمانی را برای آن ها رقم می زد : کم گل خوردن !
 بیرانوند و رادوشویچ از خوبهای این تیم در این چند سال بودند.  دفاع های این تیم از بهترین های کشور در این سال ها بودند،ولی مهمترین عامل قهرمانی قرمزها ساختار دفاعی این تیم بود که از علی علیپور و مهدی طارمی و مهدی ترابی در خط حمله شروع می شد و به بیرانوند و رادو ختم می شد .آن ها خوب دفاع کردند و مزدش را هم گرفتند  و به دفعات قهرمان شدند و شاید با همین راز بزرگ از هم اکنون به فکر قهرمانی در سال بعد و لیگ بیستم باشند تا خاطره پنج قهرمانی پیاپی این تیم در رقابت های باشگاهی تهران را از سال های 65تا 69 را دوباره تکرار کنند.


جداول رقابت های لیگ برتر در این سال ها پرده از راز اصلی قهرمانی قرمزها بر می دارد.رازی که خیلی از تیم های تاریخ فوتبال به قهرمانی های تاریخی در تورنمنت های بزرگ رسانده است .ایتالیا در جام جهانی 1982،آلمان در جام جهانی 1990و 2014.برزیل در جام جهانی 1994با تک گل های روماریو و نمونه های مختلف در رقابت های باشگاهی در جهان فوتبال.


اما بیایید این آمار خارق العاده دفاعی را با هم مرور کنیم و ببنیم تیمی که همیشه به بازی تهاجمی شهره بود چگونه تبدیل به تیمی با ساختار دفاعی محکم شده است:

 

*لیگ شانزدهم در سال 96_95 


پرسپولیس آن سال با کسب 66 امتیاز و با زدن 46گل و خوردن تنها 14 گل قهرمان ایران شد . میانگین 46صدم گل خورده در هربازی آن ها را قهرمان لیگ ایران کرد . نزدیکترین تیم به آن تیم  پرسپولیس در تعداد گل خورده دو تیم تبریزی تراکتور و گسترش فولاد با 24گل خورده بودند .پرسپولیس در آن سال بیشترین برد و کمترین باخت را نیز در کارنامه ثبت کرد تا فصلی رویایی برای هوادارانش رقم بخورد.

 

1514497

 

*لیگ هفدهم  در سال 97_96 


قرمزها آن سال را با پانزده گل خورده به پایان بردند و از نزدیکترین رقیبشان استقلال سه گل کمتر دریافت کردند تا بازهم شنل قهرمانی را به دوش بکشند.48گل زده و 19برد و تنها 4شکست  در پایان بازی ها مجدداً تمامی رکوردها را به نام قرمزها کرد تا این تیم در آن فصل به دبل قهرمانی برسد و یک گام تا رکورد سپاهان که با هت تریک قهرمانی رکورددار این موضوع بود فاصله داشته باشد.

 

1514498

 

*لیگ هجدهم   در سال 98_97 


پرسپولیس در آن سال 14گل خورد و یک گل از استقلال که 13گل خورده بود بیشتر دریافت کردولی با همین میانگین گل خورده کم و شکست های کمتر گوی سبقت را از  استقلال و سپاهان که 20گل خورده بود  ربود تا با هت تریک قهرمانی آماده تاریخ سازی و ثبت تمامی رکوردها در لیگ نوزدهم شود.      

 

1514499                                                      
                                                    


*لیگ نوزدهم در سال 99_98 


26هفته از رقابت ها گذشته است و پرسپولیس پوکر قهرمانی را این بار در چهار هفته مانده به پایان رقابت ها جشن گرفته است .آن ها تا اینجای کار با خوردن تنها 12گل خورده و ثبت 20برد بهترین عملکرد سالیان گذشته را بجا گذاشتند تا نه تنها قهرمان لیگ برتر شوند ، بلکه رکورد هت تریک سپاهان و خود را به پوکر تبدیل کنند و با شش قهرمانی در 19دوره لیگ برتر به پرافتخارترین تیم تاریخ فئتبال ایران در رقابت های داخلی تبدیل شوند . تعداد قهرمانی های آن ها در لیگ های مختلف ایران به عدد 13رسیده است و نزدیکترین رقیب آن ها استقلال تاکنون با 8قهرمانی در رده دوم این رقابت با سابقه تاریخی قرار دارد.

 

1514179

 

محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها