کد خبر : 1699107 | 09 مرداد 1399 ساعت 13:52 | 387.7K بازدید | 11 دیدگاه

او به ایران برنمی‌گردد

سرنوشت عجیب و پر پیچ و خم مهرداد پولادی

پولادی همانند سایر ستاره‌های تیم ملی تمایل نداشت دو سال از بهترین زمان عمر ورزشی خود را در تیم‌های نظامی سپری کند، اما او تصمیمی خلاف سایرین گرفت؛ عدم بازگشت به ایران!

سرنوشت عجیب و پر پیچ و خم مهرداد پولادی

به گزارش "ورزش سه"، مهرداد پولادی بازیکن 21 ساله و کم نام و نشانی بود که از پیکان به استقلال پیوست. مرحوم ناصر حجازی که در ابتدای فصل 86-87 سکان هدایت استقلال را برعهده داشت، خواهان جذب این بازیکن کرجی بود، اما آن فصل برای استقلال به خوبی پیش نرفت و این تیم در آن فصل 3 سرمربی (حجازی، فیروز کریمی، قلعه نویی) را روی نیمکت تیمش دید ولی در نهایت به قهرمانی جام حذفی رسید. پولادی در استقلال خوش درخشید و اسم و رسمی پیدا کرد. او پس از 3 فصل حضور در استقلال، به تراکتورسازی پیوست، از آنجا راهی مس کرمان شد و در اقدامی غیرمنتظره سر از تیم رقیب آبی ها، یعنی پرسپولیس در آورد.


پولادی در پرسپولیس خوب بازی می کرد و پیش از آن به مهره فیکس کارلوس کی روش در تیم ملی تبدیل شده بود. حالا مهرداد در آستانه 28 سالگی و آغاز جام ملت ها با یک چالش بزرگ روبرو شده بود. پروژه جعلی بودن کارت های پایان خدمت بازیکنان لیگ برتری!

 

 

1105681

 


باید پذیرفت که جام‌ ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا برای تیم ملی ایران و کارلوس کی‌روش، متفاوت‌تر از سایر تورنمنت‌ها آغاز شد. دلیل آن هم فقط یک موضوع بود: پروژه «سرباز گیت»! چرا که مشخص گردید تعدادی از بازیکنان شاغل در لیگ برتر ایران، کارت پایان‌ خدمت و معافی‌شان مشکل دارد که مهرداد پولادی نیز شامل این قضیه می شد.


در آن دوره ستاد کل نیروهای مسلح تأکید داشت تمامی بازیکنانی که کارت های پایان خدمتشان مشکل دارد، حتی بازیکنان ملی‌پوش در آن دوره، باید به خدمت سربازی بروند و اجازه خروج از کشور را ندارند. بازیکنانی که سرمربی تیم ملی ایران به شدت از آنها حمایت می کرد. کی روش رسما درخواست کرد که برای حمایت و موفقیت تیم ملی در جام ملت های آسیا، باید بازیکنان سربازش را در استرالیا به همراه داشته باشد. پس از کش‌وقوس فراوان، تلاش ها نتیجه داد و مجوز حضور سروش رفیعی و مهرداد پولادی برای جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا صادر شد و این بازیکنان توانستند جزئی از لیست ۲۳ نفره کی‌روش در این تورنمنت باشند.

 

 

1451570

 


اما شاید داستان مهرداد پولادی نسبت به سایرین کمی متفاوت تر بود. دفاع چپی که سبک بازیش به شدت مورد علاقه کی روش بود و جناح چپ تیم ملی را ششدانگ به نام خودش زده بود، در آن زمان اعتقاد داشت که کارت پایان خدمتش هیچ گونه مشکلی ندارد و به همین دلیل از قطر به اردوی تیم ملی در استرالیا اضافه شد.  


هر چه بود، پولادی همراه با تیم ملی به استرالیا سفر کرد و عملکرد خوبی نیز از خودش به نمایش گذاشت تا اینکه بازی با عراق فرا رسید. مهرداد در دیدار مرحله یک چهارم نهایی مقابل عراق، با اشتباهی عجیب و البته با چاشنی تمارض بازیکن عراق، کارت زرد دوم را دریافت کرد و از بازی اخراج شد تا مشکلات ایران در ادامه بازی دوچندان شود. تیم ملی ایران آن دیدار را در ضربات پنالتی به عراق واگذار کرد تا پولادی که با ریش‌سفیدی وزارت ورزش مجوز حضور در این دیدارها را کسب کرده بود، متهم ردیف اول لقب بگیرد.


مسابقات جام ملت ها که تمام شد، شایعاتی منتشر گردید مبنی بر اینکه پولادی قصد بازگشت به ایران را ندارد و به نوعی فدراسیون و وزارت ورزش را دور زده است. این خبر می‌توانست ضربه سنگینی را به فدراسیون و وزارتی وارد کند که ریش گرو گذاشته بودند تا این بازیکن بتواند در استرالیا حاضر شود.

 

 

1149591

 


خبری که رنگ واقعیت به خود گرفت و پولادی به ایران برنگشت. اما مهرداد در این میان دلایل خودش را داشت. او می گفت که قرارداد دوساله‌ای را با الشحانیه قطر امضا کرده و نمی‌تواند با فسخ قرارداد، به ایران بازگردد؛ چراکه هم فوتبال ایران دچار دردسر بزرگی می‌شود و هم خودش جریمه سنگینی را باید پرداخت کند؛


هرچند پولادی شش ماه بعد از پایان این مسابقات اعلام کرد با پایان قراردادش به ایران بازخواهد گشت و ثابت می‌کند که کارت پایان خدمتش مشکلی ندارد و اگر هم ثابت شد که کارتش مشکل دارد با کمال میل به خدمت سربازی خواهد رفت. قرارداد پولادی با الشحانیه به پایان رسید اما او بار دیگر قرارداد جدیدی را در قطر به امضا رساند تا ثابت کند دیگر قصد بازگشت به ایران را ندارد. 


مهرداد پس از قطر، راهی تایلند شد تا یک فصل را در فوتبال این کشور و تیم بانکوک توپ بزند. پولادی پس از پایان قرادادش با تایلندی ها، دوباره عازم کشور قطر شد و به تیم الخریطیات این کشور پیوست و حالا پس از اتمام قراردادش با این تیم، راهی باشگاهی جدید شده تا فصل آینده در تیم معیذر این کشور به دنبال ماجراجویی هایش باشد.

 

 

1321340

 


اگر موضوع سرباز گیت و کارت های پایان خدمت جعلی منتشر نمی شد، شاید مهرداد پولادی پس از جام ملت های آسیا به ایران بازمیگشت و دوران ورزشی اش را در تیم های داخلی ادامه می داد. اما مهرداد برخلاف سایر بازیکنانی نظیر سروش رفیعی، بختیار رحمانی و... تمایلی نداشت که دو سال از بهترین زمان عمر ورزشی اش را با دریافت حقوقی ناچیز در تیم های نظامی سپری کند و او تصمیمی خلاف سایرین گرفت؛ عدم بازگشت به ایران!


شاید اگر پولادی همچین تصمیمی نمی گرفت، او به مدافع فیکس تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 تبدیل می شد ولی او از قید تجربه حضور در یک جام جهانی گذشت و تصمیم گرفت هرگز به ایران برنگردد تا بازی‌های ملی‌اش با جام ملت‌های ۲۰۱۵ برای همیشه به پایان برسد. هر چند که این تصمیم پولادی منجر به درخشش ستارگانی چون میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی برای تیم ملی ایران شد، اما نمی‌توان به راحتی از کنار بازیکنی گذشت که درخشش قابل‌ قبولی در تیم ملی داشت.

دیدگاه‌ها