کد خبر : 1699486 | 11 مرداد 1399 ساعت 17:44 | 5.7K بازدید | 3 دیدگاه

فسخ قرارداد به برند آل اشپورت در ایران لطمه خواهد زد؛

درودگر: برخی می‌ترسیدند فوتبال دوباره شروع شود

رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال می گوید برای شرکت آل شپورت هم از نظر مالی و هم اعتباری فسخ قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران کمکی نخواهد کرد.

درودگر: برخی می‌ترسیدند فوتبال دوباره شروع شود

به گزارش "ورزش سه"، صادق درود رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در رابطه با فسخ قرارداد با فدراسیون با آل اشپورت که تامین کننده پیراهن تیم های ملی فوتبال ایران است، اینطور حرف هایش را آغاز کرد: این خبر را من در یکی از رسانه ها خوانده ام که آقای جعفری این موضوع را اعلام کرده بودند. ببینید عقد قرارداد تعهداتی را برای دو طرف ایجاد می کنند، که آنها ملزم به رعایت هستند. در مورد فسخ هم هیچ بندی وجود ندارد که بتوان با توجه به آن قرارداد را فسخ کرد. در مورد بندی به نام فورس ماژور هم کرونا را شامل نمی شود. احتمالا شرایط اقتصادی باعث شده چنین تصمیمی بگیرند.
درودگر ادامه داد: به هر حال تیم ملی فوتبال ایران اینطور نیست که آسیبی ببیند ولی فسخ یکطرفه قرارداد می تواند آسیب های زیادی برای شرکت آل اشپورت چه از نظر اعتبار و چه از نظر همکاری با تیم های لیگ و توجهی که من به این برند داشتند، وارد خواهد کرد.

 

رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال با خطاب قراردادن مدیرعامل آل اشپورت ادامه داد: من به اقای جعفری توصیه می کنم که با جدیت به تعهداتشان عمل کنند و با سرعت درخواست های ما را ارسال کنند. اگر خدایی ناکرده این قراداد به یک پرونده حقوقی تبدیل شود، شرکت آل اشپورت هم از نظر مالی و هم اعتباری ضرر زیادی خواهد کرد.

 

درودگر ادامه داد: اگر آنها به تعهداتشان عمل نکنند، ما وارد فاز حقوقی می شویم و میزان ضرر مالی آنها را در دادگاه تعیین خواهند کرد.

 

درودگر در پاسخ به این سوال که لباس های آل اشپورت کیفیت خوبی ندارد و قرار بوده بهترین کیفیت به تیم ملی برسد و کیفیت های درجه پایین تر به تیم های دیگر، اینطور توضیح داد: ببینید اینطور نیست. قرار بوده لباس های تیم ملی، تیم ملی المپیک، تیم ملی فوتسال و فوتبال ساحلی از خارج بیاید. در شرایط تحریم اما برخی از لباس ها را به صورت تولید داخلی به ما دادند. البته کم بود. وزارت صمت به کسانی پروانه می دهد که در ایران پس از دو سال تولید داشته باشند؛ ما هم به دنبال حمایت از تولید ملی هستیم.
رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در مورد فسخ قرارداد و اینکه تکلیف پیراهن تیم ملی چه خواهد شد، اضافه کرد: اگر آل اشپورت در خصوص تعهداتش جدی نباشد، رویکرد ما این است که در درجه اول شرکتی که بتواند با کیفیت مناسب نزدیک به کیفیت شرکت های دنیا لباس تولید کند، با آنها قرارداد ببنیدم و در غیر این صورت سعی خواهیم کرد طی یک فراخوان از یک شرکت خارجی دعوت کنیم تا از البسه آنها استفاده کنیم.


درودگر در رابطه با قراردادی که تیم های داخلی با این شرکت امضا کرده اند و اینکه آیا این قرارداد به فدراسیون مرتبط خواهد بود یا خیر، تاکید کرد: بله قطعا این موضوعات به هم مرتبط است و قطعا عکس العمل نشان خواهند داد. امیدوارم این شرکت در رفتارش تجدید نظر کند. در غیر این صورت باشگاه های ما هم به دنبال منافع ملی خواهند بود.

 

سوال بعدی از درودگر در رابطه با وضعیت اقتصادی فوتبال در روزهای کرونایی بود و و اینکه درآمدهای سازمان لیگ و فدراسیون در کدام بخش ها هزینه می شود. او در واکنش به این سوال گفت: من در مورد خرج کرد اطلاعاتی ندارم. من درامدزایی می کنم. مدتی درامدهای ما متوقف شده بود ولی الان شرایط خوب شده است.

 

او سپس با اشاره به کنایه هایی که برخی ها برای شروع فوتبال به او و اعضای سازمان لیگ می زدند، یادآور شد: هدف ما از شروع فوتبال این بود که فوتبال کنار مردم باشد. خیلی از عزیزان ما در همه بخش های کشور نظیر رستوران ها و .. در حال فعالیت هستند. روی ما هجمه وارد کردند که به خاطر منافع اقتصادی می خواهید شروع کنید. در صورتی که اصلا از ما کسی در رابطه با شروع دوباره لیگ برتر نپرسید و ستاد ملی مبارزه با کرونا این تصمیم را گرفت. فوتبال به زندگی عادی مردم جذابیت بخشیده و نشاط ایجاد کرده است. سیاه نمایی هایی در این خصوص شد.

 

درودگر با اشاره به رفتار برخی بازیکنان پیش از شروع مسابقات، اضافه کرد: برخی از بازیکنان احساسی بودند؛ ترسیده بودند. می گفتند اگر کسی بمیرد، چه کسی جوابگو است. ما 6 ، 7 نفر در سازمان لیگ کرونا گرفتیم. سازمانی که برای فوتبال تلاش می کند. آیا به کسی گفتیم بیاید و به خانواده های ما جواب بدهد؟ نه ایستادیم و کارمان را کردیم.
خدا را شکر 99 درصد جامعه فوتبال موافق شروع دوباره لیگ بودند و کسانی که مخالف بودند، حالا موافق هستند. تشکر می کنیم از انها که با تمام وجود شرکت کردند. در هنگام تعطیلی لیگ، تیم هایی در حال سقوط بودندولی الان شرایط متفاوت شده است.  فکر می کنم جامعه فوتبال کمترین آسیب را در میان مردم فوتبال ایران دید.

 

از درودگردر رابطه با چگونگی تخصیص درامدهای دریافتی به تیم های باشگاهی پرسیدند که او گفت: جدولی داریم که 50 درصد پول به خاطر جایگاه تیم ها در جدول اختصاص داده می شود و 50 درصد هم به صورت مساوی تخصیص داده می شود.

سوال انتهایی از درودگر در رابطه با اسپانسر کلی تیم ملی فوتبال ایران بود و اینکه آیا کسی پیشقدم شده یا خیر. او در واکنش به این سوال بیان کرد: برای اسپانسری کلی تیم های ملی فراخوان زدیم ولی کسی جلو نیامده است. متاسفانه عدم وجود شرایط با ثبات اقتصادی باعث این موضوع شده است. یک شرکت هم نزدیک شده بود که او را دور کردند ولی با نتایج خوبی که خواهیم گرفت، این اشتیاق را برای حامیان ایجاد خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها