کد خبر : 1699772 | 12 مرداد 1399 ساعت 18:40 | 8.8K بازدید | 0 دیدگاه

انتقاد بایرن از یوفا به‌خاطر لغو محرومیت منچسترسیتی

اولیور کان عضو هیئت مدیره بایرن مونیخ معتقد است قضیه فیرپلی مالی در اروپا چندان جدی گرفته نمی شود.

انتقاد بایرن از یوفا به‌خاطر لغو محرومیت منچسترسیتی

به گزارش "ورزش سه"، دادگاه عالی ورزش CAS بیست روز پیش به نفع باشگاه منچسترسیتی رای داد و حکم محرومیت حضور این تیم در لیگ قهرمانان به مدت دو فصل که توسط یوفا صادر شده بود را نقض کرد. به این ترتیب منچسترسیتی فصل آینده در رقابت های اروپایی حضور خواهد داشت.

 

 

1516387

 

 

در ماه ژوئن یوفا حکم به تخطی منچسترسیتی از قوانین فایننشل فیرپلی داد و علاوه بر جریمه 30 میلیون یورویی سیتی، این باشگاه را به مدت دو فصل از حضور در رقابت های اروپایی منع کرد. سیتی در واکنش به این حکم یوفا از دادگاه عالی ورزش تقاضای فرجام‌خواهی کرد و با برنده شدن در این پرونده، جواز حضور در لیگ قهرمانان دو فصل آینده را بدست آورد. جریمه مالی نیز به 10 میلیون یورو کاهش پیدا کرد.

 

 

1473358

 

 

حکم CAS با اعتراض بسیاری از باشگاه های انگلیسی روبرو شد و حتی مربیانی چون یورگن کلوپ و ژوزه مورینیو نارضایتی خود را به شکلی صریح نشان دادند.

اولیور کان اسطوره بایرن و عضو هیئت مدیره این باشگاه نیز با حکم دادگاه حکمیت ورزشی به نفع سیتی موافق نیست.

او معتقد است جدی نگرفتن فیرپلی مالی، کار بایرن برای فتح ششمین عنوان قهرمانی اروپا را دشوارتر خواهد کرد:« بله، درست است. معتقدم شرایط فیرپلی مالی و رعایت شدن قوانین آن در حال حاضر مناسب نیست و باید این موضوع را جدی تر گرفت. نمی دانم اوضاع در باشگاه هایی چون پی اس جی و منچسترسیتی چگونه است اما در آینده موضوعی چون فیرپلی مالی را باید جدی تر گرفت. اگر اینکار انجام نشود، دیگر چه نیازی به فیرپلی مالی خواهد بود؟

معتقدم باید در این زمینه کار بیشتری صورت بگیرد. اگر به رقابت های اروپایی نگاه کنید، متوجه خواهید شد که ما نیاز به به یک ساختار روشن تر و قوانین فیرپلی مالی سخت گیرانه تری داریم تا بتوانیم توازن و تعادل را به این رقابت ها برگردانیم. اگر در آینده یکسری تیم های خاص تنها عناوین قهرمانی چمپیونزلیگ و لیگ های داخلی را کسب کنند، همه چیز خسته کننده خواهد شد.»

 

 

1465867

 

 

بایرن هشت سال متوالی است که توانسته قهرمان بوندسلیگا شود یا یوونتوس برای نهمین فصل متوالی قهرمان سری آ شد. کان دستیابی به تعادل در لیگ های داخلی را کار ساده ای نمی داند:« فکر می کنم چگونگی رسیدن به قهرمانی، یک سوال بزرگ در مقطع کنونی باشد. برای مثال اگر به ایتالیا نگاه کنید، می بینید که یوونتوس 9 سال است پی در پی عنوان قهرمانی را کسب می کند.

در اسپانیا قهرمانی بین رئال و بارسا تقسیم می شود اما در انگلیس فضایی متفاوت وجود دارد و رقابت برای قهرمانی جذاب تر است. ما در بایرن همیشه دوست داریم رقبایی جدی تر در بوندسلیگا داشته باشیم و فضایی متعادل تر بر لیگ مان حاکم شود اما به همان نسبت نیز باید نگرانی هایی در مورد شرایط مالی خودمان داشته باشیم چون ما در لیگ قهرمانان نیز باید به مصاف رقبای مان برویم. دغدغه ما تنها بوندسلیگا نیست. بایرن یک برند جهانی است و باید برای قهرمانی اروپا هم بجنگد. دستیابی به یک تعادل در بوندسلیگا کار آسانی نیست و پاسخ دقیقی هم نمی توان برایش داشت.»

 

دیدگاه‌ها