کد خبر : 1699954 | 13 مرداد 1399 ساعت 18:40 | 26.6K بازدید | 5 دیدگاه

رئال به دنبال بازگشتی تاریخی

پپ یا زیدان؟ اروپا بی تاب دوئل سلاطین (عکس)

تنها 4 روز به دیدار برگشت منچسترسیتی و رئال مادرید باقی مانده است. دیداری که نبرد ذهنی دو مربی بزرگ فوتبال دنیا خواهد بود.

پپ یا زیدان؟ اروپا بی تاب دوئل سلاطین (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، وقتی پپ گواردیولا از هدایت بارسلونا کنار رفت، کمتر کسی تصور می کرد روزی یک مربی بتواند در لالیگا به رکورد خیره کننده او نزدیک شود. پپ 247 بار روی نیمکت بارسلونا نشست و با این تیم فاتح 14 جام شد اما زیدان حالا به این رکورد نزدیک و نزدیک تر می شود.

زیدان در مقایسه با پپ از لحاظ متوسط کسب جام به ازای هر بازی، عملکرد بهتری نسبت به پپ گواردیولا دارد. او هر 19 بازی یک جام برای رئال کسب کرده؛ در حالی که این آمار در مورد سرمربی کاتالان یک جام به ازای هر 22 بازی است اما در مقایسه با نتایج پپ در بارسا، متوسط کسب افتخار او در این باشگاه هر 18 بازی یک جام بوده و زیدان از این حیث پایین تر قرار می گیرد.

 

 

1513983

 

 

هر دو مربی این جمعه بار دیگر برابر یکدیگر قرار می گیرند. بازی برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان بین سیتی و رئال در ورزشگاه اتحاد برگزار خواهد شد؛ در حالی که سیتی بازی رفت را در برنابئو 1-2 از رئال برده است.

 

 

1505857

 

 

رئال در حالی برابر سیتی قرار می گیرد که بهترین خط دفاعی را در میان 5 لیگ معتبر اروپا در اختیار دارد و در سوی مقابل سیتی بهترین خط حمله را به خود اختصاص داده است. متوسط گلزنی رئال 2.4 در هر بازی است و متوسط گلزنی سیتی 2.58 گل در هر بازی که از این نظر اختلاف زیادی بین دو تیم وجود ندارد. هم زیدان و هم پپ عاشق سبک تهاجمی هستند با این وجود تیم های شان هرگز از لحاظ دفاعی وضعیت بدی نداشته اند.

 

 

1516584

 

 

پپ تاکنون 639 بار روی نیمکت مربیگری نشسته و درصد پیروزی او 73.8 است. او در مجموع 74 بار شکست را در تیم های تخت هدایتش تجربه کرده است در حالی که درصد پیروزی های رئال با زیدان 67.14 بوده و او در 210 باری که روی نیمکت بوده، 26 بار نیز شکست خورده است.

 

نکته قابل توجه در مورد 11 قهرمانی رئال با زیدان در این است که کهکشانی ها با هدایت مرد فرانسوی هر 9 فینالی که در آن حضور داشته اند را با برد پشت سر گذاشته اند؛ از جمله سه قهرمانی متوالی در چمپیونزلیگ بین سال های 2016 تا 2018 اما پپ گواردیولا از زمانی که بارسا را ترک کرد، دیگر نتوانسته در لیگ قهرمانان قهرمانی را تجربه کند و آخرین افتخارش در این تورنمنت به سال 2011 بر می گردد.

 

 

1516583

 

 

پپ در رقابت های لیگ اما سلطه بی چون و چرایی داشته است. در چهار فصل حضورش در بارسا سه قهرمانی لالیگا را کسب کرد. در بایرن سه بار متوالی فاتح بوندسلیگا شد و در منچسترسیتی نیز دو بار قهرمان شده و دو بار نیز قهرمانی را از دست داده؛ از جمله فصل جاری.

سیتی در بازی رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان توانست با هدایت پپ بر رئال مادرید زیدان غلبه کند و حالا به دنبال قطعی کردن صعود در بازی برگشت است؛  در حالی که رئال با زیدان تاکنون در لیگ قهرمانان حذف نشده است. کدام یک از این دو سلطان دنیای مربیگری، در پایان بازی روز جمعه راهی تعطیلات تابستانی خواهد شد؟

 

دیدگاه‌ها