کد خبر : 1700482 | 16 مرداد 1399 ساعت 20:08 | 135.4K بازدید | 8 دیدگاه

پروفسور با یک و نیم میلیون یورو از ایران رفت؛

جزئیات قرارداد برانکو ایوانکوویچ با پرسپولیس (عکس)

انتشار قرارداد برانکو ایوانکوویچ به پرسش طرفداران فوتبال در ایران پاسخ می‌دهد؛ پروفسور چقدر از پرسپولیس حقوق می‌گرفت و چه بندهایی در قراردادش داشت؟

جزئیات قرارداد برانکو ایوانکوویچ با پرسپولیس (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم پرسپولیس که فصل گذشته پایان همکاری خود با این تیم را اعلام کرد، حالا در حالی شکایت خود از پرسپولیس را پیگیری کرده که در آستانه جشن قهرمانی این تیم، به علت عدم رسیدگی به این پرونده، احتمال محرومیت، جریمه، کسر امتیاز و حتی حذف از لیگ قهرمانان برای سرخ ها وجود دارد.

 

نگاهی به ریز قرارداد برانکو با پرسپولیسی ها که در دوره گرشاسبی و روز 20 دی ماه 1396 بسته شد، نکات مختلفی را نشان می‌دهد؛ از جمله میزان حقوق، پاداش ها، نحوه فسخ و همچنین مبلغ کل قرارداد که حالا سبب شده تا پرسپولیسی ها ملزم به پرداخت یک میلیون و 80 هزار یورو به این سرمربی موفق کروات باشند. حال به استقبال بررسی قرارداد برانکو می‌رویم با این توضیح که این قرارداد بعد از دو قهرمانی لیگ بسته شده است:

 

* رقم ثابت قرارداد: 800 هزار یورو
در ابتدای قرارداد آمده که برانکو ایوانکوویچ از یک ژوئن 2018 تا یک ژوئن 2020 (یعنی لیگ هجدهم و نوزدهم) سرمربی پرسپولیس خواهد بود که البته به خاطر بدعهدی مدیران پرسپولیس، او موفق شد به صورت قانونی با پرسپولیسی ها فسخ کند. رقم اصلی و ثابت قرارداد این سرمربی کروات 800 هزار یورو است که در آن زمان 4 میلیارد و 320 میلیون تومان بود. در قرارداد آمده که پرسپولیس باید این رقم را با حقوق ماهیانه 40 هزار یورو به همراه پرداخت یک جا 100 و 220 هزار یورو در زمان های مشخص بپردازد.

 

1517214

 

* سهمیه و قهرمانی لیگ: 300 هزار یورو
بخش ویژه قرارداد برانکو پاداش هایی است که او توانست پس از دو قهرمانی لیگ برتر، به پرسپولیسی ها تحمیل کند. نخست این که او برای کسب سهمیه پاداش 200 هزار یورویی داشت و برای قهرمانی در لیگ برتر هم رقم 300 هزار یورو به قراردادش اضافه می‌شد و در واقع او با قهرمانی در لیگ هجدهم توانست 300 هزار یورو را کسب کند. پرسپولیس تا 30 روز پس از کسب این عناوین ملزم به پرداخت آن ها بود.

 

* قهرمانی در آسیا: 450 هزار یورو
برانکو پاداش جداگانه ای هم برای لیگ قهرمانان آسیا داشت؛ به شکلی که در صورت صعود از مرحله گروهی 50 هزار یورو، صعود به یک چهارم نهایی 50 هزارا یورو، صعود به نیمه نهایی 50 هزار یورو و صعود به فینال 100 هزار یورو برای برانکو پاداش به ارمغان می‌آورند. همچنین برد در بازی فینال آورده 200 هزار یورویی دارد تا پاداش فتح آسیا 450 هزار یورو باشد.

 

* برد دربی و دیگر بازی ها: یک تا 10 هزار یورو
سرمربی کروات پرسپولیس با پیروزی در هر بازی پاداشی را به طور معمول در قراردادش داشت که البته رقم زیادی ندارد. برد در هر بازی خانگی هزار یورو و برد در بازی خارج از خانه لیگ برتر دو هزار یورو برای او به همراه داشت که او توانست 22 هزار یورو از این راه به قرارداد خود بیافزاید. همچنین پاداش پیروزی در دربی به خاطر اهمیت آن 10 هزار یورو قید شده است.

 

1517216

 

* پاداش دستیاران: حداکثر 20 هزار یورو
دستیاران اول دوم و سوم برانکو هم پاداشهایی دریافت می کردند که مبلغ آنها در قرارداد هر یک از این افراد ذکر شده. در صورت صعود پرسپولیس به لیگ قهرمانان 2019 و 2020 مبلغ 20هزار یورو به دستیار اول، مبلغ 15هزار یورو به دستیار دوم و 15هزار یورو به دستیار سوم تعلق می گرفت.

 

* فسخ قرارداد: فدراسیون و بعد فیفا
در صورت اختلاف نظر طرفین یا تخطی از مفاد قرارداد، دو طرف ابتدا باید از طریق میانجیگیری سعی در حل اختلاف کنند. میانجی گری توسط فدراسیون فوتبال انجام می شود و تصمیم این مرجع میانجی لازم الاتباع است. اگر این میانجی گیری بعد از گذشت شصت روز به نتیجه نرسد ادعای طرفین باید توسط  فیفا یا دادگاه بین المللی ورزش رسیدگی شود. فدراسیون فوتبال ایران در لایحه خود به دادگاه بین المللی ورزش مدعی بود که فیفا صلاحیت رسیدگی به شکایت فدراسیون فوتبال ایران را ندارد ولی دادگاه CAS حکم داد که طبق قرارداد امضا شده بین پرسپولیس و برانکو، فیفا و این دادگاه صلاحیت رسیدگی به این شکایت را داشته اند.

 

* مبلغ کل قرارداد: یک میلیون و 500 هزار یورو
برانکو ایوانکوویچ در صورت کسب قهرمانی لیگ برتر (300 هزار یورو)، قهرمانی در آسیا (450 هزار یورو)، برد در تمام بازی ها (65 هزار یورو) و حقوق سالیانه (800 هزار یورو) می‌توانست به رقم یک میلیون و 615 هزار یورو برسد که البته این امر محقق نشد. برانکو قهرمانی لیگ را به دست آورد اما در آسیا توفیقی نداشت و تمام بازی ها را نیز با پیروزی پشت سر نگذاشت تا رقم قراردادش یک میلیون و 500 هزار یورو باشد. پرسپولیس تنها 500 هزار یورو توانست پرداخت کند و حالا باید باقی آن را بپردازد.

 

1517215

دیدگاه‌ها