کد خبر : 1700745 | 17 مرداد 1399 ساعت 23:22 | 9.2K بازدید | 0 دیدگاه

فرار بزرگ در سخت‌ترین بازی فصل؛

یک برد برای پاک کردن تمام اشتباهات فصلِ ذوب‌آهن !

تیم فوتبال ذوب آهن با کسب سه امتیاز مقابل پرسپولیس 29 امتیازی شد و به رتبه دهم جدول رده بندی صعود کرد و حالا دیگر می توان با احتیاط بیشتری در مورد حضور این تیم در میان نامزدهای سقوط به لیگ دسته اول حرف زد.

یک برد برای پاک کردن تمام اشتباهات فصلِ ذوب‌آهن !

به گزارش "ورزش سه"، ذوب آهن همواره یکی از تیم های مقتدر لیگ برتر در تاریخ 19 ساله این مسابقات بوده و در این فصل نیز اهالی فوتبال انتظار داشتند این تیم در این هفته‌های پایانی حداقل برای کسب سهمیه آسیایی بجنگد ولی تغییرات مداوم کار را به جایی رساند که این تیم تا پیش از دیدار برابر پرسپولیس با ترس به میدان می رفت.
تغییر سعید آذری اولین اتفاقی بود که باشگاه ذوب آهن را دستخوش تغییر و تحول کرد، تا تیمی که فصل گذشته رقابت های لیگ برتر را با کسب 40 امتیاز در رتبه ششم تمام کرده بود، در این فصل دردسرهای زیادی را بکشد.

 

سبزپوشان اصفهانی فصل را با علیرضا منصوریان آغاز کردند ولی تیم نتیجه نمی گرفت و در ادامه جواد محمدی که جانشین سعید آذری شده بود، اگرچه از انتخاب او در ابتدا حمایت کرده بود ولی رفته رفته با کنار گذاشتن منصوریان موافقت کرد و رادولوویچ مونته نگرویی هدایت تیم را عهده دار شد.
ذوب آهن با رادولوویچ در حال ثبت نتایج خوبی بود و از قعر فاصله می گرفت که ویروس کرونا مسابقات لیگ برتر را معلق کرد و مربی مونته نگرویی سبزپوشان با اصرار خانواده اش از بازگشت به ایران انصراف داد تا یک روز مانده به شروع دوباره رقابت ها یک مربی کروات نام آشنا هدایت تیم را برعهده بگیرد؛ یعنی لوکا بوناچیچ.

 

این هفتمین مسابقه لوکا بوناچیچ به عنوان سرمربی ذوب آهن بود؛ او لیگ برتر را با دو باخت پیاپی برابر شهرخودرو و پیکان شروع کرد ولی پیروزی پر گل مقابل شاهین بوشهر، ذوب آهن را به رقابت ها بازگرداند. در ادامه اما مصاف با ماشین سازی برای سبزپوشان اصفهانی خوب پیش نرفت و آنها در شرایطی این بازی را واگذار کردند که تیم برتر میدان بودند. دیدار بعدی مصاف با شاگردان نکونام در گرمای کشنده اهواز بود و گل دقیقه 89 صابر حردانی، پیروزی را از آن تیم فولاد خوزستان کرد؛ آن هم در مصافی که با حضور سعید آذری حساسیت دو چندانی به خود گرفته بود. نبرد بعدی در خانه مقابل تیم منسجم نفت مسجد سلیمان بود و تساوی یک بر یک در پایان حاصل کار دو تیم شد. ذوب آهن پس از انجام این بازی ها، در پایان هفته 27 ام، 26 امتیازی بود و رتبه دوازدهم جدول رده بندی را در اختیار داشت ولی فاصله 2 امتیازی تا منطقه سقوط کار این تیم و بازیکنان را سخت کرده بود و آنها با استرس زیادی را تحمل می کردند.

 

در دیدار برابر پرسپولیس هم شرایط غیر از این نبود و آنها اضطراب زیادی برای بازی داشتند؛ ولی یک گل تقریبا زودهنگام که اشتباه دروازه بان پرسپولیس هم در ثبت آن تاثیر مستقیم داشت، به هر ترتیبی که بود، تا پایان پابرجا ماند تا حالا در فاصله دو هفته مانده به پایان رقابت ها، بازیکنان ذوب آهن دیگر خیالشان بابت نیفتادن راحتش شده باشد.

 

اینکه ذوب آهن یکی از تیم های در معرض سقوط فوتبال ایران باشد، درست به همان اندازه ای درکش سخت بود که آنها بتوانند سه امتیاز را در یکی از سخت ترین بازی های خود به دست بیاورند؛ ولی همیشه فوتبال است و اتفاقات غیرقابل پیش بینی.
البته دو مصاف باقی مانده ذوب آهن یکی در اصفهان مقابل نساجی مازندران است که ترسناک‎‌ترین حریف این روزهای لیگ برتر فوتبال ایران است و روز آخر نیز باید در سیرجان با گل گهر که یکی از تیم های در معرض سقوط است، مصاف بدهند و همین موضوع باعث می شود که آنها 2 بازی باقی مانده را نیز به طور کاملا جدی وارد مسابقات شوند؛ مگر اینکه نتایج رقبایشان و به خصوص دیدار پیش روی آنها که روز دوشنبه در چارچوب همین هفته برگزار می شود، شرایط جدول رده بندی را به سود آنها حفظ کند.

دیدگاه‌ها