کد خبر : 1701100 | 19 مرداد 1399 ساعت 18:08 | 61.3K بازدید | 2 دیدگاه

خبر خوبی که سعادتمند باید به هواداران بدهد

پایان قراردادهشت استقلالی؛چه کسانی تمدید می‎‌کنند؟

قرارداد هشت بازیکن استقلال در پایان فصل به اتمام می رسد و مدیران این تیم کار سختی برای حفظ این بازیکنان دارند.

پایان قراردادهشت استقلالی؛چه کسانی تمدید می‎‌کنند؟

به گزارش "ورزش سه"، یکی از مشکلات هر ساله استقلال، جدا شدن بازیکنان موثر این تیم در پایان فصل است. اتفاقی که به یک درام تکراری نزد هواداران این تیم تبدیل شده و آنها باید فصل را بدون کسب جام سپری کنند و در این میان منتظر درخشش چند بازیکن خود بمانند که همان بازیکن ها نیز در انتهای فصل رخت آبی را از تن در آورده و راهی تیم های دیگری می شوند.


قصه پر غصه جدایی بازیکنان کلیدی استقلال در فصول اخیر به حدی تکراری شده که حتی در قالب طنزی تلخ آن را به تکرار مکرر سریال هایی نظیر جومونگ و مختارنامه در قاب جادویی تلویزیون تشبیه کرده اند. هر چقدر که آن سریال ها مکررا از تلویزیون پخش می شوند، سریال بی پایان جدایی مهره های اصلی استقلال نیز تابستان هر سال کلید میخورد.


قطعا کلمه جدایی از استقلال با نام یکی از بهترین بازیکنان خارجی لیگ برتر عجین شده است. جایی که مامه بابا تیام مهاجم سنگالی و پرورش یافته باشگاه های یوونتوس و اینتر، در پایان قراردادش با امپولی، به استقلال پیوست و نیم فصل درخشانی را در این تیم سپری کرد. جدایی تیام هر چند خیلی از استقلال سخت بود، ولی اتفاق افتاد. اتفاقی که نتیجه اش شد از دست رفتن جام ها و آمدن جایگزین های او که هیچ گاه کیفیتی در حد و اندازه تیام نداشتند. رابسون جانواریو، مجید حسینی، پژمان منتظری، آیاندا پاتوسی، سرور جپاروف، طارق همام، امید نورافکن، امید ابراهیمی، اللهیار صیادمنش و حتی اسماعیل گونکالوس از جمله بازیکنانی بودند که در این سالها استقلال را به مقصد تیم های مختلف ترک کردند که البته این تنها گوشه ای از اسامی بازیکنان جدا شده از جمع آبی پوشان بود و بازیکنان دیگری نیز با ترک استقلال، به تیم های دیگری پیوستند.


حالا و با نزدیک شدن به پایان لیگ، به آغاز فصل نقل و انتقالات نزدیک می شویم و قرارداد 8 بازیکن آبی پوش به پایان می رسد و هنوز مشخص نیست احمد سعادتمند و اعضای هیئت مدیره این تیم چه برنامه ای برای تمدید با بازیکنان کلیدی این تیم دارند؟


*علی کریمی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی، فرشید باقری، مرتضی تبریزی و محسن کریمی هشت بازیکنی هستند که پس از اتمام بازی های استقلال در این فصل، دیگر با این تیم قراردادی ندارند و در این میان قطعا بازیکنانی حضور دارند که تمدید با آنها از اوجب واجبات است. 

 

 

*شرایط تمدید


* علی کریمی  در این فصل عملکرد درخشانی را از خود نشان داده است. کریمی در این فصل بجز 2 بار، در تمامی دیدارهای استقلال بازی کرده و نقش بسیار مهمی در تیم بازی کرده است. او به طور میانگین در تمامی بازی های این فصل استقلال حداقل یک پاس کلیدی در اختیار هم تیمی هایش قرارداده که می توانسته منجر به گل شود ولی پاس های هافبک استقلال، تنها 4 بار توسط بازیکنان استقلال به گل تبدیل شده است.


*با وجود اینکه خط دفاعی استقلال امسال خیلی درخشان ظاهر نشد اما محمد دانشگر و روزبه چشمی در این فصل بازی های خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و حتی گفته می شود در این زمینه مشتری هایی نیز برای این دو بازیکن پیدا شده است. 


*داریوش شجاعیان، مرتضی تبریزی و محسن کریمی 3 بازیکن استقلال هستند که امسال دچار پارگی رباط صلیبی شدند. شجاعیان و کریمی که در ابتدای فصل مصدوم شدند و لیگ را از دست دادند، تبریزی نیز در دوران پس از کرونا آسیب دید و احتمالا نیم فصل اول لیگ بیستم را نیز خانه نشین باشد. باید کمی با دیده تردید به بحث تمدید با این سه بازیکن نگاه کردند هر چند که سعادتمند قول تمدید با تبریزی را داده بود اما در این بین اگر قرار باشد با کسی تمدید شود، شانس شجاعیان بیشتر از دو نفر دیگر است.


*فرشید اسماعیلی که در زمان علیرضا منصوریان به اوج دوران فوتبالی خود رسید، دو فصل است که نتوانسته درخشش قبل خود را تکرار کند. اسماعیلی در لیگ نوزدهم بیشتر اوقات مصدوم بود و بازیهای زیادی را از دست داد. فرشید باقری نیز از دوران اوجش فاصله گرفته و امسال دور از آن فرم مدنظر بود. باید دید مدیران استقلال قصد تمدید با این دو بازیکن را دارند یا خیر که به نظر می رسد آنها در استقلالی ماندنی باشند.

 

 

1518195

 

 


*انتظار از مدیرعامل 


البته اتفاق خوبی که در ابتدای لیگ نوزدهم در استقلال رخ داد، بستن قراردادهای بیش از یکسال با مهره های کلیدی بود. بازیکنانی نظیر وریا غفوری، شیخ دیاباته، میلیچ، آرش رضاوند، حسین حسینی، عارف غلامی، سیاوش یزدانی و... با استقلال قرارداد بیش از یکسال بستند که همین باعث شده امسال مدیران استقلال دغدغه تمدید کمتری داشته باشد. علی کریمی و روزبه چشمی تنها بازیکنانی بودند که در ابتدای فصل، یکساله با استقلال تمدید کردند.


قطعا در فصل نقل و انتقالات نگاه های زیادی به احمد سعادتمند دوخته شده و بحث تمدید با چند ستاره تیم در اولویت قرار گیرد و پس از آن، جذب بازیکن برای پست هایی که استقلال ضعف دارد، واجب است. قطعا هواداران استقلال نمی توانند بیشتر از این منتظر قهرمان نشدن در لیگ باشند و آنها از مدیریت تیم انتظار دارند با بستن یک تیم خوب و در شأن نام استقلال، به طلسم چندساله قهرمان نشدن تیم پایان دهند.

دیدگاه‌ها