کد خبر : 1702093 | 24 مرداد 1399 ساعت 23:15 | 22K بازدید | 1 دیدگاه

سرمربی نفت آبادان بالاخره سفره دلش را باز کرد

سراج: متأسفانه قیمت‌ها نتایج بازی‌ها را رقم می‌زنند

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان بعد از چند هفته درنهایت سفره دلش را باز کرد و در ارتباط با مشکلات این تیم صحبت‌های مهمی را مطرح کرد.

سراج: متأسفانه قیمت‌ها نتایج بازی‌ها را رقم می‌زنند

به گزارش "ورزش سه"، بهنام سراج سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان در آستانه دیدار این تیم در مقابل شاهین شهرداری بوشهر بالاخره همان‌طور که قول داده بود سفره دلش را باز کرد و نشست مطبوعاتی طولانی و پرحاشیه‌ای را پشت سر گذاشت که در ادامه آن را می‌خوانیم:

 


*آقای سراج لطفاً نظرتان را درخصوص بازی فردا مقابل شاهین و مشکلاتی که در این چند هفته تجربه کردید بفرمایید.
سراج: به هر حل من در هفته‌ای گذشته نتوانستم خدمت شماها برسم اما با تأخیر زیاد به‌این‌علت که نبودم روز خبرنگار را به شما تبریک می‌گویم. یک عذرخواهی هم از هواداران واقعی صنعت نفت دارم که در کنار ما زجر کشیدند و نتایج بد تیم را تحمل کردند. ولی خدمت شما عرض کنم که ما مشکلات زیادی داشتیم که اگر جای گفتن آن باشد شاید خیلی‌ها به من حق بدهند که این نتایج طبیعی بود ولی به‌هرحال در جای دیگر که مجال صحبت درخصوص نیم‌فصل دوم صنعت باشد حرف‌های زیادی برای گفتن است که شاید خیلی‌ها قانع شوند.


ما در این چند بازی گذشته یا با تیم‌های بازی داشتیم که یا به دنبال کسب سهمیه بودند آن‌ها با تمام امکانات در برابر ما که امکاناتمان در حد آسیایی نبود. تنها انتظارمان آسیایی شدن بود و با آن شرایطی که برایمان به وجود آمد قطعاً نمی‌توانستیم که تیم را وارد مسابقات آسیایی کنیم. نتایج تیم‌های دیگر هم نشان می‌دهد که واقعاً غیرطبیعی بوده است.


سراج در ادامه با اشاره به گروه زیادی که باید با آنها مقابله می‌کرد گفت:
برای مثال ما در بازی قبل نمی‌توانستیم که یک‌تنه در برابر عده زیادی از افراد مقابله کنیم و این را در بازی قبلی متوجه شدیم. شاید اگر از قبل متوجه می‌شدیم که باید با 11 نفر در مقابل یک گروه بسیار 30 تا 40 نفرِ بازی کنیم خودمان را آماده‌تر می‌کردیم. ولی در مقابل پیکان تازه متوجه شدیم که ما یازده نفریم در برابر یک گروه بسیار بزرگ که واقعاً نمی‌توانم اسمشان را بیاورم چراکه محروم می‌شوم، اما به گواه کارشناسان و کسانی که بازی‌ها را تحلیل می‌کردند قطعاً حق ما خورده شده است و هیچ‌کسی هم نبود که حق ما را بگیرد. من هم به‌تنهایی قادر نیستم که حق صنعت نفت را بگیرم. حتی بعضی از کانال‌های هواداری خودمان، که دارند از اسم ما استفاده می‌کنند نه‌تنها هوادار نبودند بلکه دشمن ما بودند و برعلیه ما مطلب می‌نوشتند و علیه ما 1000 تا کار انجام دادند و اگر بخواهم دراین‌ارتباط صحبت کنم به‌نوعی تف سربالا است چون‌که اسم صنعت نفت را به یدک می‌کشند. واقعا در این مدت کسی از ما حمایت کرد. بچه‌های ما با چه روحیه‌ای بروند بازی کنند. آیا صداوسیما (نه مرکز آبادان) دنبال نتایج ما بوده است؟

 

1519466

 


وی با اعتقاد به اینکه داوران هم مثل قضات که برای عدم ارتکاب اشتباه قسم می‌خورند حق اشتباه ندارند اظهار داشت:
شما ببیند که داوران یک اشتباه در برابر سپاهان مرتکب می‌شوند، یک هفته تمام ایران آن را دنبال می‌کنند ولی آیا کسی دنبال حق ما روبروی پدیده، پیکان، سپاهان و ... بوده است. البته من هم اشتباهاتی در این بازی‌ها داشتم اما اشتباهات ما مرگبار نبوده است. شما یک پزشک را می‌بینید که در طی دوران پزشکی خودش 1000 تا عمل جراحی می‌کند و 1000 نفر را نجات می‌دهد اما همین دکتر یک اشتباه مرتکب می‌شود باعث می‌شود یک نفر از بین برود. قضات هم همین داستان را دارند. قاضی حق اشتباه ندارد. چرا از من قسم‌نامه نمی‌خواهند، زمانی که می‌خواهم قرارداد به امضا برسانم. چون آنچنان متعهد نیستم و اشتباهاتم مرگبار نیست، ولی یک قاضی باید برود قسم بخورد زمانی که می‌خواهد قضاوت کند. داوران هم حکم همان قاضی را دارند. داور به هر قیمتی نباید اشتباه کند ولی داوران ما قیمت پیدا کردند و متأسفانه قیمت‌ها نتایج بازی‌ها را رقم می‌زنند و این برای فوتبال ما خیلی بد است. من تا چقدرمی توان سکوت کنم؟ به چه قیمتی؟ به قیمت جانم؟ درحالی‌که دیدم جانم را هم داشتم می‌دادم اما دیدم بازهم این مسائل تکرار شد.

 


سرمربی نفت با اعلام درخواست از مقامات شهرآبادان برای گرفتن حق تیمش خاطرنشان کرد:
یکی بیاید حق صنعت نفت را بگیرد. من نمی‌دانم آن شخص چه کسی است. هرکسی که می‌خواهد باشد. من که نتوانستم به‌تنهایی حق این تیم را بگیرم. امام‌جمعه است، نماینده است، مدیرعامل صنعت نفت است، هیئت‌مدیره است نمی‌دانم هرکسی می‌خواهد باشد. کافی است به من مراجعه کنند تا من مشکلات را به او بگویم و آنگاه برویم حق این تیم را بگیریم. با یک گروه خیلی بزرگ، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و مذهبی ببینیم می‌توانیم حق صنعت نفت را بگیریم. پس چطوری مردم انتظار دارند که من به‌تنهایی برم و حق صنعت نفت را بگیرم. من از شما سؤال می‌کنم آیا این امر ممکن است؟. من این گروهی که نام بردم بیایند و من تمام مدارک و مستندات را به آنها می‌دهم و آنها بروند فقط یک امتیاز برای من بگیرند؟ همه این‌ها که نام بردم از نفوذ کافی و برش برخوردارند؟ ایا می‌توانند؟

 


ملی‌پوش اسبق آبادانی با گفتن این موضوع که هیچ‌کس به فکر آن‌ها نیست به بازیکنان خودش گفت:
الآن هم با تیم شاهین بوشهر مسابقه داریم. باور کنید تیم بسیار خوبی است نگاه به جدول نکنید. من دو تا سه بازی قبلی این تیم را دیدم و باور کنید تیم بسیار گردن‌کلفتی است. یک مربی کار بلد هم آوردند که کارش را هم خیلی خوب بلد است. انصافا جایگاه شاهین اینجای جدول نیست. ولی ما هم محکوم‌به برد هستیم و همین امر کار ما را بسیار سخت می‌کند. به بچه‌هایم هم گفتم که بیاید که این چند هفته را فقط برای دل خودتان بازی کنید و به هیچ‌کسی هم کاری نداشته باشند. به خاطر شخصیت خودتان بازی کنید تا ثابت کنید که این نتایج اخیر صرفاً یک اتفاق بوده است. بیاییم که با خوبی لیگ را به پایان برسانیم. ما دیگر به خاطر هیچ‌کسی فوتبال بازی نمی‌کنیم چون‌که هیچ‌کسی به خاطر ما هیچ کاری نکرد. بیاییم به خاطر تنهایی‌مان بازی کنیم.

 


*اگر هم در کنار شما تمام کسانی که نام بردید از رئیس مرکز صداوسیمای استان تا ریاست سازمان صداوسیما در کنار شما باشند و دوباره روند نتایج گیری تغییر نیابد آن‌وقت آیا نتایج بازهم سیاسی رقم می‌خورد؟
 سراج: نخیر، شما متوجه نشدید. اصلا رئیس سازمان صدا وظیفه‌ای ندارد که بخواهد به تیم ما کمکی کند. منظور من این بود که این‌ها که آدم‌های بزرگی هستند بیایند کنار ما و یک گروه بزرگ بشویم و برویم یک امتیاز از فدراسیون بگیریم. آیا می‌توانیم؟ پس چه انتظاری از من دارید که بروم تنها یک امتیاز را بگیرم. منظور، تنهایی من بود نه وظیفه سازمان صداوسیما. اتفاقا در نیم‌فصل دوم یکی از معدود سال‌هایی بود که تمام رسانه‌ها از من حمایت کردند. من منظورم این بود که تنهایی نمی‌شود امتیاز گرفت. اصلا ممکن است که این گروه هم کنار ما باشد ولی تیم ما امتیاز نگیرد.
اما به‌هرحال اگر این گروه بزرگ پشت تیم من باشد تأثیرگذار است و اگر قرار باشد حق تیم من خورده شود باوجود این مسائل خیلی سخت می‌توانند حقی را از تیم من ضایع کنند ولی من تنها را اگر گیر بیاورند، لهم می‌کنند. چون‌که چیزی در این فوتبال نیستم. من نه از امیر قلعه نوعی بزرگ ترم، نه از علی دایی بزرگ ترم، نه از علی کریمی بزرگ ترم. ببینید چه بلایی بر سر این بزرگان آوردند. پس بهنام سراج را می‌توانند با یک داور جابجا کردن پدر صاحب خودش و تیمش را دربیاورند. من نمی‌گویم که این کار را با من کردند ولی درصورتی‌که بخواهند این کار را انجام دهند خیلی راحت می‌توانند. مثال زدم چند نفر را که عین واقعیت دیدید که چکارشان کردند. واقعا در این فوتبال باید یک تیمی داشته باشیم که بتوانیم از حقمان دفاع کنیم. نمی‌خواهم چیز اضافه‌ای به من بدهند تنها من حق خودم را خواستم.

 

 

1519429

 


*نظر شما درباره کمیته اخلاق و اینکه قرار است ناظرانی دربازی‌ها داشته باشیم تا از بروز شرط‌بندی‌ها جلوگیری شود چیست؟
سراج: ببینید من خودم اعتقادی به این‌گونه مسائل ندارم و کارنامه فوتبالی و مربیگری‌ام مشخص است. من اگر قرار بود که این کارها را انجام بدهم امروز سرمربی نفت نبودم. شما در طول 30 سال گذشته یک‌بار ندیدید که پشت سر من حرف بزنند. من شاید بیرون آدم خوبی نباشم ولی در فوتبال تلاش کردم آدم خوبی باشم. تا روزی که در فوتبال هستم منش ورزشی‌ام را با میلیاردها تومان عوض نمی‌کنم که اگر بودم الان میلیاردها تومان دستم بود. من در یک اتاق که متعلق به باشگاه است زندگی می‌کنم. تمام حق‌وحقوقم هم همین قراردادی است که از صنعت نفت می‌گیرم. شاید خیلی‌ها فکر کنند من جای دراگان ۱۴۰ هزار دلاری آمدم که حدود ۱۰۰ هزار دلار از صنعت نفت پول گرفت. اسکوچیچ بسیار مربی خوبی بود و رفیق صمیمی‌ام است ولی می‌خواهم از حق خودم دفاع کنم. من جای یک مربی دو میلیارد ونیمی آمدم با ۱۷۰ میلیون تومان قرارداد. شما بروید و ببینید که در لیگ دو قراردادها ۱۷۰ میلیون است؟ آیا وقتی من سرمربی شدم شمای رسانه انتظار نداشتید قرارداد من سه برابر شود. من بدون چشمداشت و بدون یک ریال اضافه در صنعت نفت کار می‌کنم که به خاطر عشق به فوتبال و شهرم بود. هر مربی دیگری جای من می‌خواست بیاید، اول تقاضای یک میلیارد، دو میلیارد پول برای خودش و دستیارانش می‌کرد و بعدا می‌آمد. من دوست داشتم که لیگ تمام شوم و این مسائل را بگویم ولی در بازی قبل به‌جایی رساندنمان که دیگر نتوانستم سکوت کنم. باور کنید من در همان بازی هم هیچ اعتراضی به داوری نکردم و بعد از بازی هم به آقای اکبریان و عیوضی در زمین دست دادم سپس به اتاقشان رفتم و گفتنم که اشتباه کردید. من 30 سال در فوتبالم و وقتی تیمم از 30 متری گل میزند امکان ندارد که مهاجم تیمم درافساید باشد. داوران برگشتند و گفتند که خدا کند ما اشتباه کرده باشیم و الان آیا اقای اکبریان و عیوضی می‌توانند امتیاز من را پس دهند؟ اگر من دم از یک گروه میزنم به خاطر چنین چیزهایی است.

 


آیا حرفی در پایان این نشست خبری و گفتگو دارید؟
 سراج: اگر صنعت نفت به لیگ یک می‌رفت چه کسی حق این تیم را می‌گرفت؟ اگر می‌گویم که سراچه‌ها و رسانه‌ها از صنعت نفت حمایت کنند به خاطر خودم نیست. من اگر اینجا نباشم، آن‌قدر اسم و رفیق دارم که می‌روم در لیگ 1 یا لیگ دو مربیگری می‌کنم. ولی صنعت نفت چه می‌شود. وظیفه شماست که از صنعت نفت حمایت کنید. به خاطر آن شهر و اسمی که روی لوگوی تیم است. من سرتان هم درد آوردم اما یک سری چیزها را باید گفت. اگر به من فحاشی می‌کنید، به یک شهر فحاشی کردید به خانواده خودت فحاشی کردید. من از خون این شهر هستم. اگر غیرازاین است اشکالی ندارد فحاشی کنید. شما وقتی از من فیلم‌برداری می‌کنید من چه چیزی به شما می‌گویم؟ به شما نمی‌گویم که بروید از بازیکنان فیلم بگیرید؟ این بازیکنان هستند که نیاز دارند دیده شوند. من نیاز به دیده شدن ندارم. باور کنید من از پشت این میکروفن فراری هستم. ولی امروز مجبور شدم یک سری از حرف‌ها را بزنم. ان‌شاءالله روزی برسد که نه‌تنها من هیچ مربی‌ای نه به خودش حق بدهد که این حرف هارا بزند نه حقی خورده شود که بخواهیم که این حرف هارا بزنیم. فوتبال می‌تواند آن‌قدر قشنگ‌تر از این حرف‌ها باشد که متأسفانه ما همه آن را خرابش می‌کنیم. از همه می‌خواهم که دست‌به‌دست هم بدهیم تا این فوتبال را سالم کنیم.»

دیدگاه‌ها