کد خبر : 1702133 | 25 مرداد 1399 ساعت 09:25 | 66.8K بازدید | 7 دیدگاه

واکنش روزنامه‌ها در اسپانیا؛ شرمساری- تحقیر تاریخی

روزنامه‌های ورزشی اسپانیا به شکست بزرگ بارسلونا مقابل بایرن مونیخ واکنش نشان داده و عمدتاً از دو تیتر "شرمساری" و "تحقیر تاریخی" استفاده کرده اند.

واکنش روزنامه‌ها در اسپانیا؛ شرمساری- تحقیر تاریخی

به گزارش "ورزش سه"، دیشب بارسلونا در شهر لیسبون و در ورزشگاه استادیو دا لوز یکی از تلخ‌ترین شبهای تاریخ خود را پشت سر گذاشت. تیم کاتالان در حالی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف بایرن مونیخ رفت که امیدوار به پشت سر گذاشتن تیم آلمانی و صعود به نیمه نهایی بود. اما در یکی از تلخ‌ترین شبهای تاریخ بارسا نتیجه بازی 8-2 به سود آلمانی ها رقم خورد تا کاتالونیا‌، اسپانیا و کل دنیای فوتبال در بهت و حیرت فرو رود.

 

بهت و حیرت از افول وحشتناک تیمی که تا همین اواخر نامش کافی بود که لرزه بر اندام هر حریفی بیندازد. این شکست نقطه پایان یک سال بد برای بارسلونا بود و حالا انتظار می رود بحران در این تیم در روزهای آتی به اوج رسیده و شاهد تغییراتی گسترده در باشگاه کاتالان باشیم.

 

روزنامه‌های ورزشی اسپانیا همانطور که انتظار می‌رفت امروز صفحه اول و بخش عمده صفحات دیگر خود را به این شکست اختصاص داده اند. چه روزنامه‌های مهم کاتالونیا و چه روزنامه‌های دیگر اسپانیا برای واکنش به این شکست از دو تیتر استفاده کرده اند: "شرمساری" و " تحقیر تاریخی".

 

1519650

 

روزنامه مارکا که در مادرید چاپ می شود و به رئال گرایش دارد با چاپ عکسی از مسی و دیگر بازیکنان بارسا که سرهایشان را پایین انداخته اند از تیتر "شرمساری" استفاده کرده. مارکا اشاره می کند که برای اولین بار در سیزده سال اخیر است که هیچ تیم اسپانیایی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان حضور ندارد. صحبتهای جرارد پیکه درباره لزوم تغییرات گسترده در بارسا هم در صفحه اول مارکا چاپ شده است.

 

1519648

 

آ اس، دیگر روزنامه مادریدی هم با چاپ عکسی بهت زده و تمام قد از لیونل مسی بر صفحه اول خود از تیتر " تحقیر تاریخی" استفاده کرده. بارسلونا بعد از 74 سال برای اولین بار در یک بازی از حریفی 8 گل دریافت کرد و واقعاً تحقیری تاریخی شد.

 

1519652

 

موندو دپورتیوو یکی از دو روزنامه بزرگ کاتالان تصویری از جرارد پیکه با سر پایین افتاده را در صفحه اول خود منتشر کرده و با سیاه کردن کناره های صفحه اول خود از تیتر "پایان شرمناک یک چرخه" برای اشاره به پایان یک دوره از حیات باشگاه استفاده کرده است.

 

1519649

 

روزنامه اسپورت چاپ بارسلون هم عکس ناراحت و سر به زیر انداخته لیونل مسی را در صفحه اول خود منتشر کرده و از تیتر "تحقیر تاریخی" استفاده کرده.

 

1519651

 

دیگر روزنامه ورزشی اسپانیایی، له‌اسپورتیو هم برای صفحه اول خود از تیتر " تمام شد" استفاده کرده. تیتری کنایی که هم به پایان راه بارسا در چمپیونزلیگ امسال اشاره دارد و هم می تواند بیانگر پایان یک نسل در این تیم و پایان کار مدیریت و کادر فنی بلوگرانا باشد.

 

دیدگاه‌ها