کد خبر : 1702824 | 28 مرداد 1399 ساعت 12:40 | 16.2K بازدید | 0 دیدگاه

پاریس- لایپزیش؛ تقابل استاد و شاگرد آلمانی

پاری سن ژرمن و لایپزیش امشب در حالی در نیمه نهایی چمپیونزلیگ به مصاف هم می‌روند که مربیان آلمانی دو تیم سابقه جالبی از همکاری با یکدیگر دارند.

پاریس- لایپزیش؛ تقابل استاد و شاگرد آلمانی

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن ژرمن و لایپزیش امشب در اولین بازی از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان در شهر لیسبون به مصاف هم می‌روند تا چهره اولین فینالیست امسال رقابتها مشخص شود. اما یکی از جذابیتهای این بازی سابقه جالب دو مربی آلمانی دو تیم است: توماس توخل و یولیان ناگلزمان.

 

1520619

 

سابقه همکاری این دو مربی آلمانی به باشگاه آوگسبورگ برمی گردد. یولیان ناگلزمان 33ساله که با حذف کردن بزرگانی مثل مورینیو و دیگو سیمئونه موفق شده لایپزیش را به نیمه نهایی برساند حالا در این مرحله مقابل پاری سن ژرمنی قرار می گیرد که هدایتش به عهده مربی سابق او توماس توخل است.

 

ناگلزمان جوان‌ترین مربی‌ای است که در تاریخ لیگ قهرمانان به مرحله نیمه نهایی رسیده و حالا به عنوان یکی از درخشان‌ترین مغزهای تاکتیکی فوتبال آلمان شناخته می‌شود.

 

توماس توخل کسی است که ناگلزمان اولین قدمهای خود در دوران مربی گری را زیر نظر او برداشته. زمانی که توماس توخل هدایت تیم ذخیره‌های باشگاه آوگسبورگ را به عهده داشته. این اتفاق در سال 2008 افتاده، زمانی که ناگلزمان در حالیکه تنها 20 سال سن داشته و بازیکن آوگسبورگ بوده به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه زانو مجبور می‌شود با فوتبال خداحفظی کند.

 

ناگلزمان که در آن روزها برای آوگسبورگ بازی می‌کرد و دفاع وسط خوبی بود می‌گوید مصدومیتش زانویش آنقدر شدید بوده که پزشکان به او گفته اند اگر به فوتبال بازی کردن ادامه دهد در چهل سالگی مجبور می‌شود از زانوی مصنوعی استفاده کند. به این ترتیب دوران فوتبال یولیان ناگلزمان در سال 2008 به پایان می‌رسد.

 

توماس توخل در آن زمان در استخدام باشگاه آوگسبورگ بوده و مربی تیم ب یا تیم ذخیره‌های آوگسبورگ است. او به ناگلزمان جوان پیشنهاد می دهد که به کادر فنی او پیوسته و به عنوان استعدادیاب و آنالیزور مشغول به کار شود. این اولین قدم ناگلزمان در دنیای مربی گری است.

 

توخل بعد از آن سال‌ها هدایت ماینتس و دورتموند را به عهده گرفته و در سال 2018 به پاریس رفته و عهده دار سرمربی گری پاری سن ژرمن می‌شود.

 

ناگلزمان هم بعد از چند سال و کسب تجربه در تیمهای جوانان باشگاه آوگسبورگ، مونیخ 1860 و هوفنهایم سرانجام در سال 2019 به لایپزیش رفته و به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم می نشیند.

 

1520620

 

در عکسی که از دوران حضور توخل و ناگلزمان در آوگسبورگ می‌بینید ناگلزمان بازیکنی است که در ردیف نشسته از سمت راست نفر اول است. توماس توخل هم در ردیف وسط از سمت چپ نفر دوم است و با پیراهن سرخ رنگ دیده می‌شود.

 

 

 

دیدگاه‌ها